{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.389 visninger | Oprettet:

Jacob P
Jacob P
Tilmeldt:
11. feb 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Canyon Grand Canyon CF SLX 29 8.9 vs AL 29 8.9 {{forumTopicSubject}}

Hej,

Står og skal have mig en ny låge, denne gang i 29". Jeg vil selvfølgelig gerne have mest mulig for pengene, og derfor har jeg fået kig på Canyons modeller.

Jeg har begrænset mig til enten Grand Canyon CF SLX 29 8.9
http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3020

eller
Grand Canyon AL 29 9.9
http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3015

Forskellen ligger primært i gear, forgaffel, bremser og vægt.

Jeg er vandt til Shimano XT, hvilket jeg synes fungerer udemærket, men bliver jeg lige så glad for X9?

Der er Avid Elixir bremser på begge cykler - er der stor forskel på Avid Elixir 5 og 7?

Og sidst, Rockshox SID vs. Fox Float m. Terralogic?

Hvis nogen har en af cyklerne, må de meget gerne give et par ord med om det.

/ Jacob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Canyon Grand Canyon CF SLX 29 8.9 vs AL 29 8.9
  • #1   14. feb 2013 Jeg har kørt al 8.9 i nogle måneder og er super glad for den. Gaflen fungerer rigtigt godt - har tidligere kørt Fox rl 100. Er mindst ligeså glad for sid'en.

    Til gengæld er jeg sindssygt træt af bagbremsen. Bagbremsen skal på en eller anden måde holdes i gang. Det er dog noget den er begyndt på her på det sidste og jeg er sikker på at der findes en løsning. Den trykkes helt i bund ved første tryk, men ved anden og tredje føles og fungerer den normalt.

    Hvis jeg skulle vælge i dag havde jeg valgt Carbon udgaven for de få ekstra tusinde kroner alene pga opgraderingspotentiale.

    Fed cykel - fed anbefaling


  • #2   14. feb 2013 Peter J: Kunne det tænkes at din bagbremse trænger til at blive bleedet?

    Jacob P: Jeg ville vælge carbon cyklen. Har selv kørt både fox og rockshox, og forskellen på de to mærker er ikke så stor, da de begge gør deres arbejde ordentligt. Til gengæld kræver en fox mere vedligeholdelse end en rockshox, og min erfaring er, at det er væsentlig nemmere at servicere en rockshox selv, end at gå i gang med en fox.

    Hvad gearene angår, så tror jeg skam du bliver glad for X9.

    Bremserne skulle gerne fungere, lige gyldigt om det er elixir 5 eller 7. Bruger selv elixir 5 på min freeride/AM cykel, og de har aldrig svigtet, på trods af nedkørsler på op til omkring 2.000 højdemeter.


  • #3   14. feb 2013 hvis du vælger carbon har Jeg evt en sid XX dæmper med Xloc remote du kan købe og sætte den i den Sid RL der følger med cyklen smiley

  • Jacob P
    Jacob P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   14. feb 2013 Tak for jeres indlæg!

    Jeg kører også selv med Rockshox SID, og må også sige at jeg har været glad for den.

    Jeg har desværre også hørt en del skidt om Avid Elixir bremser, men de har måske været OK?

    @Peter J
    Hvordan har din oplevelse med Canyons service været, og var cyklen nem at samle?



  • #5   14. feb 2013 Jeg har altid kørt Avid Elixir, og jeg har aldrig haft problemer med dem. Har også prøvet et par Hope v4, og der var ikke rigtig nogen forskel på ydeevnen, på trods af den store prisforskel.

  • #6   14. feb 2013 @ Simon b. Det kan sagtens være at den skal bleedes. Jeg har bare ikke været vandt til at der så hurtigt skulle serviceres. Har kørt xt tidligere.

    Jeg har købt 2 cykler fra canyon og anbefalet dem til mange venner og bekendte uden nogensinde at have haft problemer. Jeg køber helt klart én til med tiden.
    Der er ingen ben i at samle og de er forsvarligt indpakket!

    Ville dog som sagt i dag have valgt Carbon udgaven men nok mest pga "græsset på den anden side konceptet" da min al 8.9 fungerer upåklageligt og er en fed oplevelse generelt hvis man ser bort fra elixir 5 bremsen som driller.


