{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.113 visninger | Oprettet:

Kasper A
Kasper A
Tilmeldt:
31. maj 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Nybegynder MTB? ...hjælp {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Er på jagt efter en brugt MTB og har nok liiige brug for lidt assistance her...
Det er efterhånden ved at være en del år siden jeg sidst havde mig en MTB og egentlig bare en cykel generelt smiley
MEN, nu skal det være!

Skal bruge til blandet bykørsel, motionsture på landevejen samt kunne holde til nybegynder-ture i skoven.

Er for nærrig til at smide 6-10.000,- efter en helt ny cykel da jeg ikke ved om jeg bliver 'fanget' af det og får den brugt.
Derfor søges der i vildskab på dba.dk og guloggratis.dk
Håber jeg kan finde noget med et par år på bagen til en 3-4.000,- da det så må være væsenligt bedre end at købe nyt til samme penge(?)

Det gør naturligvis heller ikke noget den ser lidt godt ud smiley

Har kigget på Merida, Cube, Trek, Felt og Bianchi...
Bla. en Bianchi MUTT 7400:
(link fjernet)
Men syntes det er uhyggeligt sparsomt hvad jeg kan finde af info på den - Ikke en model der har været solgt så meget i DK måske?
Nogen der har lidt indput til denne model?
Eller evt. bare generelle anbefalinger eller link til et godt køb?

På forhånd tak.
Mvh. Kasper, Aalborg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nybegynder MTB? ...hjælp
  • #1   28. jun 2011 Jeg synes det er for mange penge og give for sådan en.

    Men hvad med og kigge på Canyon.com
    De har nogle udemærket cykler til og starte op på i skoven til under 6000kr.

    Og hvis det så viser sig ikke og være dig, så er det bare med og få den solgt igen, en cykel i den prisklasse taber ikke det vilde over et år.


  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Cykler: 2 Svar: 118
    #2   28. jun 2011 Ja. Helt klart Canyon. Topkvalitet til lave priser.

    En fin begynder MTB

    https://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2050

    Morten, Slagelse


  • #3   29. jun 2011 4.900 er alt for dyrt for en 4 år gl. cykel m bl.a. Dart 3 gaffel! Til sammenligning kan du her få en ny til 4.500 http://www.bike-discount.de/shop/k95/a42334/zr-team-5-0.html
    Ikke at jeg direkte vil anbefale dig at købe den, men den er trods alt ny og med garanti.
    Canyon'en ovenfor er faktisk et meget godt bud.


  • #4   30. jun 2011 Kasper,

    Jeg forstår tanken om at 6-10k kan være for mange penge for en cykel, hvis det ikke "fanger". Men der er jo også den mulighed at du bedre kan sælge den igen, hvis du køber en fornuftig cykel i det pris leje, end noget skrammel til det halve.

    Bare en tanke



  • Kasper A
    Kasper A Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #5   7. jul 2011 Kasper K - Det er jo rigtigt... Men en helt ny cykel vil vel tabe en del mere end en brugt i løbet af ex. et halvt år tænker jeg...

    Faldte over denne:
    http://www.dba.dk/scott-scale-60-hardtail/id-75754428/
    ...noget over budgettet men overvejer at byde 4500,- for den.
    Hvordan ser det ud i jeres øjne?



  • #6   7. jul 2011 Begrænset hvor meget du kan nå at køre på et halvt år, så ud fra hvor slidt diverse dele er falder cyklen ikke specielt meget i værdi.. Og hvis den ikke har nogle synlige skrammer eller fået slag så kan du sælge med minimalt tab.

  • Kasper A
    Kasper A Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #7   7. jul 2011 Max X --> Rigtig nok...
    Meeen hvis nu jeg gør et rigtig godt køb på en brugt til ex. 4500,- er den vel nærmest ikke faldet på et ½-1 år (?) Hvor en ny til 4500,- til jeg vel være nede i 3000-3500,-
    ...Sådan tænker jeg i hvertfald når jeg køber brugt smiley


Kommentér på:
Nybegynder MTB? ...hjælp

Annonce