{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.377 visninger | Oprettet:

muligvis snydt af bruger {{forumTopicSubject}}

hej smiley

jeg har været naiv og pisse dum.

Jeg solgte i påskeferien min Scott Scale til en bruger herinde, han kommer og ser på den, og vi bliver enige om en pris, han kører ud for at hæve penge, men da bankerne er lukket kan han max hæve 5000, han kører så hjem efter ekstra penge og han skylder mig 2700 kroner i rest, som vi bliver enige om, at han skal overføre til mig.

jeg har ringet et utal af gange, og sendt mange mails og sms'er, og fik et svar for 3 dage siden at han nok skulle få pengene overført, men idag er de stadig ikke gået ind, og der er intet svar på telefonen, jeg har en adresse på ham, hvor jeg overvejer at køre ud.

Jeg har mails og sms'er der "beviser" vi blev enige om at han skulle overføre resten af pengene til mig, vil jeg have en sag, hvis jeg går til politiet med det eller skal jeg selv ordne sagerne, for jeg vil på ingen måde finde mig i at blive snydt, og så er jeg ligeglad om det er 100 kroner eller 10000.

Jeg har fundet frem til ham på facebook, og der har han en åben væg, og der kan jeg se han er aktiv, så det er ikke fordi han ikke har adgang til internettet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flooded bathroom. I did a washing machine cycle and a LOT of water poured out of both the general drain and the shower drain. Pls help 1.200 kr.
  • Tjek om vandlås er skruet rigtigt på 500 kr.
  • Tagpap brænding 9.000 kr.
  • Beskære, fjerne ukrudt, klippe hæk i forhave 1.500 kr.
  • Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Tilslutning af 2 vaskemaskiner 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  muligvis snydt af bruger
  • #1   27. apr 2011 Hej..

Synes bestemt heller ikke du skal finde dig i det om det så var 100kr, de penge skal bare falde asap. Personligt ville jeg overføre pengene samme sek. jeg var hjemme, men sådan er vi jo forskellige. Men for mange er det bare sådan noget der kommer nederst i bunken over ting der skal gøre. Hvor lang tid er det siden han var og hente cyklen?

Tror ikke politiet vil/kan gøre noget ved det, du skal nok selv have fat i en advokat.

• #2   27. apr 2011 Sæt et link herind ... På hans fb profil... Så kan vi andre ... Jo æige aebde ham en hilsen smiley .... Men hvornår lærer folk at de ikke kan stole. På fremmede mennesker !! Når man handler med fremmede, er det reglen at ikke skal dum og naiv !! Du skal altid sikre dig selv mest muligt! Men surt at du nu er en i statastikken ovet dem der er snydt over nettet... Fuck jeg bliver gal på de narhoveder der kun tager røven på godtroende mennesker..

• #3   27. apr 2011 præcis, han virkede super reel, og jeg kunne ikke se problemet når han alligevel boede i århus, men hører jeg ikke fra ham idag, har jeg en god ven som er advokat. smiley men det er sgu typisk, at man tror på det bedste i mennesker, og så bliver man røvrendt!

• #4   27. apr 2011 Hvis du har hans nummer og navn, så kan du vel også finde frem til hvor han bor?

• #5   27. apr 2011 jeg vil ikke offentlig gøre ham herinde, pengene kan være undervejs, jeg har før været ude for det har taget 3 bankdage at overføre, men står de ikke på min konto i morgen tidlig bliver min advokat kontaktet.

• #6   27. apr 2011 jeg har også adressen på ham... (han bor ca. 10 minutter fra mig) så det er ikke det der er problemet, men jeg vil hellere løse problemet på en anden måde..

• #7   27. apr 2011 og jeg vil selvfølgelig forsøge at få hans profil slettet, såfremt han ikke overfører pengene, så det samme ikke sker for andre.

• #8   27. apr 2011 Hvis han ikke svarer dig, når du prøver at kontakte ham, så tror jeg ikke at pengene er på vej. Men jeg kan selvfølgelige tage fejl ..

