{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.601 visninger | Oprettet:

Bremser til MTB {{forumTopicSubject}}

Hej alle,


Jeg vil gerne have opgraderet min disk brakes på min MTB - men jeg kan ikke finde nogle som har samme diameter som det setup jeg kører med.

Men er der forskel på bremserne, udover skivebremse diameter, og den adaptor der medfølger ??

Jeg har 180mm foran - jeg kan vel sagtens købe et komplet sæt i 200mm, eller 140mm for den sags skyld, og bare benytte den nuværende adaptor + skive jeg har på cyklen ?

Håber mit spørgsmål giver mening smiley

/Vh Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremser til MTB
  • #2   14. okt 2012 Hej Thor,


    Dit svar havde jeg ikke set :o)

    Jeg er ikke interesseret i at ændre min diameter for eller bag. Så spørgsmålet er - om der er noget som forhindrer mig i at opgraderer bremsekalibre + greb..uden at bruge medfølgende skiver fra det nye sæt.

    Hvis selve sættet fra XO er ens, udover skiver og adaptor - for så kan jeg bare købe et sæt, og genbruge mine nuværende skiver samt adaptor, og ligge 200mm skiverne til side...håber det giver mening



  • #4   14. okt 2012 Tak for det Thor. Jeg har i mellemtiden snakket med min "cykelpusher" og han gav samme besked som dig :o)

  • #7   15. okt 2012 Jeg skal ikke ændre diameter - den er 180mm foran, og skal ikke ændres :o)



  • #8   16. okt 2012 Der er kun en måde at finde ud af hvor stor skive der er max på en forgaffel og det er at tjekke den enkelte forgaffels tekniske data ud, der er ikke en fast std i max størrelse af skive.

    Omkring bagenden er det nøjagtigt det samme, der er forskel mellem de forskellige stel så der tjekker man også ud i de tekniske data og holde sig fra hvad man tror eller gætter sig til.


Kommentér på:
Bremser til MTB

Annonce