{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.883 visninger | Oprettet:

Michael S
Michael S
Tilmeldt:
20. jul 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Fra racer til Tri {{forumTopicSubject}}

Halløj alle....

Jeg har nu i et par år for det meste cyklet rundt for mig selv, er nemlig en smule skræmt når et "tog" overhaler mig i forskellige motionsløb. Jeg er ganske enkelt bare pisseræd for at styrte.....derfor er det stort set kun blevet til "singleture". Det passer mit temperament fint, men er osse en smule ensformigt. Derfor har jeg nu, efter et par tests i form af mini/sprint-triatlon'er, taget beslutningen om at ta' skridtet fuldt ud og fremover KUN satse på triatlon. Efter at være startet med de billige investeringer(våddragt, svømmebriller og løbesko), står jeg nu overfor cykeldelen. Jeg har en fantastisk Pinarello Dogma 65.1 fra sidste år og mit spørgsmål til alle Jer altvidende og erfarne medlemmer af dette fremragende forum, er nu: Går det an at bygge Pina'en om til en tri-cykel??? Sadelpinden er jo svær at skifte, men er det ok at bygge en almindelig racer om til en fornuftig tri-cykel, bare ved at sætte nyt styr og bar's på...
Jeg har brug for hurtig hjælp, da jeg har en fed FUJI på hånden.....
mvh
Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra racer til Tri
  • #1   9. jul 2014 Mange der begynder med tri og har en racer, sætter bare tribøjler på.
    Nogle får så også fittet cyklen så den har en god tri-indstilling..


  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   9. jul 2014 Den havde jeg osse luret smiley ....men det , måske, lidt for skjulte spørgsmål, gik osse på om der er for stor forskel i symmetrien på en racer og en decideret tri-ramme.

  • #3   9. jul 2014 Hehe ja der er forskel på flere punkter, nu ved jeg jo ikke lige præcis hvilken tri du kigger på, og kender ikke så meget til dogma.

    Du kan dog næsten altid komme tæt på samme geometri med nogle ændringer, der er kortere seatback på tri, nogle sadelpinde kan man vende om så man kommer tæt på det samme i geometrien.

    Tri-rammer er så også mere aerodynamiske, det kan du ikke ændre så meget ved på din racer - højprofilshjul og andet styr.

    Men du må gøre op med dig selv om det KUN er tri du vil køre, og ikke nogle motionscykelløb eller ture i store grupper - for tricykler er ikke godkendte til motionsløb og i store grupper er det heller ikke den bedste cykel - men hvis man køre alene, er den helt fin



  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 73
    #4   10. jul 2014 Jeg vil anbefale dig at have begge ting. Jeg træner selv Tri, og har derfor en tri-cykel, som jeg er super glad for. Jeg har også en racer, som jeg primært bruger til at køre med kammerater samt til de få motionsløb, jeg nu kører om året smiley

    Jeg synes ikke du kan opnå samme optimale siddeposition på en racer, som du kan på en tri-cykel.


Kommentér på:
Fra racer til Tri

Annonce