{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.838 visninger | Oprettet:

Kenneth J
Kenneth J
Tilmeldt:
22. aug 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11

God begynder MTB til skovkørsel {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg er helt ny er på forum og indenfor cykelsporten. Jeg vil gerne i gang med at køre MTB i skov og i klitplantager. Det er mest for motionen og hyggens skyld.

men men men..... jeg er på udkig efter en cykel, og har brug for hjælp. Jeg vil gerne have en cykel som kan holde. En man kan køre i skoven på, en man kan stå og træde hårdt i pedalen på.
Men hvad skal jeg have!?
Trek 3900 kan jeg forstå er for billig og ringe.

Så har jeg hørt godt om Cannondore SL 3 2011 modellen og Cube Acid 2011 modellen.
Er der noget om snakken, eller skal jeg have fat i noget andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God begynder MTB til skovkørsel
  • #2   22. aug 2011 tjek Canyon smiley rigtig fede cykler, med super dele, til en billig penge smiley

  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #3   22. aug 2011 Jeg synes det er svært med budgettet, for er det en ny eller brugt cykel jeg skal have!? Og cyklen skal også være god nok og ikke gå i stykker efter få år!
    Men jeg tænker 5000kr., hvis man kan få noget godt og holdbart til det, der kan dække mine behov.


  • #4   22. aug 2011 5000,- værsgo'
    http://www.bike-discount.de/shop/kS1/a43102/zr-team-6-0.html
    Luftaffjedret forgafffel, hydrauliske skivebremser, ok gearsystem.


  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #5   22. aug 2011 Den ser rigtig fin ud.
    Har den de rigtige specifikationer?
    Er der forstærker på egerne?

    Så mangler der bare pedaler, skærm og lås.


  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #7   22. aug 2011 Kan det passe at man på den hjemmeside bestiller cykelen til en dansk forhandler, og så selv skal hente den der?

  • #9   23. aug 2011 Det kan man gøre, (mod betaling mener jeg) men du kan også bare få den sendt hjem til din egen private adresse. smiley

  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #10   23. aug 2011 Okay, puh ha mit tysk er dårligt!
    Mek er det bedste bud med den cykel? Den kan jeg nok give den gas på og den HOLDER!? smiley


  • #11   23. aug 2011 Jeg købte selv en specialized rockhopper som en første cykel. Den er efter min mening KLART at foretrække ift trek og cube. Den har måske ikke helt ligeså gode geargrupper osv, men den er bare sjovere at køre på. Mange har ikke den del med i deres beslutning og det er lidt ærgeligt

    For en første cykel ville jeg være lidt varsom med at bestille over nettet. Det er altså lidt nemmere at gå til en fysisk forhandler ved indstilling osv


  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #12   23. aug 2011 Ja, men jeg kan ikke finde den henviste cykel i DK. Her koster cyklerne også væsentlig mere!
    Men jeg modtager gerne flere gode forslag/henvisninger til danske forhandlere!


  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #13   23. aug 2011 Hvad med en Giant Revel Hardtail model 2011.
    Er det en god cykel der kan klare strabasserne i skoven?


  • #14   23. aug 2011 Bike-Discount er en 100% reel internetforretning. Du bestiller den via nettet og den bliver leveret med PostDK eller GLS indenfor en lille uge. Track & Trace nr, faktura, support foregår via nettet, men du kan også ringe til dem. De taler fint engelsk - og der er også en engelskknap smiley på deres hjemmeside.
    Prøv at søge på Bike-Discount og Radon her i forummet - der er massevis af poster.
    Og massevis af Radon-ejere - mig selv incl. smiley
    http://www.cykelgalleri.dk/gal_alle.aspx?page=1&type=Radon


  • #15   23. aug 2011 Du kan få sendt cyklen fra Bike-Discount til MTB-Tours i Hareskoven som samler og justerer cyklen.
    Jeg ved ikke præcis hvordan det fungerer, men ring til MTB-Tours og hør ad (de snakker dansk smiley )

    Til 5.000 er den der cykel rigtig fin! Du finder ikke noget bedre medmindre det er brugt.


