{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dame Mtb
  • #2   29. apr 2013 hvor høj er damen?

  • #3   29. apr 2013 ja det kan jeg godt se :O, hun er 168

  • #4   29. apr 2013 evt en herre mtb med en lidt kortere frempind, og en dame saddel. det er det min kæreste køre på.

  • #5   29. apr 2013 http://www.dba.dk/scott-contessa-scale-10/id-91072468/
    hva med sådan noget her ? smiley


  • #6   29. apr 2013 super lækkert, tak for hjælpen martin smiley


  • #7   29. apr 2013 Jeg ved der er en fra en gruppe som jeg triller lidt med der har en ældre cykel til salg - måske det var en mulighed, hvis hun stadig har den:

    http://www.dba.dk/specialized-epic-fsr-comp/id-90320745/

    Specialized epic er absolut en fornuftig cykel, også selvom den har et par år på bagen!

    Mvh.


  • #8   30. apr 2013 link til dame saddle ?

  • #10   30. apr 2013 kan altså ikke forstå at hver gang der er en der vil have en dame mtb/racer så skal man straks købe en herre og så ombygge den . ville i selv købe en dame og så bare give den en lang frempind og et bredere styr og div fordi den ny var billig som dame model ???? kan da godt forstå hvis pigerne vil have en dame model da det jo er en pige cykel mange gange i tøse farver og sådan

  • #12   30. apr 2013 nu er det jo sådan at kvinder ikke er bygget på samme måde som mænd, de har længere ben kortere overkrop smallere skuldere og et andet bækken, så det må da klart være en fordel at købe en dame model hvis man er dame . hvis du kigger på div cykel fabrikkers hjemmesider kan du læse hvorfor det er en fordel at tage en damemodel

  • #13   30. apr 2013 Gaaab smiley

  • #14   30. apr 2013 Selv om kvinder er bygget forskelligt så er ingen af dem bygget med samme dimensioner som mænd er, der er kvinder som har korte ben men de er sjældne i forhold til dem med lange sammenlignet med deres overkrops længde.

    En kvinde vil dog Altid have kortere overkrop og arme i forhold til en mand i samme højde, derfor er det et slemt dårligt råd at give, derfor ser man også at kvinder altid ligger meget mere ned over en MTB hvis de bliver klasket på en herre mtb ud fra deres ben længde og det gør ingen gavn når der tales brug af cyklen i de korrekte forhold nemlig i skoven

    Det er ikke for sjov skyld at der laves stel med andre vinkler og rør længde sammensætning.

    Måske jespers indlæg ikke tages seriøst men han er trods alt inde på det som er rigtigt og ærligt så kan jeg ikke se det fjerneste seriøse i at sammenligne barberblade som noget seriøst når der tales fysiologi og stelkonstruktion på en cykel.

    Martin du kommer meget tit med gode guldkorn og giver folk en rigtig god retning de kan gå i tvivls situationer og det ved du godt men her er det ikke den rigtige vej til at give hende der skal bruge cyklen en positiv oplevelse eller så positiv en oplevelse hun kunne få.


  • #15   30. apr 2013 Ser du martin, de ved ikke forskellen fordi de er kastet direkte over på en herre MTB,, men skal vi snakke geometri og fysiologi så lad os endelig gøre det, for de piger som er kastet direkte over på en herre mtb og har de prøvet en kvinde forberedt som første gangs cykel ja så er det ofte en af tvivlsom kvalitet og når de så får en ny så får fyren prakket hende en af en langt bedre kvalitet på hende og det vil give en positiv oplevelse på den bekostning men hvad ville ikke det.

    Prøv i stedet at smide hende på en der er lavet til kvinder i samme kvalitet, så er der helt andre boller på suppen.

    Men for at bruge din måde at tiltale andre på med en anden mening så ved du tilsyneladende mere end dem som lever af at bygge og designe stel så måske du skulle skifte fag men lad være med at bruge et link som ikke er mere brugbart end BT som videns kilde (den artikel er lavet til den bruger som skal have en cykel til daglig brug og ikke til brug udover transport mellem A og smiley for alle der ved hvor stor forskel 1.5cm i rørlængde og 1 til 2 graders forskel giver på en herrecykel så ved man også hvor stor forskel det giver på en ramme lavet til kvinder samt det lavere tyngdepunkt de har.


  • #16   30. apr 2013 "Desuden kan du jo også overveje hvorfor stort set ingen (hvis overhovedet nogen) professionelle damer kører mtb på dame mtb's".

    Det er meget let at fortælle dig, de får rammerne lavet til herrerne og til damerne på det niveau, det er ikke den samme ramme som du kan købe i butikken som du og alle andre alm dødelige kan købe.

    Dem af dem som ikke har en custom ramme ja de får løn for det og ville køre på lige det mærket udlevere til dem, et værktøj til en opgave lige som en bog er det for en del af det du har gang i på dit studie/arbejde.

