{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

Et lille indlæg fra Hjælpe-Admin {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Nu er der jo meget snak omkring hvordan man skal opføre sig på Cykelgalleri. Der er en masse meninger omkring hvordan en Hjælpe-Admin skal agere, men det er bare ikke altid muligt at gøre som brugerne ønsker, da der selvfølgelig er nogle retningslinier som skal følges.

1: Hvornår skal en bruger fryses eller udelukkes?
Svar: Som udgangspunkt skal en bruger først have en advarsel og evt. fryses. Man bliver altså ikke slettet første gang, da alle skal have en chance for at gøre det bedre.

2: Hvorfor sker der ikke noget når jeg kontakter en Hjælpe-Admin?
Svar: At være Hjælpe-Admin er ikke det samme som at være chef for siden. Der er en Hoved-Admin som er den endelige beslutningstager. Altså kan der opstå nogle ting som vi desværre ikke kan hjælpe med.

3: Hvorfor er der så meget ballade i forum og hvorfor bliver jeg svinet til?
Svar: Hvis der er en bruger som laver et indlæg som er groft, så bliver der tit svaret groft igen. Og sådan fortsætter det hvis man selv er med til at opildne til ballade. Der skal ikke meget til, før at en tråd kommer ud af kontrol. Og hvem gider at Cykelgalleri skal være præget af dårlig stemning?


Hvis du har noget på hjerte, så kom endelig med det i denne tråd:)


Mvh. Jon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et lille indlæg fra Hjælpe-Admin
  • #1   13. jun 2008 Jon H
    syntes det godt du laver denne tråd (: .. syntes også i hjælpe admin gør et godt stykke arbejde, for i har jo også noget at lave ved siden af cg. stor hånd fra mig af, at i gider og arbejde frivilligt på denne side (:


  • #2   13. jun 2008 Erik B

    Tak for de rosende ord. Jeg bruger meget tid på at følge med i alt på Cykelgalleri. Men som du skriver, så har jeg også et liv ved siden af. Jobbet er ganske frivilligt, så det er af ren interesse.

    Jeg mener at brugerne af Cykelgalleri hver især har et ansvar for at gøre siden til et godt sted at være. Jeg læser i flere forskellige tråde, om brok over det ene og det andet, og at hjælpe-admin ikke gør det godt nok.

    Men vil brugerne have at vi render rundt og leger små politimænd? Vi er ikke ude på at genere nogen, og er der nogen som har brug for hjælp, så står vi altid parat.


  • #3   13. jun 2008 vil give dig ret i at vi selv skal hjælpe med at holde siden "ren" eller hvad man skal sige, vi kan selv holde øje med forskellige ting, som f.eks. hvordan sproget er, hvis vi så syntes der en der er for stor i munden kan vi jo skrive til jer ha'er og smide et link så kan i kigge på det og træffe den endelige beslutning

  • #4   13. jun 2008 Men holdning er, at man som hjælpe-admin netop skal fungere som "politimand" og være mere konsekvent. Med så mange brugere, og kun to hlæpe-admins bliver der nød til at være konsekvente regler og hårdhåndethed. Ellers tror jeg, at det let løber løbsk. F.eks. ved mistanke om en falsk annonce, slet den med det samme, hvis brugeren så mente annoncen seriøst, så må brugeren jo lave en bedre annonce der ikke giver grund til tvivl om den oprigtighed.

    Vh.


  • #5   13. jun 2008 Til Andreas L

    Men nogle gange, så opdager vi den jo ikke med det samme. Der savner jeg at man som bruger kontakter en HA som så kan tage stilling til den enkelte sag.

    Jeg oplever, at der i stedet for bliver oprettet et emne i forum hvor der bliver snakket mere eller mindre grimt.

    Man skal passe på med at lege politimand, for så forsvinder tiltroen til Ha hos brugerne. Det er meningen at brugerne skal kunne regne med os og ikke frygte os.

    Hvis en bruger opdager noget, så er det bedre at skrive til os. For så kan vi hurtigt få løst problemet.


  • #6   13. jun 2008 Okay, der har vi så ikke samme holdning, men nu har jeg givet min mening til kende.

