{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.819 visninger | Oprettet:

Mathias S
Mathias S
Tilmeldt:
10. okt 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hardtail vs Full suspension. {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg ved godt der er mange forum sider angående full vs hardtale, men har dog ikke kunnet finde den info jeg havde brug for.

Den gamle og jeg har besluttet os for anskaffe os et par MTB's som vi kan tage med til Spanien så vi kan give den gas i de dejlige bjerge.

Spørgsmålet er hvad der ville være bedst egnet for os? Hardtail eller full suspension i et groft tærren med mange rødder samt mange små skarpe sving downhill. Min største bekymring er om der vil være for meget slør i bagenden, hvis man tager et for skarpt sving ned ad bakke på en full suspension?

Gerne kom med fordele og ulemper ved begge dele tak smiley

Der skal dog siges at vi er rutinerede ryttere dog bare på en racer cykel , så det er jo nogle andre ting man skal tage forhold til :).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hardtail vs Full suspension.
  • Mathias S
    Mathias S Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #1   10. okt 2014 Jeg har forelsket mig lidt i denne.
    http://www.giant-bicycles.com/da-dk/bikes/model/trance.advanced.27.5.2/19717/78497/
    Ville den holde til opgaven eller skal man op og spendere mere?


  • #2   10. okt 2014 Alt afhængig, hvor vild du er, så vil jeg mene at de er mere end fin, til det du skal. Der skal pænt meget til at ødelægge en cykel, med mindre du bare mishandler den og springer kæmpe langt på alle hop osv.

    Køber du en cykel til 23000, fordi du skal til Spanien, eller cykler du i forvejen?


  • #3   10. okt 2014 Hmm, jeg ville mene, at en hardtail er no go, hvis vi snakker "downhill" hvor det også rent faktisk går ned ad bakken!
    Jeg synes endda, at den cykel du linker til ikke er optimal til decideret downhill! Jeg var i Bikepark Braunlage og Hahnenklee for nogle uger siden, hvor jeg kørte rundt på sådan en her http://www.bergamont.de/fileadmin/user_upload/Bikes/14EVFH8091/stage.png
    og jeg ville ikke nødvendigvis køre rundt på min egen cykel dernede. Hvis i også skal køre op af bakken, eller også vil bruge cyklerne hjemme i DK, så er det dog (i mine øjne) fjollet at købe en downhill/freeride cykel og så er den du linker til ganske udmærket.


  • #4   10. okt 2014 Ellers kunne i jo overveje at leje cykler og udstyr der hvor i vil cykle (hvis der ellers er mulighed for det, der hvor i skal hen). Vi gav eks. ca. 50 Euro per dag i Harzen for bike, fullface hjelm, body-armor og skinneben/knæbeskyttere... og udstyret tog det værste de gange jeg røg ned smiley

  • #5   10. okt 2014 Hvis du skal køre nedad ville jeg anbefale en flere mm. i både for og baggaffel. Dog skal du jo vide at når du så skal opad igen vil det slet ikke gå lige så stærkt. Du kunne evt. tjekke canyons nye model med en slags brain og selvfølgelig også specialized mtb med brain. Det vil gøre at nå du kører nedad bakke vil du få 100% ud af dine gafler og når det så går opad vil det få en relativ stiv cykel.

    angående slør i svinget på fully så ville jeg slet ikke mene det er et problem. Hvis du udnytter centrifugalkraften i svingene vile en fully føles efter min mening hurtig, skarp og ikke mindst behaglig!


Kommentér på:
Hardtail vs Full suspension.

Annonce