    Omkring det andet så har vi snakket sammen over pm men jeg husker vist bedre end du gør selv om du fik et ret godt tilbud , hvor du svarede at det var du nok ikke kvalificeret til at tage imod og jo ved også hvad du laver samt du i tidernes morgen har skruet lidt cykel for løn, en af grundene til at jeg undre mig over din mening om forskellene eller den der ikke er nu du plejer at være rimelig saglig smiley

    Kærester, koner lytter til deres partners råd da det typisk er dem som har den længste interesse, erfaring inden for cykling, det hankønnet interessere sig for er det de selv kunne finde på at købe til sig selv og rådgiver derefter (noget du også godt ved når du tænker over det pædagogiske du har lært), anatomi og fysiologi er ikke lige de tænker over og de måler helt sikkert ikke de fulde mål på deres krop, de gør det også sjældent når det er en cykel til dem selv.

    De mål der typisk bruges når folk køber cykel er ben længde og i få tilfælde overkrop og læser du tråde her på siden der anbefaler man endda størrelse ud fra personens fulde højde og intet andet.

    Så tror du selv der tænkes på at måle overkrop, lårben og arme når der snakkes cykel til kæresten, nej ikke i ret mange tilfælde ikke engang forretningerne gør det for det vil simpelthen betyde at deres lager og udvalg skulle gøres endnu større og det koster for meget.

    Det sjove er så når folk får lavet et Bikefit så skal der ændres en del indstillinger på cykel samt ofte flere dele skal skiftes til andre mål noget som ofte kunne forhindres ved at gøre det forberedne arbejde færdigt inden man købte.






  • #17   1. maj 2013 @ Carsten: Jeg må indrømme at jeg er af lidt samme opfattelse som martin c.
    I det jeg har sammenlignet en "dame"mtb med en herre. SCOTT Contessa et eller andet det er ved at være et stykke tid siden. Og den eneste forskel var sadlen og frempinden. og så lidt lyserød maling that's it.
    Men smid lige et link til en dame og en herre mtb af samme model. så er den da puttet i jorden.


  • #18   1. maj 2013 Let.. vi tager bare en Scott Spark RC i herre og Comtessa og tjek overrør i eks small

    Første er herre http://www.scott-sports.com/us/en/products/227683007/bike-spark-900-rc-m/#.UYBDMbUqwpk

    Dame http://www.scott-sports.com/us/en/products/227835008/bike-contessa-spark-900-rc-l/#.UYBDXbUqwpk

    Der er 20mm til forskel på samme størrelse ved toptube, tjekker man BB offcet er der 7mm til forskel (som jo også påvirker vinkler når cykel er i brug), standover hight er der også forskel på da kvinder typisk har en del længere ben ud af total højde og her er den så højere på Comtessa kontra herre og bare de ting ved jeg du godt kender forskel på når man køre på cyklen en væsentlig ting endda, tjekker man frempind, pedalarme vil man ofte også kunne se en forskel, frempind er så samme på disse cykler.

    Nu valgte jeg lige Scott da det var det mærke du nævnte, samme vil du se hvis man eks kigger på Trek vs Fisher hvor Fisher er det der typisk er bedst egnet til kvinder.


  • #19   1. maj 2013 Martin gider ikke gå ind på det med min tissemand er større end din osv for det kommer vi ikke nærmere det med forskel på kvinde og herre rammer, det gør vi først nå der tales om custom bygget til den enkelte bruger for så ser man også forskel på det med fysik og rammetype kønnene imellem lige som vi lærte da vi var yngre da man stadig lavede stålrammer.

    Det med den anatomiske og fysiologiske forskel på kønnene imellem der tager du bare en alm bog om anatomi, der kan du læse forskellene og at man også kan sige lidt moderne at manden stadig er et trin nærmere neandertaler manden end kvinderne er, kortere arme forhold til højde, kortere overkrop i forhold til total højde uanset ben-længde osv.

    Uenigheden går jo netop ud på at der er forskel på den dame model vs en herre model til en kvinde, det går ikke ud på noget som helst andet, det er det du siger ingen betydning har og du er nedladende over for Jesper, mig samt rådgiver forkert

    Det eneste jeg har sagt fra start er at det Jesper sagde dig imod er helt korrekt og at din påstand ikke er korrekt og det er lige der det med vinkler, længder osv kommer ind og sidde position og tyngdepunkt bliver rigtig til begge køn, rigtige position, tyngdepunkt .

    Det andet personlige gider jeg slet ikke bruge tid på og du får mig ikke med på den tur.





  • #20   1. maj 2013 I min verden snakkes der om at en herre mtb ikke er lige så godt egnet til en kvinde som til en mand.

    Er det ikke cyklens fysiske form som gør forskel for at den skal passe bedre til en kvindes fysiologi ja så ved jeg ikke hvad det er, altså det du siger til trådstarter den er hvilket er helt forkert.

    At du har brugt 16år på at sætte dele på færdig rammer men ikke har lært at det vitale er kun beklageligt men lad være med at rådgive hvis du ikke kender grunden til der er forskel.

