{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

Nichlas
Nichlas
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 20

Ny bag skifter Shimano slx, der ikke vil i gear !!! {{forumTopicSubject}}

Hej Cg
Jeg har fået købt mig en en Shimano slx. Men jeg kan ikke få den ordenligt i gear.
Hvis jeg for den til at skifte til 1'ste gear. Så kan den ikke komme i 8-9'ende gear.
Og hvis jeg for den til at kunne skifte til 9'ende gear. Så kan jeg ikke komme op i 1'ste gear. Jeg har prøvet alt hvad jeg kan komme i tanke om, og nu er jeg løbet tør for idéer smiley
Ps. det er en full suspension Fr bike..
Nogen der måske ved hvad det kan være ? Kan kæden eventuelt være blevet for stram eller hvad? Hjælp søges ! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny bag skifter Shimano slx, der ikke vil i gear !!!
  • #1   20. feb 2014 Dit skiftegreb er Shimano??
    Kædelængden rundt om den største kling for og bag uden at køre igennem bagskifteren +2 led, så passer længden.

• Nichlas
    Nichlas Tilmeldt:
    nov 2007

#2   20. feb 2014 Jep mit skiftegreb er os shimano!
    Hvad mener du med det? Altså længden ?

• Nichlas
    Nichlas Tilmeldt:
    nov 2007

#3   20. feb 2014 bjarke så har jeg målt den og kæden er lang nok =/

• #4   20. feb 2014 Der er to juster skruer, der bestemmer hvor langt skifteren kan komme ind, og hvor langt ud. Når de er justeret korret, justere du kablet, det er ikke så svært...

• #5   20. feb 2014 Måske skævt drop??

• #6   21. feb 2014 Der ligger en masse tråde med gearjustering her på forummet også.
    Vejledningen der følger med bagskifteren fra Shimano virker også.
    tag gearkablet af bagskifteren og lad kæden stå på det mindste tandhjul bagerst, hvis pulleyhjulet på bagskifteren ikke står under tandhjulet så skal der skrues på H-skruen, prøv dig frem med skruen.
    Herefter fører du(med hånden) kæden og bagskifteren op på største tandhjul og ser om pulleyhjulet står under tandhjulet der, hvis ikke så juster L-skruen så det passer, husk at cagen ikke må gå for tæt på egerne.
    Hefter kører du den tilbage til mindste tandhjul og montere kablet tilpas stramt, husk at skiftegreb skal stå så den er i højeste gear(giver mest kabel i denne position).
    så er det bare at teste ved at køre gennem gearene en efter en, og ned ad kasetten.
    Hvis den ikke vil skifte til lavere gear(større tandhjul) så skal du på skiftegrebet stramme kablet et klik eller to og derefter prøve igen.
    Hvis den ikke vil skifte til højere gear(mindre tandhjul) så skal du på skiftegrebet løsne kablet med et klik eller to og derefter prøve igen.
    Når du har kørt med cyklen noget tid vil de komme svagt ud af indstilling igen, dette skyldes at yderkablet giver sig(bliver 'kortere'), dette løses ofte med at stramme kablet en klik eller to afhængig af skiftet.
    En hovedregel er at pulleyhjulet skal stå under det tandhjul/gear skiftegrebet står i, i et hvert gear.

Kommentér på:
Ny bag skifter Shimano slx, der ikke vil i gear !!!

Annonce