{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.727 visninger | Oprettet:

Justering af gear {{forumTopicSubject}}

Jeg er Den dårligste til at justere mit gear , den kørte Perfekt i alle gear men ét gear havde en lille skrallen som jeg lige ville prøve at rette på skruen ved gearskifteren på håndtaget ..... Fuck sorry , nu køre det hele af h til

er der ikke en video hvor man lære det med at skrue på håndtaget , alle de film jeg har set er med at stille bagskifteren rigtigt ind og det kan jeg godt , men min hjerne Kan ikke finde ud af den skrue !! plz help me a bit


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Justering af gear
  • #1   5. jan 2013 Find en manual på Sram's hjemmeside, de er lavet idiotsikre smiley

  • #2   5. jan 2013 Hvilken skrue mener du??
    Der er da ingen skrue hvor du skal bruge skralde for justere gearet??? eller mener du
    den på undersiden af triggeren? med grad indstilling og hvorfor rode med den?
    Du skal justere på fingere skruen hvor kablet går igennem.
    Her følg denne video, den har jeg haft glæde af
    http://www.youtube.com/watch?v=Zt0ZZm3jTlM


  • #3   5. jan 2013 Ahhh lool glem det læste da lige dit indlæg forkert. Det var dit ene gear der havde lidt skrallen. Nå men følg videoen så går det ikke helt galt.
    Når du køre skruen ud/væk fra skifteren "strammer" du wiren op dvs. du trækker bagskifteren op imod en større klinge.
    Skruer du ind/mod skifteren "løsner" wiren og bagskiftren går ned mod en mindre klinge.
    Hvilket gear er det den skraller i?


  • #4   5. jan 2013 Nej nej jeg siger at gearet " skrallet " ( larmet lidt ).. smiley og så justerede jeg lidt på fingerskruen ( vidste ikke den hed sådan ) og nu er det helt af H til
    Jeg kikker lige den video og tjekker Sram hjemmeside


  • #5   5. jan 2013 Den hedder garanteret heller ikke en finger skrue smiley


  • #6   5. jan 2013 Når det nu er fucked up og jeg ikke rigtig kan finde hvor fingerskruen skal stå- skal jeg så skrue skruen helt i bund og 1 ½ omgang ud og starte derfra ?


  • #7   5. jan 2013 Bjarke > bare så vi begge ved hva skrue vi snakker om haha


  • #9   5. jan 2013 Viby J


  • #10   5. jan 2013 Start fra scratch.
    Som om du havde skiftet gearkablet. (Men tjek nu også lige om dit geardrop ikke sidder løst eller er skævt.) ellers er det hele omsonst
    Løsen wiren fra bagskiften, bagskifteren køre helt ned og står imod H-stopskruen. Tjek så om det øverste pulleyhjul står ordentligt ifh. til det mindste tandhjul. Det beskriver han i videoen hvordan. og juster hvis nødvendigt.

    Skift helt ned på gearvælgeren altså mod den mindste klinge.
    Skrue finger/juster skruen på gearvælgeren helt ind og så 1-1½ omg. ud igen.
    Stram gearkablet op og spænd det fast i bagskifteren igen.
    Nu har du et udgangspunkt.

    Skift 1 gear op, på gearvælgeren skifter den ikke gear så skift ned igen, kør max ½ omg ud på finger/juster-skruen. skift op igen. sådan bliver du ved til den skifter. kør så alle gearene igennem på bagskifteren. og juster max ½ omg hver gang den ikke skifter som den skal.
    Og hvis den så ikke skifter ordentligt ned så skal du køre finger/juster-skruen ind.
    Og så sidst og mega vigtigt tjek at din L-stopskrue ikke står så bagskifteren kan køre kæden i baghjulet


  • #11   5. jan 2013 Det er super , tusind tak smiley

  • #12   5. jan 2013 du kan komme forbi Højbjerg, så skal jeg hjælpe dig og du kan se på min racer.

  • #13   5. jan 2013 Tak for budet, vender lige tilbage

  • #14   5. jan 2013 Ellers skal jeg til Viby i morgen smiley

  • #16   6. jan 2013 @Thor J God guide, har dog lige et par ting.
    Jeg har ikke nogen barrel adjuster på min bagskifter, det har jeg faktisk ikke haft på nogle af de sidste mange bagskifter jeg har ejet, hvilke bagskiftere har egengtlig det?
    Og vil sige at hvis jeg køre 1-1½ omg på min barrel adjuster så er det alt for meget, og så passer gearet helt sikkert ikke.


  • #17   6. jan 2013 Tak for hjælpen , brugte den metode Bjarke haha, havde ikke læst Thor´s - som jeg er sikker på er lige så god, bortset fra det med adjusteren på bagskifteren , det er hvis 5-10 år siden det gik ud af produktion smiley ..... Måske køre Raleigh stadig med det hahah

    - Men jeg er super glad for denne hjælp jeg har fået, og så har jeg hvis også lært det, ender med at blive knivskarp til det med gearet smiley så mangler jeg bare at kunne cykle ...


  • #18   6. jan 2013 Den med at cykle er nem nok:
    går det op af bakke - træd!
    Går det ned ad bakke - luk øjnene og held og lykke;)


  • #20   6. jan 2013 Bjørn, Min deore på min mtb har ingen justeringsskrue ved bagskifter.

  • #22   6. jan 2013 Er der stadig nogen der køre med Shimano ?? HØ HØ den måtte jo komme når jeg køre Sram ..



  • #23   6. jan 2013 Bjørn, det er bare i orden, tænkte da også nok det var noget i den stil der var årsagen.

    Christian: Tjah jeg synes nu min gør det meget godt. Har ikke prøvet andet godt nok men har da lidt svært ved at se hvorfor eller hvordan det skal blive bedre, men lader mig gerne overbevise hvis du vil dele lidt af stumperne smiley


  • #24   6. jan 2013 Det er vist et religions spørgsmål om man er Shimano eller Sram troende. Meeen tror sgu Sram har skudt lidt af en papegøje med deres XX1, specielt hvis det kommer i nogle lidt billigere serier på et tidspunkt

  • #26   6. jan 2013 Lalle> ej beholder nu mine dele haha
    Bjarke > Jeg tror ikke der er den store forskel på de 2 -3 topmodeller fra Sram og Shimano , men synes bestemt at X0 køre fantastisk , men har fået at vide at jeg skal købe Shimano kassette og kæde når jeg skal ha det skiftet engang , det køre åbenbart lidt bedre - så det gør jeg ...

    Nu må jeg hvis lige ind og kigge på den der XX1 serie smiley


  • #27   6. jan 2013 XX1 ser lækkert ud

  • #28   6. jan 2013 Ja men det er prisen ikke. Jeg kan godt klare mig med 1x10.

  • #29   7. jan 2013 og kører lækkert smiley

Kommentér på:
Justering af gear

Annonce