{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.396 visninger | Oprettet:

Volpi
Volpi
Tilmeldt:
17. jul 2011
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 98 Svar: 261

Nøjes med kædeskift {{forumTopicSubject}}

Nu nærmer den nye sæson sig så småt og diverse indkøb studeres.
Jeg har ladet mig fortælle et sted at man altid skifter kæde OG kassette. Andre siger man kan nøjes med kæden.

Faktum er at jeg har trillet 2900 km med den jeg har nu. Meget få km i regn/vådt føre.
Samt afrensning og ny olie hver anden tur ca..

Det er ultegra 6700, jeg kører med, hvis det betyder noget. Jeg overvejer at købe en 6701 kæde da den er smallere. Her har jeg en lille tanke om at det kan afhjælpe kæden går på forskifteren?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nøjes med kædeskift
  • #1   11. feb 2013 Køb en kædemåler og mål hvor slidt den er.

    Hvis den er meget slidt så vil din kassette og klinger også være meget slidt.

    Når du at skifte den inden den er blevet for slidt så kan du ganske korrekt nøjes med kæde.

    Personligt har jeg skal jeg til den fjerde kæde på samme kassette og klinger på min mtb.


  • #2   11. feb 2013 Nu er det selvfølgelig mtb du kører, men hvorlangt kører du "på en kæde"?

  • #3   11. feb 2013 Jeg køre til den er slidt 0.5 på min kædemåler.

    Jeg ved ærlig talt ikke hvor meget. For det afhænger af forhold, mudder tager livet af kæde/kassette/klinger i løbet af no time.

    (link fjernet)


  • #4   13. feb 2013 Kan godt være jeg ikke har forstået det korrekt - men hvis kæden går på forskifteren, er det så ikke bare at justere forskifteren ind/ud (H/L skruerne)?

    Flere siger at grunden til at man skifter kassetten også er at den jo også bliver slidt, og når den er slidt så slides kæden også hurtigere. Men mange kører 2-3 kæder igennem før de skifter kassetten også.


  • #5   13. feb 2013 Hmmmm med hensyn til forskifteren, så er det da ikke umuligt, men har fået den justeret flere gange hvor det læser problemet midlertidigt..

    Jeg har selv forsøgt også uden held. Skal så også siges at jeg er en knold til at finjustere og det pisser mig af, da jeg ellers (syntes jeg selv) ikke har ti tommelfingre;-)


  • #6   24. mar 2013 Efter at have skiftet kæde på min 10 speed kassette oplever jeg at kæden hopper over på mindste krans ( 11 tands).
    Er det muligt at købe sådan en krans ?
    Min lokale forhandler afviste blankt og viste min kassetter til 1000kr istedet..
    Jeg er med på at man bør skifte begge, men mange har succes med kun kædeskift.
    Det skal siges at det kører fotrinligt på de andre kranse..


  • #7   25. mar 2013 Inge bud?

Kommentér på:
Nøjes med kædeskift

Annonce