{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

Salg eller bytte af MTB {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg er ny her (igen). Fulgte meget med engang (dengang jeg havde de bedste intentioner om at få cyklet), og efter mange gode råd, endte jeg med at købe en ny Grand Canyon AL 8.0 I 2012 til 11700kr.

Den har stået og lavet absolut intet, lige siden den blev købt, og nu tænker jeg, at den skal videre. Nogle ting er smårustne efter alle de år, og der er et hul i sadlen.

Hvad kan man forvente at kunne bytte sig til (af alm. transportcykel) eller få for den i rede penge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg eller bytte af MTB
  • #1   13. okt 2019 3000kr
    Ellers kan du jo bare bruge den smiley


  • #2   14. okt 2019 Fast forgaffel og et sæt Schwalbe Big Ben ( https://bit.ly/35wmqQr) eller lignende på din nuværende cykel. Så har du en fin bycykel med god komfort og sjove køreegenskaber.

    Kører selv på en singlespeed bycykel med et sæt 700x42c slick-dæk, som mest af alt minder om en XC mtb. Det er virkelig komfortabelt med de brede dæk, der dæmper ujævnheder i vejen, og samtidig er det sjovere at køre på en cykel, hvor man kan lege lidt og eksempelvis tage den ad en grusvej, eller bruge en kantstensopkørsel som et afsæt til mindre hop. Så kan det endda være, at du også får mere og mere lyst til at tage turen ud i skoven af og til. smiley


  • #3   14. okt 2019 I har allerede fået mig overtalt. Jeg skifter dæk som en start og ser om ikke, det er nok til at få nogle behagelige km tilbagelagt uden for meget kW tab i forgaflen. Den kan jo trods alt låses. Så kalder skoven forhåbentlig snart igen. Der er lige de der småbørn, som tager det meste af ens tid og energi, som mange andre nok kender.

  • #4   14. okt 2019 Ja slick dæk som dem han nævner, og nogle lidt lette slanger evt
    - schwalbe light slange.
    - En kortere frempind kan hjælpe på komfort også
    - og så et par skærme
    - komfortable gribs!!!


  • #5   14. okt 2019 Jeg har selv lige bygget min Cube om til gadebrug med brede gadedæk og fast forgaffel. Den stod også bare og gloede i skuret, så den kunne ligeså godt bare bruges til noget andet.

Kommentér på:
Salg eller bytte af MTB

Annonce