{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.238 visninger | Oprettet:

Kassette / kædeskift på MTB ? {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Hvordan er det med kassette og kædeskift ? Skifter man begge dele samtidigt eller kan en kassette klare f.eks to kæders levetid ?

Har købt en kædemåler, i håb om at jeg kunne nøjes med at skifte kæden når den trænger uden at skifte kassetten...hvad gør i andre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kassette / kædeskift på MTB ?
  • #1   3. okt 2011 hvis du sørge for at din kæde ikke bliver alt for slidt så kan kassette/klinger sagtens holde flere kæder..

    Så mål ofte.


  • #2   3. okt 2011 Michael G @ det lyder godt...skifter man kæden når den er slidt iflg kædemåleren, eller gør man inden kædemåleren siger det er tid til kædeskift (der er vel en eller anden form for markering på kædemåleren...har ikke fået pakket den ud endnu) for at skåne kassetten ?!

  • #3   3. okt 2011 ja man skifter kæde for at skåne kassette og klinger. det er kæden der slidder dem voldsomt meget ned når kæden bliver slidt.

    (link fjernet)

    se den her video, han forklare det hvordan slidet komme og hvordan man undgår det.


  • #4   3. okt 2011 Michael G @ super video...jeg har checket min kæde med kædemåleren fra parktool - den måler .5% slidt på den ene side og .75% på den modsatte...

    ...iflg video´en ville han skifte kæden omkring .80% - på 2/3 af min kæde kan .75% komme ind (den bliver åbenbart ikke slidt helt ens) skal jeg skynde mig at skifte kæden....eller der er et par ture tilbage i den !?

    Jeg aner ikke hvor hurtigt det går....og har en kæde liggende ;o)

    Tak for din hjælp ;o)


Kommentér på:
Kassette / kædeskift på MTB ?

Annonce