{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.041 visninger | Oprettet:

Søren A
Søren A
Tilmeldt:
7. jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Ny MTB: Nishiki / Fuji / Merida / Alt? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skal have en mountainbike , hardtail. Prisklassen omkring 8000 kr.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at vurdere de cykler jeg selv har fundet frem til , samt måske gerne komme med helt andre forslag !
Vil jo helst ikke risikere at købe en skod cykel , og det er nok egentlig specielt rammerne jeg er tvivl om - hvad er godt , hvad er mindre godt ?

Jeg har hos en cykelhandler fået nogle gode tilbud på fx. denne Nishiki SRI team til 8000 kr.:
(link fjernet)

Lige med denne hersker der lidt tvivl om specs, da den i kataloget har andre hjul og Reba SL forgaffel.

Et alternativ , hvis jeg ville ofre 10.000 så er der MT Fuji Comp med Carbon stel - men er den noget værd ?! http://fujibikes.dk/?pid=27&sub=24
Den har så V bremser - havde jo egentlig sat næsen lidt op efter skiver :S Men må nok indrømme at 10.000 kr er min absolutte smertegrænse
Ellers er der Fuji Tahoe SL eller PRO .. koster en del mindre jo , når man indregner de 20% rabat jeg er blevet tilbudt.

Ellers har jeg kigget på Merida men kan ikke få rabat på dem så har ikke rigtig seriøst overvejet det som alternativ , men ved dog ikke hvor Merida passer ind i fødekæden hvis man ser på rammen i forhold til de to foregående...

Og så er der jo alle de spændende tyske hjemmesider osv. hvor jeg bla har kig på de to her:

Red Bull AL-200:
http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=155&detail=1000&detail2=14838

Grand Canyon 6.0:
http://www.canyon.com/mountainbikes/ausstattung.html?b=146

Sååå ... håber i kan hjælpe mig med at tage den bedste beslutning så jeg snart kan komme ud at køre smiley







Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny MTB: Nishiki / Fuji / Merida / Alt?
  • Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #1   17. jun 2008 Faldt også lige over denne her alu/carbon (!?) cykel til 9000 kr.
    (link fjernet)


  • #2   17. jun 2008 Hvis jeg skulle bruge op til 10k på en hardtail, så ville jeg enten købe Canyon G.C. eller Gaint XTC. Tror dog at jeg ville foretrække ren alu istedet for en carbon/alu kombination. Hvis du fandt forhandler der sælger Giant med en fysisk butik så tror jeg godt de kan overtales til at sælge din en XTC Zero (0) til 10 k. Den er super fed!
    (link fjernet)
    FOX forgafler spiller virkelig maks!


  • Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #3   17. jun 2008 Nogen bestemt Cube du vil anbefale / har link til ? Vil altid gerne spare en masse!!!

  • #4   17. jun 2008 du kan kigge i min annonce hvis du vil have en super kvallitets cykel
    jeg ved godt det er en fully.. men jeg kan sælge den for 10500 uden computer og den er 1 måned gammel og ny prisen er 16999 kr


  • #5   17. jun 2008 jeg ville tage den canyon. Men hvis ramme er vigtigt for dig, så er merida nok det bedste. Det er det eneste firma jeg kender til der robot svejser hele rammen. Og så er de godt fremme hvad angår teknologi. Derudover laver merida alle de dyreste alu rammer til specialized (stumpjumper fsr, unduro sl, demo, osv).... og det siger ikke så lidt.

    Giant laver også fantastiske in-house alu rammer. så der går du heller ikke galt i byen.


  • Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   17. jun 2008 @Kasper tak for tilbuddet , jeg vil da lige checke cyklen ud og overveje det lidt , har som sådan ikke noget imod fully andet end prisen hehe. Tak for tilbuddet i hvert fald.

    @W: ok tak for info , rart at få styr på hvem der laver rammerne selv og hvordan de ligesom ligger i hierakiet. Min kammerat som har kørt nogle år, bliver ved med at sige jeg skal købe carbon så overvejer pt. meget om jeg skal ofre det ekstra ... du har ikke tilfældigvis noget at sige om Fujis og Giants carbon rammer ? tænker også lidt specifikt på den der alu/carbon combi ramme der er på cykelexpertens Giant xtc alliance jeg linkede til ....


  • #7   17. jun 2008 @søren

    Mht carbon, så bliver det straks mere kompleks. Hvis du kører ren XC så vil jeg anbefale det, men hvis du har en vildere kørestil vil jeg ikke anbefale dig carbon, hold dig derimod til alu der kan klare flere tæsk, og bøjer nemmere knubsene af.

    Giant laver, ligesom deres alurammer, deres carbon rammer inhouse, og af det jeg ved, så laver de nogle af de bedste rammer.

    Fujis carbon producering kender jeg ikke til. Men jeg ville umiddelbart holde mig til de store producenter hvis jeg var dig.

    Trek laver også nogle rigtige gode rammer, men modsat Giant så synes jeg ofte at se dem brække nede ved kranken. Det gode ved trek er dog at du har 10års garanti på rammen (i dk), så du får bare en ny hvis den går i stykker. Det mener jeg ikke at Giant tilbyder i samme omfang.

    Specialized laver også nogle solide carbon rammer, de får dem lavet hos et asiatisk firma der hedder topkey. Førhen var topkey/specialized beskyldt for at lave dårlige carbon rammer på deres mtb, men det skulle der være rettet op på via bedre autocad modeller. Jeg har dog desværre hørt fra en cykelhandler af specialized tilbyder en ringe kunde service i dk.

    Merida laver også rigtigt gode in-house carbon rammer, men de ved, ligesom Giant, at carbon kun holder til blød xc kørsel. Denne holdning deler jeg også.

    Cannondales carbon rammer har også høstet meget ros, især deres 08 modeller, men jeg kender ikke deres produktion. Men jeg er 99% sikker på at de får det lavet af et andet firma i asien. Det gode ved cannondale er at de er teknologisk progressive, og har branchens bedste (og bedst betalte) ingenører.


  • #8   17. jun 2008 du kan bare skrive hvis du finder ud af noget

  • Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #9   17. jun 2008 @W: tusind tak for alle rådende! Har lige undersøgt det og Fuji får også lavet deres Carbon rammer hos Topkey og giver livtidsgaranti på dem. At man så kan være uheldig og få brug for den er jo så ikke så fedt !! Kan godt være jeg heller skulle holde mig til alu alligvel , for er trods alt en slat at spare. Ville i hvert fald være ked af at ende med en halvdyr cykel hvor jeg skulle være bange for at den gik hen og knækkede *griner*


Kommentér på:
Ny MTB: Nishiki / Fuji / Merida / Alt?

Annonce