{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svejsning i støbe dele
  • #1   18. mar 2011 Alu sku gerne ku svejses i med rette udstyr.(tig)
    Men støbejern/gods sku ikke være muligt at svejse i.

• #4   18. mar 2011 Det kan man godt.. Du kan evt. finde en fælgsmed, de er som regel enormt dygtige til at svejse i det pjat.

• #5   18. mar 2011 Ang. Svejsning af Alu støbegods. Man kan godt svejset i det. Resultatet kan variere meget. Alt efter kvaliteten af støbningen. Grunden til det er urenheder i støbningen.
    Det kommer også an på hvad det drejer sig om. Vil nok ikke svejse en pedal arm.

• #6   19. mar 2011 hvis du skal svejse i alu skal du have et tig værk der kan køre veksel strøm, og hvis du skal svejse i støbe jern skal du have specielle elektroder der kan svejse i støbejern

• #7   19. mar 2011 Det kommer vel også an på legeringen? Så vidt jeg ved kan man ikke svejse i fx. 7075 alu, som er en af de stærkeste. Derfor kan man heller ikke lave rammer af den.

• #8   19. mar 2011 okay tak alle sammen smiley så er den teori/overbevisning eller noget i den stil vist manet godt og grundigt i jorden smiley

• #9   19. mar 2011 ja man kan svejse støbt alu, men man skal vide hvilken legering det er, og så bruge det rigtige tilsats materiale..
    men efter svejsning er delen betydeligt svagere end fra ny, så det kan ikke anbefales til feks en krank... PS mange kranksæt er smedet og ikke støbt

man kan godt svejse 7075 aluminium. det samme med 2024. men man gør det sjældent fordi der kan opstå cracks i og omkring svejsningen.
    (pga kobber indholdet)
    istedet bruger man 7004-7005-2014, de har næsten samme styrke..

jeg har også hørt det om at man ikke kan svejse 7075, der kan man bare se, hvor meget man kan stole og tro på hvad der bliver sagt! smiley

nogen tror også at anodisering sænker udmattelsesstyrken med ~20%, det er også en myte. selv david weagle tror på det! (ham med DW link)

• #10   20. mar 2011 ja men det er drejer sig om min bremse, nede ved kaliberen er beslaget knægget, så tænkte om man kunne svejse det. tror i man kan svejse det så det holder tilstrækkeligt?

• #11   20. mar 2011 joakim: er det bremse kaliperen eller forgaffelbenet der er knækket?
    hvilke model er bremsen/gaflen?
    dog vil jeg sige at det ikke kan betale sig, umiddelbart. køb nyt smiley

forgaffelbenene kan ikke svejses (umiddelbart), de er støbt magnesium. jeg tvivler på at nogen danske firmaer ligger inde med tilsatsmaterialer til magnesium smiley det bliver også hurtigt dyrt hvis du skal ud og finde et firma der vil påtage sig sådan en opgave smiley

• #12   20. mar 2011 det er bremsen, forgaflen fejler ik noget smiley

• #13   20. mar 2011 køb nyt, det kan ikke betale sig at fixe smiley

• Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Svar: 4
    #14   24. dec 2012 Hej Jesper
    Der er faktisk nogle firmaer der har tråde på lager, og som også reparerer Magnesium.

Jeg laver en del fælge og gearkasser som er lavet i magnesium.
    Har i spørgsmål er i velkommen til at skrive.

I kan se datablad på www.absvejs.dk Tråden heder AB 154

Mvh. Allan

Kommentér på:
Svejsning i støbe dele

Annonce