• #9   27. apr 2011 Hvis han ikke svarer dig, når du prøver at kontakte ham, så tror jeg ikke at pengene er på vej. Men jeg kan selvfølgelige tage fejl ..

• #10   27. apr 2011 jeg tvivler også, men jeg lader tvivlen komme ham til gode resten af dagen .. smiley

• Tobias J
    Tobias J Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #11   27. apr 2011 Jeg havde nok bare taget hjem til ham med de penge du har fået. Så stikker du ham pengene igen, og tager din cykel med hjem...

• #12   27. apr 2011 jeg foretrækker nu at få pengene, om vi så skal gå rettens vej må min advokat vurdere smiley

• #13   27. apr 2011 Jesper - husk nu det har været Påske. Bankdage har der ikke været mange af... så det kan jo være derfor.

Kan godt lide du lader tvivlen komme ham til gode resten af dagen.

Når det så er sagt, så er det sgu sørgeligt at man efterhånden ikke kan stole på nogen, medmindre man handler face to face.

• #14   27. apr 2011 ja det er nemlig det, men hvis pengen blev overført i weekenden, burde de jo været gået ind idag, men ja han får lige til i morgen.

• sune g
    sune g Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #15   27. apr 2011 Hvis du har nordea og han har en anden bank kan der gå 2-3 bank dage før du kan se dem smiley

• #16   27. apr 2011 Mon ikke han har dårlig sammitghed og har lovet mere end han kan holde, med tilbage betalings perioden. Umiddelbart kunne det godt tyde på at han trods alt har en moral og gerne vil bebetale dig det fulde beløb. Der er dog ingen garanti. Under alle omstændigheder er trusler og boldbat sjældent noget man kommer særlig langt med i en verden som hans, hvis altså han er en hustler.

Det bedste er nok at du selv har lært en del.

Håber du får pengene i sidste ende.

Hvis du ikke har fået pengene om en måneds tid eller ligende, synes jeg klart gerne du må nævne ham ved navn herinde så andre ikke bliver snydt. Ved godt det er lidt dobbelt moralsk, men det kunne højne niveauet for cykelgalleri smiley

• #17   27. apr 2011 ja jeg ved der kan gå et par dage, inden pengene er overført, det er også derfor jeg venter med "trusler" om politi og advokat.

Rasmus N, han virkede super rar, og meget reel, og jeg kunne aldrig finde på at møde op med boldbat, eller true med vold..

og ja, jeg har lært en del, normalt er jeg meget godtroende og er aldrig kommet galt afsted, når jeg handler brugte varer afsender jeg ofte varerne samme dag som pengene er overført (altså dagen før jeg selv kan se dem) netop fordi jeg ved at man som køber gerne vil have varen hurtigst muligt, men den tillid er desværre tæt på at være blevet brudt, og det er rigtig ærgerligt.

vedr. hans bruger, holder jeg fast i ikke at nævne ham med navn, men viser det sig jeg ikke får mine penge, skal jeg gøre hvad jeg kan for at få slettet hans bruger.

• #18   27. apr 2011 Hej Jesper..

Det er satme træls men håber selvfølgelig du får dine penge..

Det er vigitgt du gemmer alle de beviser på i har handlet i har aftalt at der et restbeløb. Det du skal gøre er at få din kammerat (advokaten) til at sende ham et brev hvor du giver ham et par dage til at betale, Dette brev gemmer du selvfølgelig og hvis ikke penege er dukket op kan du gå til politiet. smiley Håber det kan hjælpe dig ellers sender du bare en pm hvis du kan have uddybet det..

