{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.416 visninger | Oprettet:

Canyon VS Canyon... {{forumTopicSubject}}

Når sommer sesonen slutter, bestiller jeg nok min nye cykel...

Jeg har kigget på Canyon cyklerne og umiddelbart får man jo meget for pengene...

Jeg har kig på disse to:

http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/specs.html?b=803

http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/specs.html?b=804

Hvad jeg gerne vil høre folks meninger om er gaflerne.. er Fox'en eller Rock Shox'en at foretrække?

Bagskifteren ville jeg egentlig helst ha shimano's XT der er på 7,0'eren...

Og hvad med bremser, og hjulsæt? Er det så meget bedre på 8,0'eren?

Er 8,0'eren 1500kr bedre?

Under alle omstændigheder bliver bremseskiverne skiftet ud til nogle 200mm af en art!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Canyon VS Canyon...
  • #1   24. apr 2009 Jeg havde klart taget 7.0, men det er en smagssag.. Hvorfor vil du dog have 200mm på? Jeg har 160 og de stopper på en flad femmer..

  • #2   24. apr 2009 jeg ville personligt tage 8.0'eren, pga gearsystemet, fox'en, styr frempind, sadelpind, og bremserne
    Men bliver nødt til at spørge om det samme som andreas, hvorfor 200 mm bremser, hvilken kørestil leder du efter?


  • #3   24. apr 2009 jeg ville tage 7.0'en da jeg mest er til shimano og formula. men hvofor 200mm ?

  • #4   24. apr 2009 7.0.. Den har en federe farve, og delene er stadigvæk i top.. smiley Jeg tror valget mellem Fox og SID er en smagssag, og rent vægtmæssigt er der kun 10g i forskel.. Den der Thomsen saddelpind er dog rimelig lir, men jeg ville selv vælge 7.0.. Hvilket jeg også gør når der skal investeres om en 2 måneders tid.. smiley

  • #5   25. apr 2009 200mm af ren og skær gejl... Jeg synes det ser super fedt ud med nogle ordentlige skiver på smiley

    Jeg kører 180/160 nu tror jeg det er og er fuldt ud tilfreds... kan give max bremseeffekt med lillefingeren smiley

    Den farve jeg højst sansynligt skal have den i er den ru sort... og det fåes de begge i smiley

    Men jeg kender intet til gafler rigtigt... Jeg er en voksen mand på lige over 90 kg og det skal den kunne holde til... Har læst lidt på et udenlandsk forum et sted om at SID'en er knapt så stærk til tunge mennesker men ved ik om det holder vand.


  • #6   25. apr 2009 Tror du kan tage det helt roligt, 90 kg er ingenting hvad det angår.

  • #7   25. apr 2009 Det er ik sikkert... Man hører bare så meget smiley

    Hvad er forskellen egentlig på en Rock Shox SID Race og en Team gaffel?


  • #8   26. apr 2009 (link fjernet)

    Her er en forklaring fra Sram's egen hjemmeside.. Forskellen er at der i Race er noget de kalder Motion Control, og i Team hedder det BlackBox Motion Control.. Jeg forstår ikke helt hvad det går ud på, men det kan jo være at der er nogen der kan oversætte det til forståeligt dansk.. smiley

    Det er noget med at Sram's BlackBox produkter er udviklinger af standard komponenter.. De er udviklet i samarbejde med en række professionelle kørere, så det er vidst ret godt..

    Det var den eneste forklaring jeg lige kunne finde.. Håber det kunne hjælpe, bare en lille smule.. smiley


  • #9   26. apr 2009 Jeg tror nu det bliver 8.0'eren med Fox gaflen smiley

  • #10   26. apr 2009 Der er større gensalgs værdi i 8'eren, når du en dag bliver klar til en rigtig mtb ; )

  • #11   26. apr 2009 Alt det der med fjedre bag i, er til gamle mennesker og små skrøbelige kvinder smiley

  • #12   26. apr 2009 Hah, det er netop essensen af den danske mtb mentalitet! Vi snakkede om det her forleden, tak for det : )

Kommentér på:
Canyon VS Canyon...

Annonce