{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

Scott Spark eller Spark RC {{forumTopicSubject}}


Jeg er på udkig efter en ny cykel, og har snævret feltet ned til to modeller.
Scott Spark 940/950 eller en Scott Spark RC 900 Comp.

Hvilken model passer bedste til de typiske danske forhold?
Er Spark modellen for meget trail, og er RC modellen for meget XC.
Jeg vil gerne have en cykel som både er hurtig i sporet, men samtidig skal den også kunne klare mere teknisk svære passager.

Den lokale cykelhandler anbefaler RC modellen, da twinloc lukningen gør, at cyklen kan ”ændres” fra ren XC til mere trailorienteret.

Begge cykler kommer med fornuftige gearserie og dæmpning (2019 modeller)

RC:
Forgaffel: Fox 32 Float Rtyhem - 110 mm vandring
Dæmper: Fox Float EVOL – 100 mm vandring
Gearskifter: NX Eagle 1x12 - 32 tænder
Bagskifter: GX Eagle 1x12
Kassette: Sram NX 11-50 tænder
Sadelpind: Syncros fast

940:
Forgaffel: Fox 34 Float Rythem - 120 mm vandring
Dæmper: Fox Nude Evol
Gearskiftegreb: GX Eagle 1x12 – 32 tænder
Bagskifter: GX Eagle 1x12
Kassette: Sram GX 10-50T
Sadelpind: Syncros Dropper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scott Spark eller Spark RC
  • #1   16. jan 2020 100% Spark 940 - der er ikke noget der hedder "for meget trail" med mindre du kører XC ræs på et rimeligt højt plan, så vil den "bedre forgaffel" + dropper posten give meget mere kørerglæde en de gram du sparer på den anden model.

    Ud over det så er det også nævneværdigt at der er GX kassette på 940'eren da dette er med XD nav frem for Shimano, hvilket er klart at foretrække


  • #2   16. jan 2020 Err Spark 940 har da også Twinlock - jeg er så træt af at nærmest alle cykelhandlere jeg har besøgt tror at XC ræs maskiner er det bedste til alle motionister.

    Jeg kørte nogle sæsoner på en Scott Scale Carbon hardtail fordi det var jeg blevet rådet til af en cykelhandler - så købte jeg en 130MM Trail bike og fandt ud af at jeg aldrig nogen sinde skulle have haft andet - måske jeg blev 2 min langsommere på et 15km langt spor, men pludselig var MTB sporten bare dobbelt så sjov og jeg turde køre features jeg aldrig havde turde før.


  • #3   20. jan 2020 Jeg er helt enig med Thomas. Tag en Spark 940, den er fantastisk til de danske skove. Der er plads til mere leg og hygge smiley
    Arbejder selv i cykelforretning, og vil ærligt sige at så længe du ikke er licens rytter, vil en RC måske ikke være sagen, med mindre du går meget op i fart og mindre sjov smiley
    Kører selv Spark 930 smiley


Kommentér på:
Scott Spark eller Spark RC

Annonce