Ny cykel (nybegynder) {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg er ny indenfor cykel verden og derfor mangler jeg lidt råd til min første cykel. Maven er nemlig ved at blive for stor :o)
Jeg kan godt li fart. Så den skal gerne være hurtig. Men den skal også kunne klare alle slags vejr, da den skal bruges til hverdagskørsels (10km).
Hvad kan i anbefale af cykler? Er til både brugte og nye. og prisklassen ligger på 5000-7000kr.
PS: har fundet en brugt Klein Quantum Race til en god pris. kunne den være et godt valg? citat fra annoncen: "Håndbygget hjulsæt med Mavic Open Pro fælg samt Shimano Dura Ace nav" er det noget som kan klare alt slags vejr?
mar 2010
Følger: 11 Følgere: 9 Cykler: 3 Emner: 53 Svar: 427
har nu selv haft en mtb og den er ret tung på landevejen men i skoven er den fed jeg køre selv racer cykel nu og den er super til asfalden.
som all rounder tror jeg at jeg ville kæbe en cross cykel groft sagt en racer cykel til grus og skov veje også købe et sæt billige hjul med racer dæk på til landevejen
mar 2010
Følger: 11 Følgere: 9 Cykler: 3 Emner: 53 Svar: 427
http://www.cykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=17244
maj 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
maj 2010
jun 2006
Følger: 7 Følgere: 14 Cykler: 1 Emner: 268 Svar: 1.843
nu er du ikke helt rigtig. Om hvor vidt du får mere ud af en MTB fremfor en racer....det afhænger helt af personen og den form for træning som personen laver
Anders....al motion vil hjælpe på dunken. Men du skal jo bare gøre op med dig selv hvilken type du er til. Der er nemlig meget foreskel på MTB og racer....og nogen tænder på den ene....andre det andet.
Har selv haft en Klein Quantum Race for mange år siden. Super fed cykel....men det er en ældre sag og prisen virker lidt høj.
maj 2010
Det blev en Scott SUB 20. Altså en hybrid racer
Ny cykel (nybegynder)