{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.907 visninger | Oprettet:

Jonas S
Jonas S
Tilmeldt:
27. jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Cykellås {{forumTopicSubject}}

bøjlelås? foldelås? osv... hvilken en er den sikreste for min nye cykel. Det kunne være fedt, hvis i gad om komme med lidt erfaringer.

jeg tænker at en foldelås fra ABUS ville være den bedste på papiret?

- tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykellås
  • #1   6. mar 2014 Det allerbedste vil være en stor kædelås som kan komme rundt om stel + for eller baghjul og så låses fast til cykelstativ, lygtepæl etc. .
    Dog er der intet som er sikkert med en cykel.


  • #2   6. mar 2014 Jeg så engang et interview med en tidligere prof. cykeltyv og han sagde at de mest effektive låse, er foldelåsene. Så måske det er dét du skal gå efter...?

    Men... Han sagde også at ingen cykellås, uanset type, havde forhindret ham i et stjæle en cykel. Det handler mere om hvor meget han skal arbejde for at få fat i cyklen. smiley


  • #3   6. mar 2014 Abus foldelås. Jeg har en kammerat hvis cykel var forsøgt stjålet. Det var tydeligt at se på foldelåsen, at de havde givet den alt hvad de havde. Det endte heldigvis med de måtte give op:-)!

  • #4   6. mar 2014 Problemet med de låse som er de mest effektive heller ikke er godkendt...

  • #5   6. mar 2014 Abus foldelåse er forsikringsgodkendte:-)

  • #6   6. mar 2014 Jeg har både Abus Bordo 6000 og 6500 Granit X-Plus. Dem er jeg meget tilfreds med. De fylder ikke ret med på stellet og føler mig ret sikker med dem.

    De kan være en smule upraktiske når man skal låse den rundt om en lidt stor genstand pga. den begrænsede fleksibilitet i ledene og den kan være lidt kort hvis man skal have den igennem forhjul og stellet samtidig med at den skal rundt om noget.


  • Jonas S
    Jonas S Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   6. mar 2014 @Dan S jeg tror du mener den her http://politiken.dk/poltv/tjek_dk/tjek/ECE1773036/cykeltyven-guider-dig-til-den-bedste-cykellaas/

    jeg tror jeg smider en foldelås på min cykel, vil i anbefale ABUS Bordo 6000 ? eller 6500 granit X-Plus?
    skal jeg have 1 eller 2 af dem?


  • #8   6. mar 2014 Lige præcis. smiley Og det er jo rigtigt nok hvad manden siger.

  • #9   6. mar 2014 Godt link, den havde jeg ikke set smiley
    Jeg ville tage 6500, den er lidt kraftigere og en smule dyrere. Men det er jo det værd og så er det kun omkring 200-300 kr det drejer sig om, men hvis det tager et par minutter længere at skære den op, så er det dét værd smiley

    Til min MTB har jeg købt en wirelås ( http://saabycykler.dk/produkter/100-laase/224-abus-steel-o-flex-860-centuro/) til forhjul/stellet og foldelåsen til baghjul/stel/genstand.

    Men man kunne selvfølgelig også have to foldelåse, det er op til dig smiley


  • Jonas S
    Jonas S Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   6. mar 2014 Den skal låses ved et gymnasium, gågade og uden for fitness world. Cykelstativ alle 3 steder, og den skal stå fra kl 8-14 ved gymnasiet, og CA 1-1,5 time ved fitness.
    udsat bliver den desværre. Men ved gymnasiet er alle 'klasse værelser' ud til cykelstativet, så hvis nogen begynder med en vinkelsliber, bliver det nok set.
    ved FW er der et stativ lige ved siden af indgngen, og en stor hæk ud til hoved vejen, så man skal komme i FW for at se den.


  • Jonas S
    Jonas S Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #13   6. mar 2014 BMC Grandfondo GF02 DISC 105 2014

  • Jonas S
    Jonas S Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #14   6. mar 2014 Hvorfor da?

  • #15   6. mar 2014 Jo dyrere cykel, des mere besvær smiley

  • #17   8. mar 2014 Bruger en Abus Bordo foldelås.
    Så en youtube video hvor en gut cutter den. Det tog lige over 30sek med en stor vinkelsliber med ledning (mange flere kræfter end dem på batteri, som man skal frygte), og du kan ellers ikke klippe eller banke den i stykker.
    Langt bedre end kæder som kan klippes og skæres. Og bøjlelåse tager ca 10-15sek med en sliber så heller ikke så godt.
    Så vil anbefale en folde. Og som andre skriver, så Altid rundt om lygtepæle, skilte eller andet.


  • #18   8. mar 2014 pas på med de cykelstativer, oftest er de nemmere at skære/klippe over end selve låsen.

  • #19   13. mar 2014 Har du fået købt lås/låse? Og hvad valgte du? Bare nysgerrig smiley

  • Jonas S
    Jonas S Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #20   13. mar 2014 jeg har køb en ABUS Bordo 6000, eftersom 6500'eren vejede mere end cyklen :S

    har været ude og køre den første lange tur i dag efter jeg hentede min cykel i går, og det var jo bare en drøm at køre på smiley
    skal lige have taget nogle billeder, så jeg oprette min cykel herinde, hvis i har interesse for at se den. hvordan får i den til at stå, så det ser godt ud på billeder, eftersom der jo ikke er støtteben? smiley


  • #21   13. mar 2014 Tillykke med den smiley
    Da jeg skulle tage billeder, så lænede jeg pedalen op af en sten. Nogen læner baghjulet op af et træ. Mulighederne er mange smiley
    Der er altid interesse for nye cykler, man skal bare huske gode billeder og en ordentlig beskrivelse smiley


Kommentér på:
Cykellås

Annonce