{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Gear spg... {{forumTopicSubject}}

Jeg har en KTM Race Action fra sidste år, og jeg kunne godt tænke mig at have det der 2*10 gear istedet for 3*9 jeg bruger aldrig den lille klinge, kan det passe lige over????? eller er det en større operation... Jeg er ikke doktor så jeg er ikke den bedste til at opperere


Vh Hjulmanden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gear spg...
  • #2   3. jun 2011 Er Det bedre at sælge og købe nyt eller opgradere? hvad ville i gørre?
    jeg er glad for cyklen gennerelt, men er sikker på at det nye gear systen ville passe mig bedre...... ????


    Vh Hjulmanden


  • #3   3. jun 2011 Har selv lige skiftet race, da jeg var/er træt af tri på raceren, brugt alligevel aldrig den lille klinge samt de to store tandhjul bagpå.

  • #4   3. jun 2011 ups... Men på MTB'eren beholder jeg tri systemet

  • #6   3. jun 2011 Jeg køre mest i skov "self" op og ned hehe nej jeg er mest til at køre ture hvor der er så lidt faldt så mulig, når jeg selv er ude og køre så der det mest kun med op og ned kørseler, for jeg synnes det er spild af tid at køre flat out.......


    Vh Hjulmanden


  • #7   3. jun 2011 Frisenborgskovne ved Hammel og så ska jeg til Marselis, og SilkeborgNordskov og FussingsSø, og regner med en tur til Hartzen i August

  • #8   3. jun 2011 Det er jo meget en smags sag og spørgsmål om kører stil. Jeg kunne aldrig finde på det. Men det er mig.
    Hvis du syntes de er overflødige, så ksal du da prøve og skifte.
    I første omgang ville jeg finde noget godt billigt brugt, hvis det er muligt også opdatere din nyværende bike. :O)
    Det er den minds smerte fulde omgang for din pung


  • #9   3. jun 2011 Hvis det er fordi du hellere vil køre med 2 klinger foran fremfor 3. Så skal du bare prøve med 2x9 i stedet for. Skiftet til 2x10 er noget dyrere, og i realiteten får du bare et ekstra gear.

    Med 2x9 kan du bruge alt dit nuværende gear, dog skal du bare skifte dine forreste klinger ud. Lige nu har du sikkert 44,32,22. Du kan prøve med 42,28.
    TA Specialities laver klinger i den størrelse, og de kan klart anbefales.

    Husk du må helst ikke have mere end 14 tænders forskel på stor og lille, ellers får kæden svært ved at skifte ordentligt foran.

    Jeg kører selv med 38,26 men det er smag og behag. For mig gør det at jeg kan køre stort set hele tiden på stor klinge. De fleste vælger dog 40 eller 42.

    Hvis tingene alligevel er lidt slidt, ville jeg råde dig til at skifte det hele, både kassette, klinger og kæde. så er du sikker på, at det spiller max.


Kommentér på:
Gear spg...

Annonce