{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.181 visninger | Oprettet:

26" HT vs 29" HT eller FULLY !? {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Jeg har en Cube Reaction GTC Race (26" HT) og engang imellem dukker ideen om ny MTB op i mit hoved....kunne godt forstille mig det skulle være en 29"

Men er MEGET i tvivl om det forsat skulle være en hardtail eller om jeg skulle prøve en fully...

...er i tvivl fordi jeg kan forstå at der er en del mere komfort bare ved at skifte fra en 26´er HT til en 29´er HT...så vil en 29´er fully blive for meget komfort og for lidt fart !?

Hvis jeg skulle købe nyt, så skal udstyret være tilsvarende det jeg har nu, men helst bedre ;o)

Nuværende :

Forgaffel : Rock Shox Sid Race
Bremser : Avid Elixir CR
Gear : XT forskifter, Sram X9 bagskifter

Jeg kender ikke lige rang-systemet på de forskellige grupper, men forslag til gode 29´er køb er meget velkomne ;o)

Forsat go´ søndag


Kommentarer på:  26" HT vs 29" HT eller FULLY !?
  • #1   25. sep 2011 Jeg har lige bestilt en epic expert 29er, det skulle være det bedste fra begge verdner med brain i begge dæmpere smiley

  • #2   25. sep 2011 Ht ingen tvivl

  • #3   25. sep 2011 Ville også vælge 29'er HT

  • #4   25. sep 2011 Yay! Endnu en religionskrig!

    Fully!!


  • #5   25. sep 2011 Tak for jeres svar...

    ...men ja det bliver nok hurtigt en religionskrig, vil i begrunde jeres valg 29'er HT eller FULLY ?


  • #6   26. sep 2011 Jeg kører fully og er mega tilfreds med det. jeg havde problemer med ondt i ryggen da jeg kørte HT - nu har jeg sat min fully op til et forholdsvis højt tryk i bagdæmper så man stadig har "race" følelsen. Desuden har de fleste fox bagdæmper propedal, hvilket gør at du ikke mister kraft når du står op og tramper igennem :)...
    Det er altid et svært valg og der er flere meninger end muligheder, men jeg har ikke fortrudt at skifte til fully og jeg har svært ved at se jeg kommer tilbage på en HT igen, hvad enten det er en 26'er eller 29'er.. Mit råd til dig er at låne en fully en dags tid, hvis ikke du har prøvet det, man skal nemlig lige vænne sig til det før man får det optimale ud af den smiley

    Mvh jens


  • #7   26. sep 2011 Hvorfor tager du ikke ud og prøver en 29 HT og 29 Fully?? Ved ikke om Giant demo tur er slut, men der er burde være mulighed for at du selv finder svaret og ikke lader dig påvirke af meninger herfra (læs:forum).

    Min tanke er; at hvis du kommer fra en 26HT vil en 29 Fully føles en del anderledes og tungere. Dermed ikke sagt at den er langsommere eller ikke er den rigtige til dig, blot at det kan være et stort spring.

    Jeg har 26 Fully og har prøvet forskellige 26HT. Jeg går efter en 29HT.


Kommentér på:
26" HT vs 29" HT eller FULLY !?

Annonce