  • #7   14. feb 2013 Peter: Hvor lang tid har du kørt? Jeg har kørt næsten to sæsoner uden at bleede mine, og de fungere som nye.

  • #8   14. feb 2013 Simon b: 2-3 måneder

  • #9   14. feb 2013 Tjek evt. Min ud:).. Jeg er super glad for min, super køreegenskaber! Jeg havde helt klart gået efter Carbon udgaven som jeg har købt, x9 type 2 kører langt bedre end xt plus ;)..

  • #10   14. feb 2013 @ Jacob. Hvis du bo i storkøbenhavn viser jeg gerne min frem. Triller i hareskov over weekenden.

  • Jacob P
    Jacob P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #11   14. feb 2013 Det lyder jo til at langt de fleste siger carbon-udgaven. Jeg går alligevel lidt med tanken om at snuppe alu-udgaven, og evt. bruge de sparede penge på et nyt hjulsæt til den. Det Crossride der sidder på, er eftersigende ret tungt. Giver det mening?

    @Peter J: Er desværre ikke i København i weekenden, men ellers tusind tak for tilbuddet smiley

    @Jens R: Den ser godt ud! Der er lidt ekstra lir og carbon-udgaven, det kan vi vidst ikke komme uden om.



  • #12   15. feb 2013 Mavic crossride 29 vejer 2020 gram. Det er meget. Det er faktisk i den helt tunge ende svarende til de enkelte mærkers dårligste hjulsæt. Dog er hjulet sikkert rigtig godt til træning og vinterkørsel. Jeg kører selv på et Specialized Roval hjul der vejer nogenlunde det samme. Til træning gør det jo ikke noget at man kører lidt langsommere.

    Kører du løb eller lidt konkurrence med klubben/vennerne så er et andet hjulsæt næsten et must. De fås jo fra 4000 kr. og op efter. Skal det være rigtig lækkert så må du nok regne med at smide 10.000 kr. for et carbon hjulsæt, men så får du også en helt anden køreoplevelse.

    Jeg ville bruge lidt ekstra nu og så købe carbon cyklen. Det giver bare bedre komfort og bedre køreegenskaber, herunder bedre stivhed og kraftoverførsel. Udstyret på den CF 8.9 er alt rigeligt (dog skal hjulene skiftes). Forgaflen er rigtig god, bremserne rigeligt til det danske landskab og SRAM X9 er udmærket og særligt den nye bagskifter af type 2 udgaven er god, fordi den sikrer, at kæden er stram selv i meget ujævnt terræn.

    Køb Carbon cyklen nu og kør resten af vinteren på de hjulsæt der sidder på. Spar så op til nogle bedre hjulsæt til sommersæsonen/næste vinter.

    Jeg er meget enig med hvad der nævnes ovenfor, at valg af geargruppe bør komme langt nede på ønskelisten efter ramme, forgaffel og hjulsæt....Jeg læser også tit om folk der til deres racercykel ønsker sig en top geargruppe eller en af de nye elektroniske geargrupper, men cyklerne de kigger på har dårlige hjulsæt og er af aluminium......


  • #13   15. feb 2013 Er fuldstændig enig i hvad Jack har skrevet. Tag og lyt til hans råd smiley

  • Jacob P
    Jacob P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #14   16. feb 2013 Tusind tak for alle jeres indlæg! Jeg tror det bliver carbon-udgaven smiley

  • #15   16. feb 2013 God ide, hvis Sram ikke er din smag kan du jo altid sælge det og sætte XT/SLX på, shimano er jo ret billigt samlignet med sram smiley

    Held og lykke med den smiley


  • #16   16. feb 2013 Nu har alle jo ikke samme smag men personligt er jeg helt vildt med den i team farver smiley

  • #17   16. feb 2013 Hvilken team? Den ene er team den anden er team replica smiley

  • #18   16. feb 2013 Slettet bruger: Den til 32k. er da ikke gul men mere lys neon agtig grøn? smiley

  • #19   16. feb 2013 Der er FOTO her linket gul/grøn/neon ser i hvert fald godt ud

    http://forums.mtbr.com/29er-bikes/grand-canyon-cf-slx-29er-review-825371-2.html


  • #20   16. feb 2013 Kender lige en der har købt den til 32k. de er super fede i virkeligheden Canyon cyklerne smiley

Kommentér på:
Canyon Grand Canyon CF SLX 29 8.9 vs AL 29 8.9

Annonce