{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.924 visninger | Oprettet:

valg af racer som pendlercykel - hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for en god pendlercykel – i alt 45km dagligt.

Første overvejelse var en fitnessbike (m. skærme og bagagebære) fx ”Focus Jarifa 07”, dernæst cross-racer (m. skærme) fx ”Focus Mares Cross” – og nu: den rendyrkede racer. Ca. 2/3 af turen er udenfor byen (og dermed lyskryds), og foregår i åbent landskab og kun med en enkelt mindre stigning. Valget af en racer er motiveret af farten, samt ergonomien. Jeg har alternative transportmuligheder, når cykelvejet ikke er optimalt. Da jeg har kørt en del mountainbike og har lyst til at prøve noget nyt, og en racer vil helt sikkert kunne lokke mig ud på nogle søndagsture.

Jeg har kigget cykler i området omkring 10.000,- da jeg tror at dette prisleje rammer det nødvendige kvalitetsniveau til mit behov!? Foreløbig har jeg kigget mig lidt varm på følgende cykler, bl.a. bedømt udfra reviews på nettet, men jeg har endnu ikke prøvet nogen af de nævnte modeller:

Focus Cayo 07 (link fjernet)

Kuota: Kharma 105 http://cycleshop.dk/kuota__kharma_105-p-745.html

Giant TCR C2 Carbon (link fjernet)

Jeg har brug for en cykel der er komfortabel, men stiv og letløbende. Jeg har kigget på carbon-cykler, men uden helt at vide om det giver mig nogle fordel i det nævnte prisleje. Som pendlercykel ved jeg heller ikke om der er specielle hjultyper jeg bør gå efter eller undgå. Jeg tror at gear-garniture i minimum Shimano 105-serien vil være udmærket til mit brug. Jeg vil nok helt sikkert skifte til 25mm i dæk, som minimum.

Har i erfaringer med racer som pendlercykel og hvad mener I om de forslåede cykler? Hvad mener i vil være værd at gå efter pris- og komponentmæssigt udfra mit behov og hvad med en brugt model?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af racer som pendlercykel - hjælp
Kommentér på:
valg af racer som pendlercykel - hjælp

Annonce