{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.364 visninger | Oprettet:

Opgradering af Cykel {{forumTopicSubject}}

Hej hvis man skal opgradere en cykel hvad skal man starte med ?
er det gierne hjulene bremser eller noget helt 4 ? hvor starter man og hvad får man mest for pengene ? har hørt meget snak om at man skal have nogle " letter hjul "

Jeg cykler på en ghost se 3000 special edition

hilsen Carsten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opgradering af Cykel
  • #1   16. dec 2014 Jeg startede i de små med at opgradere pully hjul til nogle bedre modeller. Derefter bedre for og bagskifter. Lette hjul vil selvfølgelig gøre en del, hvis du har "tunge" hjul på nu, alt efter din økonomi kan det dog være dyrt. Hvis ikke du har problemer med bremserne og du syntes de tager ordenligt fat, så ser jeg ikke nogle grund til at skifte dem smiley

    Personligt vil jeg heller have gode gear i forhold til fokus på vægten, hvis vi altså taler mtb.

    Som Cube fan vil jeg foreslå dig at skifte mærke smiley ej, Ghost er et okay mærke smiley

    Håber det kan bruges, ellers må du have fat i nogle af de hardcore mtb rytter herinde smiley


  • #2   16. dec 2014 Hvad der bedst kan betale sig at skifte kommer helt an på dit budget, hvad der sidder på i dag og hvor slidt det er...

    Et let, stift hjulsæt er helt klart en opdragering de fleste kan mærke, men det koster også en del. Det kan også være noget så simpelt som et skift af dæk og slanger til noget lettere kan give en mærkbar forskel.

    En god saddel og gode greb kan øge komforten og fornøjelsen markant hvis det, du har nu ikke passer dig 100%.

    Hvis du føler det er gearene der ikke er helt skarpe er det ofte skiftergrebene og kablerne man skal kigge på, frem for bagskifteren.

    Så længe du har hydrauliske skivebremser, og de virker så er der næppe alverden at hente dér.

    Det kunne også være at du skulle investere i en god lygte, så du kan få trænet mere i den mørke tid.


  • #3   16. dec 2014 Har lige haft cyklen til servis og fået skiftet kæde og krak er det ikke det det hedder ? Greb og sadel er rigtig gode til mig synes jeg kan være det næste skulle være nye hjul

  • #4   16. dec 2014 det kan ske du kan opgradere "for meget" i forhold til udgangspunktet.

    En "billig" MTB bliver ved med at være billig, forstået på den måde at så længe det en en "middelklasse" ramme, kommer du nok ikke op på niveau med en top ramme, selvom de andre ting er high end. (Nu kender jeg ikke så meget til din ramme)

    Du kan evt prøve at montere nogle dæk der er letvægt f.eks. nogle fra schwalbes evolution linie, sammen med et sæt latex slanger. (Jeg fik et sæt nobby nick evo 475g til 536 kr inklusiv fragt fra bike-discount.de)
    Det giver en mærkbar vægtbesparelse, og koster ikke alverden. Latex slangerne skal så bare pumpes hver gang du skal ud og køre, de taber luft.

    Hvis din forgaffel har jernben, eller ikke er luftaffjedret, kan det også være en ide at udskifte, men det er noget dyrt smiley

    Kører du med klikpedaler? Ellers kan det anbefaldes, da du kan træde mere igennem.

    Dine skiftegreb kunne nok godt udskiftes til f.eks slx greb, det er nogle gode greb. (men kun hvis du synes dem du har er noget skidt)



Kommentér på:
Opgradering af Cykel

Annonce