{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.974 visninger | Oprettet:

Cykelholder til anhængertræk {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg kan se der tidligere har været lidt oppe omkring cykelholdere, men der er nok sket noget siden sidste emne i 2017.

Jeg står og vil godt have en cykelholder til min MTB og evt citybike.
Udfordringen er blot at jeg ikke har så meget opbevaringsplads i hjemmet, så jeg har bestemt, at det skal være en model der kan klappes sammen.

Det skal være dem med platform, som samtidig også kan vippes og give plads til at komme i bagagerummet.
Gerne så lidt stål der kan veje og ruste som muligt.

Jeg har indtil videre fundet 3 modeller jeg synes ser interessante ud. Men det kunne jo være nogen af jer, kendte til noget andet, har erfaring med de nævnte, eller bare kender noget bedre/billigere
Jeg kan ikke forestille mig jeg har behov for kapacitet til mere end 2 cykler

Den jeg finder mest interessant er XLC azura xtra LED til 2 cykler. Forhold mellem pris, vægt og funktion synes jeg hænger godt sammen.
https://www.bikester.dk/xlc-azura-xtra-foldbar-led-til-kobling-af-2-elcykler-M834902.html
Jeg har set mærket lave dele til cykler, så antager kvaliteten er ok. Prisen er omkring 3400, som også på sigt kan laste en tungere elcykel. Jeg har også duffelbag, der potentielt kan spændes på så man kan øge bagagevolumen også
Jeg har set man også kan tilkøbe noget extender, hvis 3 cykler bliver et must, men det kan jeg ikke se hvornår jeg skal bruge lige nu. Men så er jeg ikke tvunget til at købe en ny i det tilfælde
https://www.fribikeshop.dk/cykeludstyr/til-cyklen/diverse/xlc-cc-c01-udvidelsessaet-til-xlc-azura-cykelholder-100-2339000018?paid=7180&pacid=609be2e8dab036.61417497&utm_source=partner-ads&utm_medium=affiliate&utm_campaign=7180


Thule Easyfold 932
Lidt dyrere, pt på tilbud til 3999 i thansen. Ligner samme specifikationer som XLC, bare lidt dyrere
https://www.thansen.dk/bil/udstyr/transportudstyr/cykelholder/til-anhaengertraek/cykelholder-thule-easyfold-932-2b-7pin/n-1261024341/pn-694293826/?gclid=CjwKCAjw-e2EBhAhEiwAJI5jgzvnTxs9ejuGz9XnyOuVsfRqV5DY0hO7ciallhLgJFRV_yM9ERESMBoCR94QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
https://www.thule.com/da-dk/bike-rack/towbar-bike-racks/thule-easyfold-xt-2-_-933100

Buzzrack,scorpion 2 kender jeg ikke noget til. Men det er lidt billigere end XLC
Jeg har fundet deres model Scorpion.
Der er den lodrette stang med arme dog i midten, hvilket jeg anser er lidt dumt ifht på- og aflæsning af den bagerste cykel
https://www.cykelpartner.dk/cykelholdere-til-biler-med-anhaengertraek/buzzrack---scorpion---cykelholder-til-2-el-cykler?utm_medium=cpa&utm_source=velka&utm_campaign=affiliate&source=partnerads&utm_medium=affiliate&utm_campaign=partner-ads&paid=22130&pacid=609be0f6875133.55301389


Håber nogen kan komme med nogle gode argumenter til hvilke og hvorfor. Og meget gerne erfaringer.
Håber også tråden kan hjælpe andre til valg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykelholder til anhængertræk
  • #1   13. maj 2021 Jeg har haft en Thule easyFold de sidste ca. 7 år, og den kan jeg kun varmt anbefale.
    Den er meget stabil, nem at sætte på og cyklerne står godt på.
    Jeg kører med alm. club cykel, med veterancykler og af en til en elcykel. Har haft den på, på ferier gennem Europa uden problemer.
    Kender andre der har valgt de billigere alternativer, (fordi: "De er jo næsten ens!") men deres har ikke været så stabil når der kommer tunge cykler på.


