{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.356 visninger | Oprettet:

Shimano, Sram eller Campagnolo {{forumTopicSubject}}

Til at starte med er jeg ikke ude i at starte en religions krig!

Har min egen cykel med Sram Red, men fik igår en hjem med Shimano 105 (og lidt Tiagra) og synes den er blødere i gearskiftet.

Har faktisk aldrig rigtig fundet mig til rette med Sram skiftet og nu vil jeg gerne prøve dem alle tre.

Så tænkte om der er nogen i københavnsområdet med henholdsvis Shimano Dura Ace og Campagnolo Record (Super) som vil kører en tur hvor vi bytter cykler?

Jeg er ca 182 høj og med en skridtlængde på 85, så hvis du er der i nærheden slipper vi for alt for meget justering?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shimano, Sram eller Campagnolo
  • #1   7. feb 2014 jeg kan klare det i østjylland, men jeg er udpræget campagnolo mand, alene at jeg ikke skal skifte på selve bremsehåndtaget og komme til at bremse, siger mig meget mere, og dobbelt tap systemet når jeg står og bruger en sram skifter, virker bare underlig for mig

  • #2   7. feb 2014 Kørte selv en ældre Veloce gruppe i sommers, og min kammerat har en 10 speed Record gruppe, men mener ikke rigtig de tåler sammenligning.

    Og nej, synes ikke jeg kan enes helt med det dobbelt tap system.


  • #3   8. feb 2014 Jeg synes at campagnolo og sram er de mest præcise systemer der findes... De har også de bedste greb... Synes ikke at 6700,7900,5700 gruppernes greb, er noget at skrive hjem om. Føler ikke rigtig jeg har kontrol..

Kommentér på:
Shimano, Sram eller Campagnolo

Annonce