{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.019 visninger | Oprettet:

Tryk i gaffel? {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu haft mig nye MTB i nogle uger, og er kommet i tvivl om der er for meget tryk i min forgaffel. Da jeg købte den sagde de hos forhandleren, at de have pumpet den til 130 psi. Hvilket er maks efter hvad der står på gaffelbenet. Men det med tryk er vel en smagssag eller?
Jeg er i tvivl om mht om den skal være blødere. Jeg vejer pt 105kg
Eller måske er det et spørgsmål om justering et andet sted?

Min forgaffel er en Rock Shox Reba SL 29"

Håber i kan hjælpe eller om ikke andet så komme med nogle bud på hvad i køre med af tryk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tryk i gaffel?
  • #1   22. nov 2012 Jeg kører med en Reba RL 26" 100 mm på min fully

    ifølge manualen skal man kører med 105 og 120 psi hvis man vejer mellem 72 og 81 kg
    Har selv indstillet den så den passer med sag på ca. 20 mm og det er kun 100 psi selvom jeg vejer 75, og har endnu ikke banket den i bund.

    Så det er klart noget du bør eksperimentere med, hvis du ikke føler den er som den skal være.

    Men prøv at tjekke hvor meget sag du har når du sidder på cyklen som den er nu.


  • #2   22. nov 2012 Sådan ser det ud pt. Når jeg sidde på cyklen og stiger forsigtigt af igen. Ser det helt forkert ud eller?

    profilbillede
  • #3   23. nov 2012 så er 25% vel ok..

  • #4   25. nov 2012 Det er helt sikkert en smags sag. Har samme gaffel vejer ca 82kg og køre max 15% sag det passer mig bedst. Så mener du den er for blød så pumper du lidt mere i.

Kommentér på:
Tryk i gaffel?

Annonce