{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

Ramme str. på Canyon Nerve AL {{forumTopicSubject}}

Hej alle mountainbike riders??.
Da jeg er blevet hooked på en Canyon Nerve AL27,5 fully som cykel no.2 har jeg brug for input om nogen har ide til hvilken str. deres ramme ca. svarer til i tommer ?
Min str. på rammer har på Trek, Cannondale og Cube har ligget på godt 19".
Men Canyon str. er M el. L .
Har skrevet med dem i Koblenz og de svarer str. L efter de kropsmål jeg opgav.
Men ved nogen hvordan str er jeg klar til jeres svar ??.
Mvh. Jan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ramme str. på Canyon Nerve AL
  • #1   20. jan 2015 Canyon har kun 4 størrelser i deres nerve al ramme (XS/S/M/L).

    En superfly 19,5" ramme har to cm mere imellem saddelpinden og der hvor styret sidder fast (effektiv overrørslængde) end en large Canyon nerve ramme. De to cm har ikke den store betydning og kan fjernes ved en 2 cm længere frempind. Når du har bestilt en Canyon, så kan du skrive til den danske agent og få ham til og sørge for, at der sættes en lidt længere frempind på. Du kan IKKE ændre længden ved bestilling på hjemmesiden.

    Canyonen har en cm længere imellem midten af kranken og til der hvor saddelpinden starter i rammen (saddelrøret) end en Trek superfly i 19,5". Har de to cykler samme længde saddelpind, så er denne ene cm ligegyldig. Man kan jo altid sætte en længere saddelpind på hvis nødvendigt.

    Så du skal have en large og ikke en medium.

    Der vil altid være lidt forskel på geometrien på to forskellige mærker. Canyon har et par ugers 100% fuld returret! så du kan returnere selv efter nogle køreturen, hvis du ikke synes cyklen/rammestørrelsen passer. Dog er forskellene så små, at det kan justeres ved ændring af saddelpind og frempind.


  • #2   20. jan 2015 Hej Jack :).
    Takker mange gange for et præcist og sagligt svar.
    Dejligt at man får sådanne brugbare insider viden.
    Vil straks gå videre med projekt, kontakt samt bestilling.
    Go tur ude på sporet;).
    Jan







Kommentér på:
Ramme str. på Canyon Nerve AL

Annonce