{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.158 visninger | Oprettet:

Råd omkring valg af racer. {{forumTopicSubject}}

Hej Cg.

Jeg søger råd omkring valg af racer.

En eventuel racer skal bruges til sommer træning -forhåbentlig mange lange ture.

Hvilken af disse ville I vælge og hvorfor?

Scott Speedster 20.
(link fjernet)

Trek Madone 2.3
(link fjernet)

Wilier La Triestina
(link fjernet)

Specialized Allez Comp
(link fjernet)

Bianchi Impulso
http://www.jupitercykler.dk/index.php?page=shop.product_details&flypage=ilvm_fly_easy_shopping_yellow.tpl&product_id=1807&category_id=10&option=com_virtuemart&Itemid=67

Cannondale Caad8
http://www.jupitercykler.dk/index.php?page=shop.product_details&flypage=ilvm_fly_easy_shopping_yellow.tpl&product_id=1445&category_id=10&option=com_virtuemart&Itemid=67

Hvis I har tanker omkring andre mærker så må I meget gerne sige til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd omkring valg af racer.
  • #1   30. jan 2013 http://www.canyon.com/_dk/roadbikes/bike.html?b=3076 jeg havde uden tvivl valgt denne! Men hvis du helst vil købe en i en fysisk butik, ville jeg nok vælge cdale caad8 - jeg har kun hørt gode ting omkring den (ikke jeg har hørt noget dårligt om de andre).


  • #2   30. jan 2013 Hej Søren S.
    Jeg ville vælge Cannondale'en
    Hører kun gode ting om deres fantastiske rammer.
    Tag ind i en fysisk butik, og få råd og vejledninger af folk som ved noget om det, så du får den cykel som passer til dig smiley


  • #3   30. jan 2013 Jeg ville vælge Cannondale... Til hver en tid... Fantastisk ramme, selvom det er deres "billige" aluramme..

    Casper O... Hvad er der galt med at handle hos FRI bikeshop og Jupiter..? De har jo uddannet personale som alle andre cykelforretninger. Selvfølgelig er der nogle forretninger ind i mellem, som ikke er så gode som andre, men det er der osse hos alle andre forretninger... Og nej, jeg arbejder ikke i en af de to nævnte cykelkæder....


  • #4   31. jan 2013 HVad med den Specialized, dens A5 ramme skulle være vanvittigt god og hvis man presser dem lidt i pris er det vel et rigtig godt køb?

    Tak for svar indtil videre.


  • #5   1. feb 2013 Nej det er ikke bevidst, men jeg har dog altid fået af vide, hellere en top aluramme end en low-end carbon.



  • #6   1. feb 2013 Jeg ville til enhver tid hellere vælge en alu cykel til 15000 frem for en carbon cykel til 15000. Alurammen er lættere og stivere end carbon til den pris...

    Cato, det kan godt være at Giant bruger samme geometri på deres billige rammer som de bruger på deres dyre rammer, Det giver en god køreoplevelse at geometiren er iorden, men en god carbonramme er altså noget helt andet at køre på. Den er lettere og stivere...

    Der er stor forskel på carbon og den måde den er lagt på og hvilken resin der er brugt, og hvor hård den er...


  • #7   1. feb 2013 Jeg var inde hos Design Cykler i Odense i dag, hvor jeg var ude og prøve en Trek Madone 2.1. Den føltes virkelig fed, den koster 9.999,- Jg nåede ikke at komme til at prøve en Giant Defy 1. de havde stående til 9.500,- da de skal bruge tid på indstilling af gear osv. og det havde jeg ikke tid til.

    Den Giant var ellers også rigtig fed, og deres AluXX alu-stel er vel lige så gode som trek/Specialized stel?
    Sælger var i hvert fald fortaler for Giant.

    Men Jeg må indrømme at jeg er MEGET i tvivl.


  • #8   2. feb 2013 Det er klart at sælger er fortaler for Giant... hvis de sælger mange af dem kan de få en super fed pris, som de ikke kan få ved de andre mærker... Men prøv dig frem, så finder du den du synes er bedst...

Kommentér på:
Råd omkring valg af racer.

Annonce