{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.456 visninger | Oprettet:

peter j
peter j
Tilmeldt:
17. mar 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 42

Canyon VS Canyon {{forumTopicSubject}}

Hej CG
Jeg har bestemt mig for at jeg vil have en ny cykel, men er i tvivl om hvilken- Jeg har kig på to modeller, begge to er (i mine øjne) super fede og value for the money, MEN også meget forskellige smiley

Prisen er ens.

Canyon Nerve AL 7.0 "27,5 fully" : http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=3280

Eller

Grand Canyon CF SL 6.9 "29 Hardtail" http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=3169

Hvad ville i vælge? Er fullyén for tung? Kræver det bedre kondi/flere muskler at træde den afsted?

Er 29" for stor og klunted?

Jeg kører hovedsagelig singletrack i aalborg området?

Input og erfaringer er meget velkommen smiley

Ps kører på 26" HT nu, er 180 cm høj, kører ca 6-8 timer om ugen, blandet transport på grusvej og singletrack ca 50/50 smiley

Mvh Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Canyon VS Canyon
  • #1   20. maj 2014 Synes du skal se om ikke du kan komme til at prøve noget lignende de 2 modeller et eller andet sted - om det er ved en forhandler eller en bekendt har en du kan prøve..
    Jeg ville selv snupper fully'en, men det er også kun fordi jeg synes 29" er træls at tonse rundt med på singletrack, selvom jeg er 188.


  • #2   20. maj 2014 Det er vel religion, men CF'eren har bedre dele.

    Fully er mere komfortabel, og dyrere i service/vedligeholdelse.

    Personligt foretrækker jeg HT, billigere og syntes der er bedre føling.
    Syntes ikke der er den store forskel mht kondi på ht vs fully.



  • peter j
    peter j Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 42
    #4   20. maj 2014 Tak for indspark smiley
    Hvad tror i så vil være hurtigst rundt på et gennemsnitlig singletrack spor?


  • peter j
    peter j Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 42
    #5   20. maj 2014 Ohh det vidste jeg faktisk ikke de gorde, godt råd, må prøve om jeg kan få det til at passe ind med job, nogen info om hvor længe de "har åben" og hvem ved, måske kan man slå en god handel af? Ved ikke om de kan finde på at lave kampagne tilbud eller noget smiley

  • Efre
    Efre Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 79
    #6   20. maj 2014 Har haft en nerve al 8,9 og har skiftet til cf sl 7,9
    hvis du vil ha morfar cykel så er det nerve og vil du ha race er cf sl
    og hvis det skal være race i fully så er det en lux


  • peter j
    peter j Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 42
    #7   20. maj 2014 Esben- jeg siger tak for svar, det er et svar der er til at forstå smiley

  • #8   21. maj 2014 Jeg har ikke fortrudt skiftet til Nerve 29" full. Det er dejligt med den ekstra komfort som for mig godtgører den øgede vægt:-) Ingen tvivl om, at en CF HT er hurtigere. Et CF stel er dog også mere skrøbeligt overfor slag, og man kan jo være uheldig:-)

  • #9   21. maj 2014 kører selv nerve 29'' super glad for den! Selvfølgelig er den langsommere end CF, især på stigninger, men føler bare jeg har det, det sjovere på en fully smiley

  • peter j
    peter j Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 42
    #10   22. maj 2014 Det er kanon med jeres svar og erfaringer smiley Tror jeg kan komme til Rold i weekenden, så må jeg jo se på sagerne dernede smiley

  • #11   22. maj 2014 Kvaliteten hos Canyon går du i hvertfald ikke fejl af;-) At levering og kundeservice er en by i Rusland er så hvad det er....

  • #12   22. maj 2014 Jeg havde dog ingen problemer med levering - har ikke prøvet at kontakte kundeservice smiley

Kommentér på:
Canyon VS Canyon

Annonce