    Kenneth H

    Skal cyklen bruges til skoven så er det en god ide at få en cykel som er tilpasset en kvindes fysik men skal den bruges til at køre rundt i byen er det af mindre betydning men den skal tilpasses for at hun får den rigtige kørestilling og komfort.

    Hvis du vil gøre det lidt godt for hende så skal du tage disse mål.

    Skridtmål uden sko på.

    Midt knæ til midt hofte.

    Midt hofte til midt skulder og fra midt skulder til midt hånd.

    Skulder til skulder (udvendigt).

    Med de mål kan du få oplyst hvad som passer til hende og derfra kan man så se om hun vil have det bedst på en kvinde model eller om en herre model vil være lige så fin.










  • #22   1. maj 2013 Tihi lad da damerne svare, der er én grund til at os konkurrence piger ikke, som udgangspunkt kører på en pige MTB - de er for dårlige i forhold til prisen! Og nogen fabrikater snyder os ligefrem, ved bare at have skiftet saddel og frempind og forlanger en højre pris for dette. Køb en herre i str small eller medium med kort frempind og evt en damesaddel, kører ikke selv med damesaddel, og røven har da klaret et 12 timers solo løb alligevel.

    Forskellige mærker har dog forskellig geometri og kørestil, så derfor føles ikke alle lige behagelige, det gælder også for mændene, vil bare anbefale at hun prøver cyklen eller en med samme geo, inden køb. flere steder lejer ud.

    Håber hun finder en, hvis hun bliver bidt skal hun alligevel have en ny ret hurtigt lir, lir og mere lir smiley


  • #23   2. maj 2013 Martin sjovt at du udtaler dig for alle kvinder samt Annika som er en af dem der køre på det hun bliver betalt for at køre på, kendte du hende så ville du vide at hun på nuværende er på mærke nummer to efter hun er kommet til Lennies hold som tilfældigvis fik en bedre aftale i land fra Specialized (der kun laver custom rammer til ryttere på deres fabriks team) som så slap for at skulle betale cyklerne selv, men det vidste du jo godt smiley

    Anne Mette du har ret til et hvis niveau, du har helt ret i at nogle mærker er lidt for smarte og helt urimelige i priser netop pga det at de bare skifter saddel og farve men der er sandelig også seriøse mærker som gør arbejdet ordentlig og rent faktisk laver en reel forskel.

    Det med pris er ofte en sandhed men priser er noget man kan forhandle men som udgangpunkt er det udbud og efterspørgsel som er afgørende.

    Det som der skal til er at butikkerne gør lidt mere ud af at have lidt gode cykler på lager som er dame specifikke som der kan prøves og så det at der skal flere kvinder ud på sporerne så vil priser også falde.

    Men vælger man at spare tusinde kroner frem for at få en cykel som passer optimalt så gør man et dårligt valg.


  • #24   5. maj 2013 Tsk tsk, hvis der er nogle tøser, derude som selv vil søge råd eller har øvrige spørgsmål til MTB, så er I velkommen i kvindecup gruppen på facebook, her er vi snart 330 tøser, der kan råde og vejlede http://www.facebook.com/#!/groups/394997737182530/ bare ansøg smiley

  • #25   8. maj 2013 Martin

    " Og alle kvinder der kører mtb, inkl. Annika Langvad, tager fejl"

    Nu du siger sådan skulle du nok lige tjekke ud hvad de eller hun køre på inden du bruger deres navne som om du kender dem (tvivler jeg meget på du gør) men kig her fra omkring 1.50 inde i video optaget fra SeaOtter 2013 link hentet på Annikas hjemmeside. men du får et hint "Fate" http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hFeWgWSp4eM men endelig ser hun ud som om hun ikke ligger ned over cyklen når hun ikke køre på asfalt, noget hun gjorde tidligere.

    Grund til at jeg ikke giver Anne Mette helt ret er fordi at der er sket meget siden det var en anden sadel, frempind og nedgradering af dele til samme pris som dem herre cyklerne har, kan bla tjekkes her http://bmv-cykler.dk/wp-content/uploads/2011/10/Specialized-2013-prisliste-Cykler.pdf og cykler kan sammenlignes her http://www.specialized.com/dk/en/bikes/mountain og så vil man kunne se at priser er de samme og forskelle på stel er ret store.

    Men min sjettesans siger også at hun har fravalgt at have en kvindemodel helt fra start og ikke har nogen erfaring med sådan en men kan være jeg er galt på den men det kan kun hun sige om hun har men har hun ikke så er hun jo ikke den rette til at sige det ene frem for det andet.


  • #26   8. maj 2013 Det kan sagtens være hun ikke har kørt eller fremover kommer til at køre på en dame model (lur mig om hun ikke gør det) men det får du jo at se når world cuppen starter den 18maj i tyskland (måske vi mødes der) men det er stadig dig som udtaler dig for alle kvinder inc Annika.

    Tøsefornærmet er nok at have lidt for høje forventninger over dig selv for det kan jeg ikke blive over dette, beklager meget.

    Det med landrover, tjaa



Kommentér på:
Dame Mtb

Annonce