"Nybegynder" cykel {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg håber der er nogle her inde der kan hjælpe mig lidt på vej.
Jeg kunne godt tænke mig en cykel som jeg kan cykle langt på. Pt er min cykel en ganske almindelig "shopper" som dur til korte strækninger inde i byen, og jeg kunne rigtig godt tænke mig en som er god at cykle lange landevejsture på. På sigt vil jeg gerne træne op til triathlon, men den plan ligger længere ude i fremtiden.
Jeg har ikke forstand på mærker inden for cykler, jeg ved bare at jeg ikke behøver nogen "fancy" cykel til mange tusinde kroner, men blot en god cykel til at starte op på.
Jeg har kigget på nettet, dba osv, men som sagt har jeg ikke forstand på cykler og synes det kan være lidt af en jungle at finde rundt i.
Er der nogen der kan anbefale en god cykel til et budget på max 3-4000,-?
Jeg er godt klar over at man får hvad man betaler for, men til mit forbrug har jeg ikke behov for en cykel der koster meget mere.
Jeg er desuden i tvivl om, om det skal være en bestemt "slags" cykel jeg skal kigge efter (racer, MTB, tri) og om der er forskel på dame og herre på den slags cykler?
Håber der er nogen der kan hjælpe lidt
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 3 Emner: 22 Svar: 626
okt 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 674
1. Kan du selv skrue lidt, justere gear, skifte sliddele osv.?
2. Skal den bruges til hverdag, og dermed kunne stå i fred på gaden, eller er den kun til motionsbrug og kan stå låst inde når du ikke bruger den?
feb 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
Det er en cykel jeg vil bruge udelukkende til motionsbrug og ikke som transportmiddel. Jeg har mulighed for at sætte den ind i et skur og den skal ikke stå på gaden!
Jeg er en kvinde men ved ikke om man så "skal" gå efter damemodeller
Jeg er heller ikke selv så meget til at skulle købe brugt - netop da det står for egen regning som du skriver.
Tak for kommentarerne
feb 2014
Tak for svar
feb 2014
feb 2014
feb 2014
Ja, drømmen er noget triathlon på længere sigt, men pga min form og kondition er det ikke realistisk før om måske 2-3 år, så jeg tænkte at jeg ville starte "stille ud".
Ja du har ret i at det nok kunne være en fordel at spare lidt mere sammen og så vendte til jeg kunne købe en bedre cykel, blev bare så hug på det nu når vejret er til det, og det er sgu så hårdt at cykle på min gamle havelåge af en cykel fra Harald Nyborg
okt 2006
Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 3 Svar: 65
Hvis du gerne vil køre tri på sigt, synes jeg du skal gå efter en alm. racer frem for en MTB eller andet, så du kan blive fortrolig med landevejskørsel. Du kan sagtens køre triathlon på en alm. racer. Hvis du bliver rigtig seriøs og vil køre jernmand distancer, må du opgradere.
Flere af de store cykelforhandlere tilbyder fuldstændig rentefri afbetalingsmuligheder, så du måske kunne købe noget lidt dyre, og betale over en periode. Tror du får svært ved at finde en ny cykel til under 6-7000, som du vil være tilfreds med at køre mange km på.
feb 2014
Mange tak for svar, det er dejligt at i vil bruge tid på at hjælpe.
okt 2006
Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 3 Svar: 65
(har kun handlet reservedele hos dem, men har et meget positivt indtryk)
feb 2014
Tror helst sikkert at jeg vil spare lidt flere penge sammen så det kan blive en nogen lunde cykel
feb 2014
feb 2014
Jeg vil til at starte med spare lidt flere penge op, og så vil jeg imellemtiden kigge mig om efter en god forhandler
jun 2013
Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 3
Spar lidt flere penge sammen til en god begynder-racer med "clip-on" tri-bøjler.
....og den tid det tager at spare sammen kan du jo bruge på løbe- og svømme-træning - det koster ikke så meget at komme i gang med.
Så skulle du være klar til tri til sommer eller næste sommer måske
Held og lykke med cykeljagten.
"Nybegynder" cykel