{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

Avenue- Hvilken??? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg overvejer stærkt at anskaffe mig en nu pendler/hverdags cykel. Og jeg kan rigtig godt li Avenue's cykler.
Jeg bilder mig selv ind at udvendig gear er "best" fordi der er nemmere at vedligeholde osv.
Ikke fordi det er super afgørende men har køre lidt over 8 km til og fra job hverdag plus det løse i fritiden.
Hvad vil i mene er en god løsning også mht gearing mm?

Eller er Avenue overvurderet og burde man se efter noget helt andet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af opvaskemaskine 113.000 kr.
  • Skift håndvaskarmatur på badeværelse 70.000 kr.
  • Hjælp med at sætte op lamper 40.000 kr.
  • Reparation af to cykler 60.000 kr.
  • Installering af plombering (verifikationsmærke) ved elmåler/elskab 68.500 kr.
  • opsætning af TV på væg 80.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Avenue- Hvilken???
  • #1   12. sep 2013 Ingen! - men finder noget andet smiley
    Med mindre det er 'All for the looks'

Avenue er meget tungt. Ville tage ud forskellige steder, find den letteste i din prisklasse, og hvis stumperne er ringe udskiftes de efter kort tid. Dele før hi end er forholdsvis billige, og de funker sq udemærket.
    Vil næsten sige alt er bedre end Avenue..

• #2   12. sep 2013 Centurion basic Extreme er en dejlig pendler cykel. En af de bedste jeg har kørt/haft.

• #3   12. sep 2013 Det er jo i princippet en mbk så hvis du vild med designet så den og foretrække frem for andre ellers er den tung og bliver stjålet meget meget hurtig har haft to og de blev stjålet begge to . Men en rigtig fed og flot hverdags cykel men du kan spare penge ved at tage en der køre lige så godt med samme udstyr der ikke har et design stel .

• #4   13. sep 2013 Avenue er da en dejlig cykel, men det er tung at køre på, efter min mening smiley

• #5   13. sep 2013 Jeg har fået stjålet 4 Avenues, synes det er en overvejelse at tage med smiley Men en rigtig dejlig cykel..

• #6   13. sep 2013 Jeg forstår altså ikke det der med at Avenue skulle være så forbandede tunge? Ved ikke om folk sammenligner med deres racercykler eller om der måske menes ældre modeller?
    Jeg har en Airbase Pista og sammenlignet med min MBK Concept 7gears hverdagscykel, så er Avenuen både hurtigere, føles lettere og slet ikke ligeså klodset.

• #7   13. sep 2013 Dan

Har du kigget på de tykke store alu stænger som danner rammen? Kontra andre rammer. Plus de hjul de bruger vejer et ondt år, kontra andre, herunder Centurion Basic Extreme..
    Nu er mbk nok heller ikke det bedste at sammenligne med. En avenue er i bund og grund en stylet mbk, så det hele går sq nok lige op.
    Men der er mærker som Trek, Principia, cannondale, Centurion og andre som er værd at kigge efter, før man kigger Avenue.
    Køber man avenue køber man for én ting, og det er designet. Det værste er at når wow bølgen går over, og det 'bare' blir en cykel, så indser man hvor meget man kunne ha fået andre steder... Og wow bølgen Vil trappe af med tiden.

• #8   13. sep 2013 Nu skal det lige siges at jeg ikke er ultra Avenue-fanatiker, men synes bare at de får en unfair medfart herinde. De bliver ofte udstillet som værende 3-4 niveauer under Harald-Nyborgs cykler og som det værste køb man kan gøre,
    Jeg synes bare, ærligt talt, ikke de er så slemme? Selv min kammerats enorme Broadway i str 63 synes jeg ikke er ubehageligt tung at køre på. Beklager hvis jeg støder nogen midt i deres grej-orgasme og vægt-trip, men jeg synes ikke det er en dårlig cykel?

Enig, Avenue handler om udseendet og vi er også enige om at det er dét man betaler for. Men Mike kan jo godt lide designet, det skriver han jo selv... Hvorfor skal han så ikke købe en? Vi snakker om 8km til og fra arbejde, ikke 80km. Så skid da hul i at andre cykler vejer et kg mindre. Som Lasse også er inde på, så kan han få en cykel med samme udstyr til en billigere pris. Men det lyder ikke som dét han gerne vil...

• #9   13. sep 2013 Nu har jeg bare set en del Avenue cykler om som du rigtig nok skriver kan jeg godt lide designet...hermed ikke sagt at det KUN er det jeg går efter, jeg er villigt til hver en tid at bytte den ud med en anden sporty hybrid cykel som har bedre kvalitet mm. nu startede jeg bare et sted smiley og kan fornemme at det ikke er det allerbeste value for money...

Eneste krav til cyklen er at den skal kunne bruge til transport til og fra job samt ture rundt og omkring byen jeg bor i (Aabenraa) Cyklen må meget gerne være med QR (hvis det er muligt) så har jeg læst mig frem til at fælgbremser skulle være vejen frem her?? det KAN være jeg kommer på en grussti med den 5 gane om året ellers er det ikke nogle krav som sådan....mit budget er omkring 6000-8000,-

Kommentér på:
Avenue- Hvilken???

Annonce