  • #2   16. maj 2021 Tak for svar.
    Jeg har set de der til 1000 kr. i jemogfix, men det tænker jeg ikke lige er sagen, samtidig med at jeg ønsker en der kan foldes sammen, så jeg vil egentlig gerne købe noget fornuftigt fra start.
    Jeg har endnu ikke besluttet mig, men vist en kammerat modellerne. Han spurgte om han troede vi kunne få rabat hvis vi købte 2. Han dannede sig vidst ogsp et behov for en ligepludselig smiley


  • Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 29
    #3   17. maj 2021 Når det kommer til MTB så hver meget opmærksom på bredden af cyklenes nav/stel/gaffel. Moderne boost nav er bredere end de sidste 30års standard så på mange stativer er der for kort afstand mellem skinnerne.

    Mange stativer til 3 cykler har også kortere afstand end samme model til 2 cykler

    933 Thule EasyFold XT2 22cm
    934 Thule EasyFold XT3 22/19 cm

    938. Thule VeloSpace XT2 25
    939. Thule VeloSpace XT3 19 cm

    Til MTB bruger jeg primært et gammelt thule til 3 cykler med dem 1. og 3. rille - men skulle jeg bruget stativ idag til 2 cykler ville jeg købe et 938

    Men se https://www.thule.com/da-dk/bike-rack/towbar-bike-racks


  • #4   17. maj 2021 Tak for et meget relevant svar Anders.
    Jeg er dog ikke sikker på de mål du nævner. Min cykel er fra midt stel, ud til pedal spids, 19 cm ca off min for gaffel er ca 18.
    Er der, det du mener der kan være en udfordring?

    Grundet opbevaring, skal den helst kunne foldes. 🙂


  • Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 29
    #5   18. maj 2021 Det er mere bredden af forgaffel og stellet omkring bagnavet der er problemet hvis du skal have 2 MTBer ved siden af hinanden. Pedalerne kan drejes så de går fri

    Thule EasyFold XT 2 er nok det sikre valg hvis det er plads der er vigtigst men det billigere Thule VeloCompact 2 fylder heller ikke meget når bøjlen er lagt ned og enderne skuppet ind (sådan et har vi også)

    Men skal du enten køre med MTB eller citybiken er det jo ligemeget - så er det længden af cyklerne der er eneste begrænsning. På vores gamle stativ kan en YT jeffsy i 2020 kun lige være der li længden mens den lidt kortere 2019 udgave har et par klik tilovers.... Så på MTB med en meget slack geometri er det ikke kun bredden der er udfordringen


  • #6   18. maj 2021 Anders

    Tanken er jeg nok oftest får brug for at køre med 2x MTB, da jeg og en ven nok skal ud og køre en tur. Den jeg har nu, er med 2.25 dæk, så jeg ved heller ikke om jeg burde være obs på noget der. Om bredere dæk er fremtiden? Så kan jeg vel også løbe ind i en udfordring.





  • #7   19. maj 2021 Har selv lige købt den her - er super nem at montere og sætte cykler på.

    Valgte den her da den har vundet flere test i både DK og Tyskland

    https://www.silvan.dk/atera-strada-m-2-3-cykler?id=7040-9721648&gclid=Cj0KCQjw7pKFBhDUARIsAFUoMDZ8dPqn8KoMU93WJnIIeRUzzHWvRjEF_ZQUVzWHvhgYJY650WSko98aAtdDEALw_wcB


  • #8   20. maj 2021 Da jeg købte min EasyFold, tænkte jeg at jeg ville have noget godt. Der er for meget "Skravl" på markedet når det kommer til cykelholdere - syntes jeg.
    Jeg kører med cykler med værdier op til 40.000 kr. så hvorfor spare penge på noget så vigtigt som et solidt stativ?
    Jeg har som sagt haft mange forskellige cykler på. Fra tunge veterancykler (2x25 kg) til sofacykler og også liggecykel. Der er plads til det hele smiley


Kommentér på:
Cykelholder til anhængertræk

Annonce