  • #16   23. aug 2011 PS. Husk penge til sko, hjelm + diverse stumper som kædeled, multitool, ekstra slange og en lille pumpe.

  • #17   23. aug 2011 Forstærker på egerne har jeg aldrig hørt om. Jeg har de samme hjul på min bike - og de har kørt +3000 km uden at blive skæve. De er ikke verdens letteste, men solide til alm. skovkørsel.

  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #18   23. aug 2011 Nu er valget så nede på to cykler. Enten den Radon der linkes til,
    eller en Focus Black Hills, vistnok 2012 model. Samme prisklasse, men er der nogen der kender til Focus, måske den nævnte cykel??


  • #19   23. aug 2011 Du kan ændre sprog på bike-discount til engelsk oppe i hjørnet smiley

  • #20   23. aug 2011 af de 2 ville jeg vælge den Radon...

    kig evt. på de her Orbea cykler, de laver nogle seriøse låger til rigtig fine priser, og det er en dansk forhandler med fysisk butik!! - jeg kan BESTEMT anbefale dig at kigge nærmere på det...

    Daniel


  • #21   23. aug 2011 Focus laver fine cykler - Black Hills er bare den mest skrabede!
    Den har stålfjederforgaffel i modsætning til Radon's luft- der har mange flere indstillingsmuligheder ifht. rebound, hård-/blødhed din vægt, Suntour-kranken ved jeg ikke noget om, ligesom Tektro Draco ikke ringer nogen klokker. SLX-gearet er et step ned ifht. Radon.


  • #22   24. aug 2011 For guds skyld vælg en med luftaffjedring - eller som mig køb en brugt forgaffel bag efter. Havde en Dart 3 forgaffel på min Cube fra start af. Det var der ikke meget sjovt ved ude i skoven.

    Købte en rigtig fin Reba Dual air gaffel til små penge som var næsten ny. Den var alle pengene værd!


  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #23   28. aug 2011 Ja det skal helt sikkert være den Radon zr team 6.0.
    Men den fås i rød og sort til 2 forskellige priser, men jeg kan ikke umiddelbart se hvad forskellen er på de to - nogen der kan gennemskue det?

    Rød/hvid
    http://www.bike-discount.de/shop/kS1/a43102/zr-team-6-0.html

    Sort;
    (link fjernet)


  • #24   28. aug 2011 tror bare ikke der er så mange der vil have den i rød? måske derfor den ikke er ligeså dyr :0)

  • #25   28. aug 2011 Jeg købte selv min første MTB her for nogle måneder siden. Jeg var også ret usikker på hvad jeg skulle have. smiley
    Men så havde jeg hørt en masse godt om cube, og så tog jeg til den nærmeste forhandler for lige at se og prøve den. Det blev til en cube aim. Lækker begyndercykel. smiley


  • #26   28. aug 2011 Cube og Radon er stort set det samme, du for bare meget bedre dele til prisen på en Radon

  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #27   28. aug 2011 Så er det vel det samme med focus, god cykel med knap så gode dele? Den cube aim, står den også til 5000kr?
    Har endnu ikke hørt om en cykel så god som Radon ZR team 6.0 til 5000kr.


  • #28   28. aug 2011 Der er ikke nogen forskel udover farven på de to Radons!

    Cube Aim har bl.a. V-bremser, skodgaffel og vejer 13,7... hvis du køber den, så lover jeg aldrig at give et godt råd mere.


  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #29   29. aug 2011 Jeg kunne aldrig finde på at købe en Cube når jeg først har set på en radon. Jeg så også først på en Trek 3900 - den er dårlig, men stadig bedre end den cube.
    Det bliver helt sikkert en radon - skal bare lige have min kammerat med på ideen.


Kommentér på:
God begynder MTB til skovkørsel

Annonce