  • #7   13. jun 2008 Som erfaren tidligere HA - må jeg give Andreas 100% ret, man bliver nød til at være hård og konsekvent ! Det nytter ikke man tror på det bedste i alle brugere, og giver dem chancer. Der er jo også regler der skal overholdes, og dem skal HA'erne være med til at kontrolere bliver overholdt - så derfor vil du altid være en slags politimand !
    Jeg tror selv på at brugere her på siden der havde deres daglige gang, engang, vidste hvad jeg havde af holdning til forskellige ting, og hvad de ikke skulle gøre før man bliver nød til at prikke dem på skulderen. Hvis du forstår??
    - Man bliver nød til at sætte sig i respekt og skabe sig en ry !

    Mens jeg var HA her på siden, kan jeg tælle de gange jeg har hørt dårligt om HA'erne på en hånd ! - så et eller andet må i HA'er da gør forkert !?!?!?!?! :S


  • #8   13. jun 2008 Marc Ø: HØRT! 100% enig.!

  • #9   13. jun 2008 Til Marc

    Hvorfor skal der ikke gives chancer hvis det er første gang man begår en fejl?

    I en advarsel står der blandt andet følgende:

    "Vi gør opmærksom på at overhøres denne advarsel kan det betyde at vi desværre må fryse eller i værste fald lukke din konto."


    Altså skal der gives en advarsel før en frysning eller eventuel sletning finder sted.

    Jeg kan godt forstå hvad du mener, men jeg er ikke helt af samme opfattelse. Jeg har tidligere været administrator på www.ebblog.dk , og der erfarede jeg at man skal passe på med hvor meget "politimand" man skal være.


  • #10   13. jun 2008 man skal være ret hård ellers nytter det ikke meget..

  • #12   13. jun 2008 Hvis jeg skal definere advarsels, så er det noget man får før der kommer konsekvens. Derfor mener jeg sagtens man kan give en advarsel første gang, på den måde ved folk hvor de har dig og hvad du forlanger, og ikke forlanger...

    I den tekst du fremhæver Jon, står der jo også blandt andet at hvis man ikke gør som der bliver sagt får det konsekvenser, så derfor er det jo også en mail der skal sendes første gang man ser noget !?

    Synes det er farligt at sammenligne EB-blog med Cykelgalleri, det er to vidt forskellige målgrupper siderne henvender sig til, derfor bød de også behandles forskelligt.


  • #13   13. jun 2008 enig med marc

  • #14   13. jun 2008 Stadig enig med Marc. Synes ikke man hører mange sige det til dig Jon :S (ikke personligt, men til den måde du tolker reglerne)

  • #15   13. jun 2008 kan huske for nogle år siden på SG da jeg var der... der frygtede brugerne næsten HA'erne på en god måde...CG er ligesom baboom snart

  • #17   14. jun 2008 vote obama..

  • #18   14. jun 2008 Men derfor er det stadig dem der står med opgaven nu, vi er jo ikke sure på ha'erne, vi diskutere bare hvordan "vi brugere" mener CG skal drives.

    Jeg vil gerne opfordre brugerene på CG til at være aktive i denne tråd. Del jeres meninger, så HA'erne har nogle meninger at forholde sig til. Det nytter ikke noget bare at sidde og træls over siden seriøsitet hvis man ikke selv prøver at gøre noget ved det smiley


  • #19   14. jun 2008 Vote flere admins til at dele opgaven!

  • #21   14. jun 2008 Enig, hvad synes folk !? - hvem har ret ?

  • #23   14. jun 2008 Jeg er glad for at høre jeres meninger. Der er flere ting i det som I skriver, som jeg vil skrive mig bag øret. For hvis jeg kan gøre det bedre, så vil jeg selvfølgelig det.

    Men i dag er det kærestens fødselsdag, så jeg vil vende tilbage i morgen med mere.

    Men det er da godt at vi alle kan arbejde mod et fælles mål:)


  • #24   15. jun 2008 Godt at du tager det kontrutivt! Super!

  • #25   15. jun 2008 Hvor er den anden HA Dennis henne i denne diskution?

  • #27   15. jun 2008 Hejsa

    Jeg ved godt at jeg lovede at vende tilbage i dag, men grundet en lang weekend, så vil jeg vente til i morgen. Men så lover jeg også at vende tilbage:)

    Ha' en rigtig god aften derude:)


  • #28   16. jun 2008 Lidt dumt, når han er HA

  • #29   16. jun 2008 Så har man endelig lidt tid til at slappe af efter en lang weekend:)

    Nu har jeg læst lidt om jeres synspunkter, og hvordan I ønsker at siden skal være.

