{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.014 visninger | Oprettet:

christian d
christian d
Tilmeldt:
7. aug 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Helt grøn i trøjen og håber på lidt hjælp ;) {{forumTopicSubject}}

Hej Cykelgalleri.dk

Jeg går ud fra at dette er det helt rigtige sted at spørge, når man er helt grøn i trøjen smiley

Jeg overvejer lidt at anskaffe mig en cykel og har i den forbindelse nok brug for lidt guide til at få valgt det rigtige.

Mit ambitions niveau vil være en cykel til dagligdags brug (5-7 km på vej), men det kunne være fedt at have en der også kunne klar en tur rundt i skoven/rundt om en sø eller evt. et hygge triatlot.
Jeg har aldrig gjort mig meget i cykling, men er på det seneste begyndt at gå en hel del mere op i udendørssport – løb/crossfit/cikeltræning/svømning.

En ven af mine, har en racer - meeeen jeg må indrømme at jeg har meget svært ved at se mig selv cykel 60-100 km en lørdag (men det kan selvfølgelig ske på et tidspunkt)

Jeg har søgt lidt rundt på nettet og mit eget bud er en Cross cykel, og har hørt at mærket Cube skulle være rigtigt godt til prisen.
- Mit behov p.t. er ikke så vildt, men jeg vil gerne have en god pålidelig cykel, som holder og som kan yde når der er behov for det - så der er mulighed for at gøre det til mere.

Jeg vil meget gerne høre jeres bud på hvilken cykel der er bedst til mit behov, og hvilken prisklasse man skal op i/kan nøjes med.
Personligt er over 10.000 kr nok ikke realistisk lige nu, men omvendt vil jeg hellere få det rigtige fra starten – hvis det er nødvendigt.

Mvh Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Helt grøn i trøjen og håber på lidt hjælp ;)
  • #2   22. aug 2012 Du søger efter noget nær det umulige. Du skal forsøge at gøre op med dig selv om det er landevej/transport eller skov/transport du vil køre - og så handle derefter smiley

  • #3   22. aug 2012 Jeg har selv lige købt cykel efter 20 år uden.
    Jeg havde nogle andre krav end dig, men vil alligevel dele ud af mine 14 dage gamle erfaringer smiley

    Jeg vejer 140 kg, og mit største krav, var at den skulle kunne tage min vægt. dernæst skulle den bruges 8-9 km hver vej, til arbejde hver dag!
    Den skulle også bruges til at få min kondition i vejret, og dermed sikkert også et vægttab, og et sundere liv OSV.... lang historie!! MEN jeg valgte at undersøge en masse, om styrker osv. nåede frem til at mit bedste bud var en
    CUBE LTD CLS PRO
    (link fjernet)
    Fik den i Farum cykelcenter med en klækkelig rabat. kan kun anbefale dem. MEGET venlige og kompetente (og over 1000 i rabat gør jo ikke noget smiley )
    jeg fik den med bagagebærer skærme, sadel taske, reflekser, lygter, flaske holder, flaske, barend håndtag (kender ikke rette navn), støttefod, lås.
    for ca. 5300

    Jeg er begyndt at træne på den, og er overrasket over hvor velkørende en cykel det er simpelthen en fornøjelse at køre på den.
    Det er mange andre cykler også. MEN jeg ser fordelen i at den kan klare til/fra arbejde praktisk. Den kan klare træning (p.t. 1,5 time 3 gange om ugen for mig) på offentlig vej, grus og lidt ujævne grusveje.
    Alt det til en lav pris. den findes også i en ikke pro version, MEN det er Vbremser, og såvidt jeg fik forklaret, anden svagere forgaffel, og "dårlige gearskifte" DISSE ting er udtalelse fra en anden cykelhandler, og jeg har ikke selv undersøgt sandheden i det! da jeg ville have skive bremser! bla. fordi jeg fra næste uge, også hænger ungerne efter i en cykelanhænger, til og fra børnehave hver dag.

    Hmm. det kom sku nok til at blive lidt forvirende smiley beklager. min måde at anbefale den model lol


  • #4   22. aug 2012 En Cross cykel er et rigtig fornuftigt bud, den er lettere at montere skærme på, end en racer, og der er plads til bredere dæk smiley Hvis interesseren er for et par længere ture i weekenderne, så køb et sæt racerhjul og dæk, så kan den også klare det smiley

  • #5   23. aug 2012 Tag ud og prøv en 29'. Jeg bruger selv min til og fra arbejde 14 km hver vej den har masser af speed på landevejen og køre fremragende i skoven. Og bare sørg for at mønstret på dækket ikke er alr for groft.

  • #6   23. aug 2012 Jeg synes det er værd at tage med i overvejelserne, at en mtb er 3-4kg tungere, end en cross-cykel. Og da den ikke skal bruges på singletrack, men til en hyggetur i skoven + en tur rundt om en sø, så er affjedringen ikke just nødvendigt smiley Og det ville sgu være lidt træls, at køre en mini-triatlon eller en lang tur i weekenden på en mtb smiley

Kommentér på:
Helt grøn i trøjen og håber på lidt hjælp ;)

Annonce