{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.428 visninger | Oprettet:

alex L
alex L
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14

Ny cykel = Ondt i mellem kødet? {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg også ny startet og har købt en trek 2.3 og efter at ha cyklet små 7 km havde jeg fucking ond i mellem kødet og det område at jeg ikke har kunne sætte mig på cyklen i et par dage..

er det fordi at det er en dårlig saddel eller er det indstillingen af saddelen der er forkert.?
for billige cykelbukser?
Havde nu lige glædet mig til at komme ud og træde i pedalerne..

HÅber der nogle kloge mennesker der kan hjælpe der ude.

mvh alex

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny cykel = Ondt i mellem kødet?
  • #1   16. jul 2012 Tja vi ved jo ikke rigtig hvilke bukser du bruger......men umiddelbart så er det bare indstilling af cyklen.

Du bruger heller ikke cykelbukser på en almindelig cykel...og der kan du nok cykle 7km uden at du får ondt ?

Så start med at kigge på indstilling af cyklen....

• #2   16. jul 2012 Mojn.

Det kan vel være en blanding af det du selv kommer med. for det første skal du jo vende dig til at side på en saddel i længere tid, bille/dårlige cykelbukser kan også medføre en sådan onde. hvis sadlen er for høj eller for langt bagud kommer man også til at sidder forkert. alt dette kan give at huden bliver irritabel og der ved meget øm.

• #3   16. jul 2012 for høj saddel

• #4   16. jul 2012 Prøv at tjekke youtube hvis du har problemer med at finde den rette saddelposition, selv om du er helt grøn burde du snildt kunne cykle mindst tre gange så langt før det begynder at gøre rigtig ondt.

• #6   16. jul 2012 Du kan også bruge buksefedt.
    Men er dine bukser for store, så er det et problem.
    De skal side godt til, dog ikke for stramt.
    Og ja tilvending er også noget af det.

• #7   16. jul 2012 Forudsat at din saddel sidder korrekt og korrekt højde. Så kan det også være du lige skal "køres" til.

Selv har jeg også ondt et par dage hvis jeg har haft en pause feks hen over vinteren.

Det går typisk over efter nogle ture.

• #8   16. jul 2012 @<EB> Jeg har altid cyklet med underbukser inden under mine cykelbukser - liiiige indtil de gjorde vildt meget grin med Peter Sagan i tv2 studiet fordi han først for nyligt havde fundet ud af at man kørte uden....
    Jeg følte mig dum, men samtidig også lidt beæret over at jeg "kun" var lige så dum som en tour rytter:P

• #9   16. jul 2012 Haha!

• alex L
    alex L Tilmeldt:
    jun 2012

#10   16. jul 2012 jeg har selv stillet sadlen lidt tilbage da jeg syntes da jeg prøve kørte den at jeg havde for meget vægt på mine håndled.. men det kan være at det er en længere frem pind jeg skal ha og ikke sadlen der skulle flyttes.

jeg er vildt glad for alle disse inputs og hjælp...

og jeg havde fundet ud af de kørte unden underbukser pga syninger og andet der kan gnave..

men bukse fedt må jeg købe.. og måske nogle bede bukser .. dem jeg har er fra bilka..:-) min kæreste købte dem for noget tid siden inden jeg fik min cykel..

• #11   16. jul 2012 hva har du ellers kørt på? alm city bike? der er jo noget mere kontant afregning, gennem tynde hårde dæk, på en racer cykel... jeg er selv temlig øm i "rø...." når jeg hver sæson starter med at køre mtb efter en lang vinterpause... der kommer saføli også en masse bump etc... men mon ik det bare kan være du lige skal vende dig til det? for mig går det over efter et par ture...

• alex L
    alex L Tilmeldt:
    jun 2012

#12   16. jul 2012 jeg har kørt i bil smiley og så kærestens cykel med mormor saddel en sjællen gang imellem.. så den ligger nok også lidt i at man ikke er vandt til det.. men tror i har ret i det er indstillingen den er gal med..

• #13   16. jul 2012 hvis du slet ikke har cyklet før, altså andet end ned til købmanden f.eks, så er jeg overbevist om at det går i sig selv efte et par ture....

• #14   16. jul 2012 du kan jo prøve denne vejledning, den kan grundindstille din cykel

(link fjernet)

• alex L
    alex L Tilmeldt:
    jun 2012

#15   16. jul 2012 peter.. jeg tror det er en blanding af det og en blanding af forkelt instilled cykel.. men jeg har fået en masse gode inputs som jeg vil arbejde med..

Kommentér på:
Ny cykel = Ondt i mellem kødet?

Annonce