    Vi kommer ikke udenom, at der selvfølgelig er nogle regler som skal følges. Blandt andet at man altså som udgangspunkt skal have en advarsel før evt. frysning eller sletning. Når dette er sagt, så skal vi måske være mere konsekvente ved gentagelser.

    Hvad flere HA'ere angår, så kan det da godt være at det var en god idé, men på den anden side, så er CG jo ikke det galleri med mest aktivitet. Hvis alle er med til at gøre sit til, at siden er et rart sted at være, så tror jeg nu nok det er nok med 2 HA'ere. Men oplever man som bruger noget, så er det bedre at skrive til en af os, frem for at starte en "krig" i forum. For så er det jo at tingene løber løbsk.

    Ret mig endelig hvis jeg tager fejl:)


  • #30   16. jun 2008 George P

    ????


  • #31   16. jun 2008 Jon

    Jeg betragter en frysning som en advarsel og sletning af bruger som konsekvens ved gentagen overtrædelse af en regl efter man er blevet tøet op? Folk er da nogenlunde ligeglade med at blive frosset i en uge? Det sker der jo ikke noget ved?....

    Vh.


  • #32   16. jun 2008 Andreas L

    I en advarsel, står der følgende:

    "Vi gør opmærksom på at overhøres denne advarsel kan det betyde at vi desværre må fryse eller i værste fald lukke din konto."

    Altså en påtale som vil medføre en frysning ved en gentagelse og sletning ved yderligere gentagelser.

    Det er ikke en regel som jeg har fundet på, men en regel som er defineret af ejerne af Cykelgalleri.

    Jeg er enig i, at hvis en advarsel ikke følges, så skal vi være mere konsekvente og fryse brugerens konto i første omgang. Hjælper det ikke, så må den slettes.

    Sådan er regelsættet bygget op, og det kan jeg jo ikke gå udenom. For så bryder jeg jo selv reglerne herinde?


  • #34   16. jun 2008 Kryll

    Det kan godt være at jeg formulerer mig forkert, og det skal jeg være den første til at beklage.

    Det er klart, at hvis en overtrædelse er rigtig grov, ja så springer vi punkt 1 over og går direkte til frysning. Er den rigtigt rigtig grov og faktisk ikke tjener andet formål end at ødelægge tingene for CG eller brugerne, ja så kan det da godt medføre en sletning direkte. Det er selvfølgelig en vurderingssag.

    Men som udgangspunkt for mindre forseelser, så er det advarsel uden frysning i første omgang.

    Det er i hvert fald min mening


  • #36   16. jun 2008 Jeg er HA'er, dog uden rygmærke:)

  • #38   16. jun 2008 Michael A

    Det var skam meningen med denne tråd. Ikke kun at I skulle ændre mening, men også mig selv:)

    Vi får det bedste resultat ved at være konstruktive og lytte til hinanden:)


  • #39   16. jun 2008 Eks.

    Hvad ville der blive gjort fra HA'ernes side hvis: Der bliver oprettet en bruger udelukkende for at kunne oprette en annonce og den oprettede annonce oven i købet er falsk? Det er sket et par gange her på det seneste og nogle af dem kører endnu.


  • #40   16. jun 2008 Andreas

    Hvis man som bruger støder på en bruger som har oprettet sig, for at oprette en annonce, som oven i købet er falsk. Så er der jo ikke nogen mening med profilen.

    Jeg vil ikke her og nu, sige direkte sletning af profil. Men noget skal der selvfølgelig ske. Skriv til en HA og vi gør noget hurtigst muligt.

    Link gerne til de annoncer du nlævner, og så tager vi den derfra:)


  • #41   16. jun 2008 Har sendt din en PB.

  • #42   16. jun 2008 dig*

  • #43   17. jun 2008 Selv om det lader til at tråden er gået lidt død, så har jeg noget positivt at berette:

    Det vælter ind med PB'ere til mig. Det er jeg glad for, for så kan vi/jeg gøre noget ved det med det samme i stedet for at jeg først skal opdage det.

    Keep up the good work fellowes:)


Kommentér på:
Et lille indlæg fra Hjælpe-Admin

Annonce