{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.944 visninger | Oprettet:

Hvilken mtb.... hjælp.. {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er lige kommet hjem fra kreta, dernede lejede jeg en mountainbike, (fordi det ikke var muligt at leje en racer) men jeg skal lige love for jeg fik blod på tanden, så nu er ret fast besluttet på jeg må eje en. Men min viden omkring mtb er meget begrænset.

Så spørgsmålet er hvad for en jeg skal købe, den skal kunne gøre det godt i de danske skove.

Jeg vil ikke gå ud og ofre en halv bondegård på det her til at starte med, men vil heller ikke købe noget billigt skrammel, så jeg havde tænkt mig noget i nærheden af 10.000 kr er det muligt at få noget god kvalitet til de penge og hvilket?

På forhånd tak for svaret:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken mtb.... hjælp..
  • Anders W
    Anders W Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Svar: 44
    #1   12. maj 2012 Hejsa. Hvis det har nogen interesse så er min tilslag, den er 20000 værd, men du kan købe den for de 10000 du selv nævnte. Er uddannet cykelmekaniker, så skal nok sørge for den spiller 100. Den har kørt 26km, det var et spontant køb jeg kom til på arbejde. Den er 18" i Carbon. Den er herinde. Det en rockmachine team 90. Giv mig et ring hvis det har nogen interesse. 61281835

  • #2   12. maj 2012 for 10000 kan man få en meget god cykel http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a58255/zr-race-29er-7-0.html?mfid=52 denne her men 29 tommer hjul den er bare fed på denne side får man rigtigt meget for pengene i dk jeg har købt min mtb her og det er et rigtigt godt sted

  • #3   12. maj 2012 @Carl: husk kommaer, det kommer sgu til at tage for lang tid at forstå hvad du mener smiley

    Men ja, en rigtig lækker 29er til pengene, det eneste der lige er at sætte fingeren på er hjulsættet, kender det ikke, men den er da udstyret med næsten fuld XT smiley


  • #4   13. maj 2012 buch det gik lidt stærkt med at skrive og glemte også nogle ord

  • Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #5   13. maj 2012 Hvor meget forskel er der på om det er en 29ér eller ej? Spørger også som nybegynder.
    Har kigget på Radon Zr6.0 på bikediscount som MTB koster den 800 € men som 29ér koster den 1000 € hvor meget får man ud af de sidste 200 € ?

    Mvh Morten.


  • #6   13. maj 2012 jeg har aldrig selv kørt på 29er men har kun hørt godt om det

  • Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 95
    #7   13. maj 2012 Alt andet lige vil en 26" dog være væsentligt mere robust end en 29"

  • #8   13. maj 2012 Klap hesten med det 29" "skal det være" Der er fordele og bagdele ved alle tre størrelser og som begynder så har det absolut ingen betydning, faktisk så ville du ha størst gavn af den størrelse som kræver mest af din tekniske evne for at du lære teknik som er så vigtigt for at blive god og køre flydende, det er noget som mange slet ikke har gjort sig tanker om og når der så stilles krav så kan de ikke noget.

    Dem som køre 29" vil altid sige det er det bedste nogle har lavet en større opgradering af cykel og så samtidig valgt en 29" og så vil gevinst altid være stor, dem med en let velinstillet 26" holder på det modsatte og så er der dem med 27.5" hjul de mener de har det optimale pga et bedre sammensæt af fordele og bagdele de to andre størrelser har.

    Ser man feks i world cuppen ja så er det 26" og 27.5" der har taget sig af sejrene i år nu skal man så ikke tænke helt på hvad "stjernerne" bruger de køre nu engang på det de bliver betalt for hvad enten det er 26", 27.5" eller 29".

    Mit råd er at ta ud i lidt forskellige forretninger prøv lidt forskellige cykler og vælg den cykel du føler dig til rette på og sidder bedst.

    Brug masser af tid ved første gangs køb prøv løs og køb ikke over nettet, det gør man først når man har en ide om hvordan en cykel der skal passe dig ordentligt skal være, man kan spare en smule ved det men taler du med en butik så kan der normalt også findes et næsten tilsvarende tilbud der.

    Jeg har prøvet alle tre størrelser og jeg er ikke i tvivl, ingen 29" til mig men en 27.5" er det som jeg syntes der fungerede bedst, desværre går der 5-6mdr før der kan købes sådan nogle i butikkerne men der kommer til gengæld et ret godt udvalg til den tid.


  • #9   13. maj 2012 Jeg vil også sige at folk liiige må tage en slapper med den der 29er-hype....

  • #10   13. maj 2012 @Carsten: I worldcup bliver der kørt efterhånden kun kørt 29'er" og det nye 27,5"... blot en rettelse, Jeg hælder stadig personligt til 26" smiley

  • #11   13. maj 2012 Muro

    Nu er det en tråd hvor der tales om et budget på op til 10.000kr så en mid/high end Flash, superfly osv hvor hjul og andre roterende dele begynder at blive lette ikke er muligt at købe, den roterende masse er nu engang den største energi sluger.

    En med teknikken i orden kan køre stærkt på alt uanset mærke det er kun et spørgsmål om at den er sat ordentligt op til brugeren og når man på nuværende tidspunkt feks kan få en Trek 8000 til 10.000(link fjernet) eller lign type cykel så er en low end 29" ingen gevinst og slet ikke for en som skal til at lære teknikken.


  • #12   13. maj 2012 Emil

    Der køres skam stadig med 26" i world cuppen du skal bare notere dig at de ryttere som køre for hold som Specialized, Cannondale og lign køre på det firmaet ønsker de skal gøre (markedsføring) ser du lidt længere nede hos dem som selv betaler ja så er det noget mere blandet men ja ingen sejre endnu i år til 29".

    Scott som også kommer med 27.5" gør det ganske godt, Merida 26" (har 29 i sortiment) og Julien Absalon køre 26" (vandt forrige løb) men igen man kan ikke bruge det til så meget for de køre på hvad som helst de bliver betalt for det og det er ikke cykler til hverken 10.000 eller 20.000kr.


Kommentér på:
Hvilken mtb.... hjælp..

Annonce