{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.278 visninger | Oprettet:

All mountain ramme - gode råd søges {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Jeg har indtil videre kørt rundt på min Canyon Nerve XC 7.0, men søger nu en cykel der kan tage lidt mere "slag".. Jeg tænker derfor i banerne trail/AM.. Jeg har efterhånden snævret mig lidt ind på Lapierre Zesty eller Spicy.. Eller også en Yeti (ud fra gode råd fra en ven).. Zesty kører med 140mm vandring i forgaflen og spicy med 160mm så vidt jeg har kunnet læse mig frem til.. Hvis man skal have en alsidig trail/AM som også kan æde nogle fede singletracks, vil 160mm så være for meget vandring? hvordan vil 140mm være og skulle man evt finde en mellemvej og tage 150mm?
Jeg har også tænkt på at anskaffe mig en justerbar forgaffel, således at jeg kan tilpasse vandringen alt efter TN..
Hvordan med rammen i forhold til forgaflen? Har I eventuelt andre rammer I kan anbefale?

Håber I kan give lidt gode råd med på vejen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  All mountain ramme - gode råd søges
  • #2   26. jul 2011 Jeg har en Lapierre Spicy 316. Den er i hvert fald superfed og tager gerne tæsk. Det vil være meget anderledes end din Canyon men det er helt sikkert at Spicy'en vil føles bedre nedad end en Zesty.

    Nu ved jeg ikke hvor meget du har tænkt dig at spendere men jeg kan give dig et prej om hvad jeg spendere på.
    Efter at have købt min Spicy 316 er jeg i gang med at opgradere til 1 klinge foran og chainguide. En RockShox Reverb saddelpind (MUST HAVE)

    Basic for en go AM:

    Nogenlunde vægt
    Gode allround dæk
    Teleskob saddelpind
    Den kører bare derudaf uden nogle større svagheder (som en kæde der let falder af eller lign.)

    Spørg endelig mere om min Spicy smiley


  • #3   27. jul 2011 Jeg har en yeti 575'er. Den kan jeg klart anbefale.

    Jeg havde også en ide om at en justerbar gaffel var the way to go.
    Men bruger det ikke.. Det ødelægger flowet i din kørsel, man stopper ikke op før bakken og lige justere gaflen ned uanset hvor nemt det er.


  • #4   27. jul 2011 Claus H.
    Men man kan til gengæld justere den ned før start af turen hvis det bare er lidt harcore Xc man skal køre, kender ruten og ved den ikke er så bumpet smiley


  • #6   27. jul 2011 Både zesty og spicy kan klare nogle tæsk. Dem går du ikke galt med, spørgsmålet er så hvor meget du udvikler dig med den aggressive kørestil.

  • #7   27. jul 2011 Hvad med en Specialized pitch Pro. Kan anbefales varmt.Hil Martin

  • #8   27. jul 2011 Hej smiley Det er alle sammen gode forslag og råd I kommer med.. Designet betyder jo også lidt og derfor så jeg mig lidt lun på Lapierre.. dog også pga de gode anmeldelser den har fået.. Hvor er specialized i forhold til? og hvad er "brian trail tunet"?

    Det eneste der holder mig fra yeti er, at min kammerat lige har købt den hehe..

    Spicy er en super lækker cykel og kan fås billigt i england.. Men når jeg siger all mountain er jeg jo også interesseret i at climbe lidt.. så den må gerne være lige god til begge dele, hvis det giver mening? smiley


  • #10   27. jul 2011 Syntes du skal lytte lidt til W Palle, han siger noget smiley

  • #11   27. jul 2011 Hvis det havde været mig ville jeg have købt en Yeti SB-66 og prøvet med en fjeder bagtil. Den er helt sikkert en af de eneste AM der kan klare det uden at ofre gode AM karakterer.

    Forskellen mellem Zesty og Spicy (Så vidt jeg har forstået) handler det om hvor aggresivt du vil køre. Hvis du som mig helst kører nedad med rigtig go fart som også kan kører op er det Spicy. Hvis du derimod holder dig fra drops og lidt vilde hop men mest kun fræser over rødder og elsker at kører opad er det nok Zesty du er ude i. Ikke at den modsatte er et dårligt valg i forhold til den anden smiley


  • #12   27. jul 2011 Specialized enduro den dur ! smiley

  • #14   17. dec 2013 Dave, jeg tror han har fundet sin cykel eftersom han startede trådene i Juli 2011.

    Men ok, kan være han er igang med en ordenlig gang research så han stadigvæk er på udkig smiley


  • #16   17. dec 2013 kan være personen slettede det idag da han så dato'en smiley

  • richard m
    richard m Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 10
    #17   18. dec 2013 prøv en ktm lycan 650


Kommentér på:
All mountain ramme - gode råd søges

Annonce