{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  krankboks
  • #1   27. okt 2015 Er det MTB eller Racer?

    BSA er nok nemmest for DIY mekanikeren der hjemme.

    Men jeg har haft 2 cykler nu med BB30 og BBRight (noget Cervelo køre med) og det fungere helt fint og har ikke haft brug for at rode med lejer!



  • #2   27. okt 2015 Det er til racer

  • #3   28. okt 2015 Som udgangspunkt synes jeg ikke krankbox-typen skal være afgørende for stelvalget. Køb det stel du synes er bedst for dig, men vær klar over, at nogle kranksæt er med 30mm aksel, så der kan du ikke bruge f.eks. BSA eller italiensk krankbox, så det udelukker jo nogle/mange stel (eller stellet udelukker kranksæt). Måske skal du have en fagmand med på linien, hvis der skal benyttes f.eks. adapter i boxen for at få tingene til at passe sammen.

    Jeg har selv brugt en Token Pressfit BB386 krankbox beregnet til 26mm Shimano aksel, men monteret en adapter i venstre side, så et Sram GXP kranksæt kunne benyttes, da det kun er 24mm i venstre side.

    I et anden tilsvarende stel valgte jeg et Sram kranksæt med 30mm aksel i en BB30 pressfit krankbox. 30mm akslen skulle være stivere, men det er jeg (desværre) ikke i stand til at mærke.

    I min vintercykel benytter jeg også Sram GXP, men her i en BSA krankbox. Det er meget enkelt og lige ud ad landevejen.

    God fornøjelse med projektet!


  • #4   29. okt 2015 I det stel jeg har i kikkerten kan jeg vælge mellem BSA og BB30 og det er til racer så ville høre hvad var bedst i mine andre racere sidder der BSA

  • #5   29. okt 2015 Jeg ville bare IKKE vælge et kranksæt med 30mm aksel.

    Med de ældre akselstørrelser vil du have mulighed for senere at skifte komponenterne inkl. kranksæt rundt mellem dine forskellige stel, hvis du en dag får lyst eller behov for det. I et stel til BB30 kan du også montere en BB386 box til de tynde krankaksler, så står du stadig ret fri for at flytte rundt på delene. Og det gør du selvfølgelig pgså med BSA igen.


Kommentér på:
krankboks

Annonce