• #19   28. apr 2011 tak for det Mikkel A, han har lige skrevet han er i sommerhus, og først er hjemme fredag eller søndag. Min tålmodighed stopper søndag, og sker der ikke noget der, kører sagen videre til advokat og politiet smiley jeg holder jer opdateret smiley

tak for hjælpen

• #20   28. apr 2011 I sommerhus? Sikke noget pladder :-S Han har haft dagevis til at afslutte den handel.
    Husk at du skal have kontanter senest søndag! (og hold dem op i lyset og kontrollér at de ikke er falske)

Sidst jeg handlede med en århusianer gik det ellers meget godt. Jeg prøvede hans motorcykel og ville gerne have den. Fint, jeg trillede retur til kbh og lovede at overføre penge næste dag. "Vi stoler jo på hinanden", som sælger sagde. Se, dét er dælme iorden!!
    At jeg så måtte slå i bordet og true med bål og brand i banken for at de ville overføre pengene så han kunne få dem på samme dag, er en anden sag.
    Ak ja, det var tider i 2002 smiley

• #21   28. apr 2011 Så længe du har sms, mail, nummer og hans navn så har du en sag... ingen tvivl om at det er økonomisk bedrageri hvilket er strafbart... vælger du at melde ham til politiet så har du en rigtig god sag.... osse uden en advokat...!! det kan kun gå for langsomt med at få ham meldt... man er sku nød til at vise over for svindlere at det ikke bliver accepterret... Go vind med at få pengene igen...

• #22   28. apr 2011 Jeg havde os meldt ham.. Holder man ikke en aftale hvor der er lovet penge for en handel der er afsluttet, så er der kun en vej..

held og lykke...

• #23   28. apr 2011 pengene skulle angiveligt være overført nu, så nu ser vi om de snart er på kontoen smiley

jeg har selv købt en motorcykel engang hvor vi aftalte at jeg overførte resten når jeg kom hjem, og det var da det første jeg gjorde da jeg trådte inden for døren, men sådan er vi jo forskellige.

men tak for jeres opbakning, og det er godt at vide jeg har en sag hvis pengene ikke går ind.

mvh Jesper smiley

• #24   28. apr 2011 det er sgu trist med svindlere, fik du dine penge?
    mvh Joakim

• #25   28. apr 2011 det ved jeg ikke endnu, han siger de er overført, men jeg vil se pengene på min konto før jeg bliver glad smiley

• #26   28. apr 2011 Hvis ikke han har skrevet under på at han skylder xxxxkr så bliver det nok en umulig sag for dig påstand mod påstand, så må du nok selv opsøge ham.
    men du skulle nok ha beholdt kvitering eller slutsedl på cyklen for så kunne du altid melde den stjålet.
    Men håber at du finder en fornuftig løsning.

• #27   28. apr 2011 Hvis han har overført pengene, så er der en bankkvitering der kan printes ud og sendes, det kan vel ikke være så svært !

• #28   28. apr 2011 bike, jeg sad og fik en øl med min advokat ven, som fortalte at vi helt klart har en sag, når jeg har sms'er og emails, hvori vi har skrevet i beløb, og at køber selv erkender han skylder pengene. Han var villig til at køre sagen for mig, og var helt sikker på vi ville vinde smiley Men nu er pengene jo overført, og det er rigtig godt, så slipper jeg også for bøvlet og ventiden i det danske retssystem.. det tog bare lidt for lang tid, og det er bestemt sidste gang jeg laver en handel på den måde.

Men set i lyset af vi bor 10 minutter fra hinanden og adressen nemt kunne findes på krak, ville det da også være usandsynligt dumt og snyde mig. smiley

• #29   28. apr 2011 En mail hvor der står hvad i har aftalt er nok.
    Juridisk set kan du starte med at sætte en frist, og så tage den der fra.

• #30   28. apr 2011 bare du får dine penge så er alt jo godt ud over ventetiden.

• #31   29. apr 2011 så er pengene gået ind.. smiley

• #32   29. apr 2011 Så er der stadig lidt godt tilbage i folk smiley

• #33   1. maj 2011 godt og godt... det virker til at han først kom ind i kampen efter lidt pres.. Det er dårlig stil. De gryn skal falde asap. :o)

• #34   1. maj 2011 lige præcis Rene...jeg er overbevist om at han har fulgt med i tråden her og har fået kolde fødder! smiley

Kommentér på:
muligvis snydt af bruger

Annonce