{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.680 visninger | Oprettet:

Bedste cykellås {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg fik stjålet min Avenue, men fandt den igen (heldige mig), da cykeltyven gav op på låsen ved baghjulet og efterlod den 150 meter væk fra, hvor jeg bor. Han fik dog klippet de to andre billige ABUS låse.

Nu vil gerne spørge jer til råds om, hvilken cykellås der er den bedste, man kan få. Gerne under 800 kr.
Det skal helst være en, man kan strække rundt om noget. smiley
OBS: Dette er mit første indlæg, så sig til, hvis jeg gør noget forkert smiley

Hilsen Daniel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste cykellås
  • #1   17. okt 2019 Jeg har selv undersøgt, og er kommet frem til ABUS Bordo 6500 og ABUS Bordo 6000 med alarm - den som hyler.
    Er det noget fis med alarmen, eller er det de ekstra to hundrede kroner værd.


  • #2   17. okt 2019 Man bliver ikke voldsomt populær blandt naboerne med en alarm-lås. Har tidligere oplevet at sådan en gik af en gang eller to om natten i løbet af ugen, og det er ikke voldsomt fedt at blive vækket klokken 2 om natten, fordi en fuld person er lidt klodset, når han/hun skal stille sin cykel ind i kælderen efter en bytur. En almindelig Bordo 6500 og lås cyklen fast til noget, så er du ret godt sikret.

  • #3   17. okt 2019 Jeg tænkte også lidt at sådan en alarm vil blive aktiveret i tide og utide.

    Jeg faldt lige over denne video:

    https://www.youtube.com/watch?v=Zs8uyPsDaw0

    Det beviser bare at tyvene nok skal komme forbi selv de bedste låse. Det går relativt hurtigt og larmer heller ikke ret meget.


  • #4   18. okt 2019 @Simon: Jeg tænker lidt det samme. Det er måske lidt akavet at vågne, hvis den piver af ingen årsag.

    @Dan S: Den video har jeg desværre set. smiley

    Er der nogle andre alternativer? Hvad er den bedste lås man kan få?


  • #5   18. okt 2019 Jeg tror faktisk en Bordo 6500 er tæt på det bedste du kan få... Jeg er selv tilhænger af kraftige kædelåse med stofovertræk. Men de fleste kan også lirkes op på få sekunder af dem der ved hvordan man gør.



  • #6   18. okt 2019 Fordelen ved kædelåse, kontra foldelåse, er at de er uhandy og "levende" at arbejde med for tyven.

    Den bedste sikring er selvfølgelig at have cyklen med sig konstant og have den med i soveværelset om natten, hvilket er meget upraktisk og sjælendt en mulighed.
    Dernæst kan man tænke over hvor og hvordan man efterlader den. Et oplyst sted med masser af mennesker er en klar fordel og flere låse af en god kvalitet vil altid forsinke tyven... Men stadig kun forsinke ham.

    Den kedelige løsning er at have en cykel som ikke er attraktiv. Især Avenue er populært hos tyvene og de skiller sig jo også ud fra mængden. En mere anonym cykel vil måske nemmere kunne smutte forbi tyvens opmærksomhed.
    Jeg har før leget med tanken om at kamuflere en kvalitetscykel som f.eks en Greenfield eller X-zite, som en cykeltyv aldrig ville spilde sin tid på.


  • #7   19. okt 2019 @ Dan S: Jeg havde en kædelås over min cykel, og den fik han enten lirket op eller knækket. Jeg tror at det må være en foldelås der er sikrest. Jeg går efter en Abus 6500.

Kommentér på:
Bedste cykellås

Annonce