{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.086 visninger | Oprettet:

Mads K
Mads K
Tilmeldt:
19. sep 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Fra racer til fixie {{forumTopicSubject}}

Jeg har en ældre racercykel stående som jeg ønsker at lave fra en cykel med en helvedes masse gear, til en fixie. Jeg er ret ny i "gamet" og vil gerne være sikker på jeg ikke får bestilt noget lort.
Er det korrekt at jeg skal have følgende for at konvertere baghjulet:
http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/dmr-single-speed-converter-kit/rp-prod2300

og vil jeg få brug for andre spacere?


Hvad med kranken, kan man konvertere det der sidder på, eller skal der også købes en ny? send meget gerne et link til en fornuftig en smiley


Værktøj til hele operationen:
http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/x-tools-chain-whip/rp-prod10184
får jeg brug for mere fra CRC?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra racer til fixie
  • #1   19. sep 2013 Kan du uploade et billede som dækker fra krank til bagskifter for at gøre det nemmere for os andre at hjælpe? smiley

    Du kan formentlig ikke lave en rigtig fixie uden friløb grundet stellets udformning ved monteringen af baghjulet, men hvis du bare ville have en singlespeed kan du højest sandsynligt nøjes med at bestille det du har kig på, pille det ene tandhjul af kranken og bruge din bagskifter som kædestrammer. smiley


  • #3   20. sep 2013 Det du har kig på er til single speed, men det har intet med fixed/fixie at gøre.
    Og det er nu ikke så vigtigt med drops'ne, for med en ramme til under 6k+ gør det absolut ingen forskel. Og kranken skal du heller ikke tænke på.
    Bare tæl dine tandhjul, og køb et komplet hjul, med fast nav, eller flip flop hvis man ikke er dedikeret. Bestil et bagtandhjul som sammen med størrelsen på fortandhjulet vil give en god gearing.
    Du kan bestille alt på www.cykelid.dk, og de har også gearings guides. Et baghjul med fast nav er alt der skal til smiley


  • #4   20. sep 2013 Mooove bitch!: Hans ramme har højest sandsynligt brug for en kædestrammer, da den formentlig ikke er lavet så man kan stramme kæden ved at flytte baghjulet længere bagud i rammen, og et fast nav eller et flip-flop nav ville af den grund være spild af penge, da man ikke kan køre fast nav sammen med en kædestrammer.. smiley

  • #5   20. sep 2013 Simon, du har helt ret, Googlede lige det med de horizontale og vertikale gaffelender. Men tænker stadig at man godt kan nappe nogle led, og få den til at passe, uden for meget slack.
    Men i har nok ret mht rammen. Jeg tænkte mere på de vandrette da jeg skrev smiley


  • Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   20. sep 2013 Tak drenge
    Poster et billede om en time


  • #8   20. sep 2013 half link kæde, så er man ovre kædestrammeren (som ikke er så fiks igen)..

  • #9   21. sep 2013 Christian G: Hvordan slipper man for kædestrammeren ved at skifte til en halflink kæde? Kan ikke se hvordan den anderledes opbygning af kæden skulle have en opstrammende effekt på kæden?

  • Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   23. sep 2013 Beklager meget at der aldrig kom noget billede op. Men da jeg fik tilbudt et Create baghjul af en kammerat billigt har jeg valgt at bruge det (ved godt at det ikke er bedste kvalitet.


    Nå men problemet er nu at jeg har et baghjul fra en cykel hvor "aksellængden" var 120mm og en cykel hvor afstanden skal være 135mm

    har jeg nu købt noget der overhovedet ikke kan bruges eller findes der nogle "spacere" jeg kan købe og en ny aksel?? link modtages meget gerne!



  • Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   23. sep 2013 Må den "chrome" møtrik der kan skrues ind og ud af akslen, skrues ud? sådan at den virker som en form for afstand?

    profilbillede
  • Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #13   23. sep 2013 2

    profilbillede
  • #14   23. sep 2013 Hmm, ser ikke så heldigt ud. Kender ingen 'rigtig' løsning, men havde det været mig havde jeg kigget fordi et smedefirma, og hørt om de ikke har et jernrør med en indvendig diameter som passer lækkert på akslen, og cuttet den lille stump du skal bruge. Således burde du kunne slippe afsted med det.
    Sådan havde jeg gjort, men kan ikke stå inde for resultatet, så vil ikke hænges op på noget smiley


  • Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #16   23. sep 2013 DaveB Geardrop er det også kaldet kædestrammer? for har tænkt mig at smide kædestrammer på smiley

    Mooooove bitch !
    Jeg prøvede lige at spænde møtrikkerne og "bagsvingeren" giver sig så meget at jeg sagtens kan få det til at virke uden spacere.. nu vil jeg prøve at køre med det også må jeg se om jeg skal have lavet nogle spacere smiley


  • #17   23. sep 2013 Lyder usundt for rammen den er under konstant pres.
    Ville også tjekke op på det Dave skriver hvis jeg var dig smiley


Kommentér på:
Fra racer til fixie

Annonce