{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.990 visninger | Oprettet:

Mike G
Mike G
Tilmeldt:
22. jan 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Udskifte V-bremser til skivebremser {{forumTopicSubject}}

Hey derude...

Jeg har en Trek 3900 MTB fra 2008, som jeg egentlig er RIGTIG glad for og har været siden jeg fik den. Der er for kort tid siden kommet ny krank på, alle tandhjul skiftet samt en ny forgaffel da den originale stod af.

Men jeg er kommet dertil, at jeg gerne vil have skivebremser på dyret, istedet for de v-bremser der er på nu. Gerne hydrauliske, da jeg ikke rigtig har min store tiltro til de mekaniske, af en eller anden grund.

Jeg kan se at stellet er klar til montering af bremsekaliper, samme med forgaflen, så der skulle vel ikke være noget problem der?

Men jeg aner OVERHOVEDET ikke hvad i alverden jeg skal have udover kaliber og bremseskive, og selv. den med selve bremsehåndtagene.
Aner heller ikke hvor man skal købe sådan noget henne.

Og så det næste problem, det er som om at gearskiftere oppe på styret og bremserne er en og samme konsol. Så kan det jo godt blive besværligt at gøre noget ved.

Jeg vil nemlig ikke ud og smide en 4-5000 efter en cykel der har alt det der. Det er den jeg har i alt for god stand til.

Håber der er nogen kloge hoveder derude, der kan hjælpe mig lidt her og give mig nogle råd.

På forhånd mange tak.

Mvh. Mike G


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskifte V-bremser til skivebremser
Kommentér på:
Udskifte V-bremser til skivebremser

Annonce