{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.432 visninger | Oprettet:

nico R
nico R
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 1

Tysk cykel kan ikke forsikres {{forumTopicSubject}}

Hej Cg. Jeg har købt en cykel over en tysk hjemme side, og vælger og gå ned til den lokale cykel handler og købe en godkendt lås, da jeg også bruger min cykel daglig. Men så siger cykel handleren, at jeg ikke kan få min cykel forsikret da jeg har købt den i tyskland og at stel nummeret ikke passer overens med dem fra Danmark og bliver derfor ikke dækket hvis den bliver stjålet. Er dette sandt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Wc afløb 500 kr.
  • Fastmontere opvaskemaskine 900 kr.
  • Opvaskemaskine lækker vand 1.378 kr.
  • Klippe hæk 1.000 kr.
  • Fjernelse af køkkenskab 1.200 kr.
  • Montage af vægophængt toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tysk cykel kan ikke forsikres
  • #1   7. sep 2012 Du skal gå ned til Politiet og få et dansk stelnummer på den.

• #2   7. sep 2012 Det er korrekt, medmindre du får lavet nyt dansk stelnummer, som Patrick S siger

• #3   7. sep 2012 nope, serie/produktionsnummeret er som regel nok, men snak med dit forsikringsselskab, hvis de kræver et dansk stelnummer kan du få banket et i stellet hos politiet..

• I am nr.  8
    I am nr. 8 Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 133
    #4   7. sep 2012 Præcis hvad Magnus siger...

• #5   7. sep 2012 tag du kvittering of cykel under armen og smut forbi politistationen, og få et dasnk stel nummer det koster gratis, og det tager ikke mange minutter, så er du helt sikkert. Det kan sagtens være at produktionsnummer er nok, men når det nu ikke er så svært og få et stel nummer så kan man lige så godt få det gjort. Så er du helt sikker.

• #6   7. sep 2012 Ikke alle forsikringsselskaber godtager produktionsnummer. Har lige været igennem møllen med TRYG og de skulle have et dansk stelnummer før de kunne udbetale noget som helst ! Så ned til politiet med dig, så er du 100 pct sikker !

• #7   7. sep 2012 Dansk stel nr er på ingen måde nødvendigt. Snak med din forsikring.

Jeg har selv max levig (tryg) og har snakket med dem. Dansk stel numemr er ikke nødvendigt.

• #8   7. sep 2012 Michael G - hvis man vil være 100 pct sikker er dansk stel nummer vejen at gå. At du har været heldig gennem selv samme forsikringsselskab som jeg har, er kun godt for dig. Men for mit vedkommende, smed de ikke en krone efter mig, før jeg kunne vise et dansk stel nummer ! Så Nico - hvis du vil være 100 pct sikker så brug de 5 minutter på politistationen, så du slipper for at skulle møllen igennem såfremt uheldet er ude.

• Victor L
    Victor L Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #9   7. sep 2012 Jeg har heller ikke dk stelnummer i to af mine cykler. Snak med forsikringen. Jeg har også Tryg, og de er flinke hvis du har købspapire og en god billeddokumentation af cyklen. Jeg har bare sendt billeder af de cykler og dele som jeg har på mine. Det var rigeligt, de ville nærmest ikke engang se dem. Skal siges at alle mine forsikringer er gennem tryg. Måske derfor de er flinke skal jeg ikke kunne sige, men jeg er fuldt dækket ind hvis uheldet er ude. Jeg gad nemlig ikke bruge de "5" min. Som det tager. Vil så heller ikke mene at det kan gøres SÅ hurtigt da du formentlig skal sidde i kø i tusind år hvorefter du får fat i en eller anden skrankepave som sikkert vil vide ALT om dig og cyklen. Og så er det ikke engang sikkert at de har "tid" til din cykel. Jeg syntes det er et forsøg værd at snakke med forsikringen først. Send evt. En mail til forsikringen med et vedhæftet billede af købspapire og cyklen så de kan se at de stemmer overens. Evt af nummer på papir og selve cyklens nr så der ingen tvivl er om at det er den samme cykel der er tale om. Held og lykke

• #10   7. sep 2012 Utroligt der kan være så stor forskel i TRYG ;o) Har også alle mine forsikringer samlet der... og sendte alt det som Victor L skriver, men lige lidt hjalp det. Må vist heller have en snak med dem igen ;o)

• #11   7. sep 2012 Få nu bare et dansk stel nr i.
    Uanset om dit forsikringsselskab kræver det eller ej, det kunne jo være at du skiftede forsikringsselskab, og måske kræver det nye at det skal være der og så har du sikkert glemt alt om at din cykel ikke har et stel nr.

• #12   7. sep 2012 mange gange så siger forsikrings selskaberne at det er pga politiet at de kun kan eftersøge danske stelnumre. Men dette er også en skrøne.

Jeg ville helt sikkert IKKE få banket et nyt stel nummer i en ramme jeg lige havde købt. De skal sgu ikke ødelægge den smiley

• #13   7. sep 2012 har købt en cykel i tyskland og har alka de siger det er nok med det nummer der i fra fabrikken smiley
    hvad så hvis det er en carbon skal snuppercarlos så banke nummer iden også ???

• #14   7. sep 2012 Hva helved er dog det for en gang flue knepperi regel!
    Et stel nr. er da kun til for at identifisere cyklen, så hvad der står kan sku da være lige meget. Det typisk dansk!

• Iver E
    Iver E Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #16   9. sep 2012 Såfremt cyklen ikke er forsynet med dansk stelnummer og det ikke kan bankes i (hvis det er en kulfiberramme), kan man altid lave en særaftale med sit forsikringsselskab. Fabrikkens serienummer er jo også et unikt nummer og det skal de godtage - man skal blot huske at få et skriftligt samtykke.

• nico R
    nico R Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 1
    #17   11. sep 2012 Siger rigtig mange tak for hjælpen allesammen. må nok , som sagt gå ned og få banket et dansk stelnummer i for at være helt sikker. smiley

Kommentér på:
Tysk cykel kan ikke forsikres

Annonce