{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.067 visninger | Oprettet:

Træningsprogram med puls intervaller {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt mig et pulsbælte, og vil derfor godt i gang med et træningsprogram med puls intervaller.

Mål
1. Jeg vil kunne holde en God gennemsnitsfart
2. Jeg vil kunne køre 120 km ruten i "Tour De Vest" uden at dø. smiley

Min form nu
Sidste år kunne jeg holde 29-31 i snit på 40 km ture. Det er ligesom om det er et max jeg ikke kan flytte på! Forrige sæson, lå jeg også der - det samme sæsonen før.
Jeg tog Tour De Vest, 70 km ruten sidste år. Men med lavere fart da jeg fulgtes med kolleger. Så det var ikke så hårdt. I år vil jeg gerne prøve 120'eren, med noget mere fart på.

Jeg har ikke lavet noget her i vinterperioden, så min form kunne være bedre. Ved ikke hvor meget det siger, men i går kørte jeg 35 km. Jeg kunne holde en snit puls på 165, og tror min max er omkring 190. Gennemsnitsfarten var ikke imponerende. 24,9 km/t.

Jeg har fundet det her program, nogen der har noget at sige om det?
Har kørt de første par dage, og umiddelbart virker det næsten for let. med en puls på 75%/max synes jeg det går alt for sløvt... Men der er måske en mening med galskaben...
http://vorespuls.dk/artikel/4-ugers-cykeltraening-til-og-fra-arbejde

Det skal lige siges, at på min rute til/fra arbejde, er der ikke ret befærdet. Så intervaller er muligt det meste af strækningen uden de store problemer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træningsprogram med puls intervaller
  • #1   17. mar 2016 Hvis du skal køre 120 km og ellers lange distancer. Skal disse os trænes. Kroppen bliver god til det, den udsættes for. Så ved den intaval træning på korte pas. Bliber du aldrig tempo rytter på 120 km.

Så træning skal blandes lidt. Nogle små korte intavaller af 30-60 sek. Hvor der handler om vo2 max. Altså pulsen skal helt ud til Du nærmest ikke kan mere. Plus lidt.
    10 stk af dem med 1 min pause.
    20 min opvarming. 20 min afrulning med højere kadance.

Så skal du ha nogle trænings dage med længere distancer for og få km i benene.

Også kan du os ha nogle 60-80 km ture med tempo kørsel. Og eller længere intavaller. Hvor du måske køre 80-85 % i flere minutter af gangen under turen.

• #2   17. mar 2016 Inden du laver det helt store trænings program. Så ville jeg mene du skal have en solid grund form.
    Kør en masse kilometer i et behageligt tempo. Når du har en solid base kan du begynde at arbejde videre med styrke m.m

Glem alt om snit fart, det kan du ikke bruge til noget alligevel. Der er for mange variabler der spiller ind.

Hvis jeg kigger på min snit fart ligger den altid omkring de 30 +-1-2 når jeg køre alene. Mens det sidste løb jeg kørte i sæsonen lå på 42 i snit.

• #3   17. mar 2016 Og for alt i verden. Husk på der er en ufattelig mange måder at træne på. Find den der matcher dig bedst hvor man ikke køre surt i det!

• #4   17. mar 2016 #1 Tror ikke jeg vil kunne lave sådan 10 intervaller med kun 1 minut pause imellem lige nu... smiley Men er det så ligemeget med et egentligt program? Tænker ellers det vil være meget godt med noget planlagt progression.

Og selvfølgelig skal der også nogen lange ture i benene. Men det er der også lagt ind i det program jeg linker til...

• #5   17. mar 2016 Jeg cykler når jeg kan, hvor jeg kan, fordi jeg kan smiley og jeg cykler det jeg føler for det på dagen. Har jeg lyst til at smage blod, så gør jeg det, trille tur op af strandvejen. Det vigtigste er man syntes det er sjovt. Progression skal nok komme selv om du ikke køre døds intervaller hver anden dag.

Har watt måler og puls så jeg kan danne mig et billed over hvordan benene og kroppen har det i forhold til hvordan jeg selv føler jeg har det.

Sæt dig et mål i sæsonen. Dit er tour de vest. Sørg for at kør nogle løb inden så du får nogle løbs kilometer og lidt erfaring i benene.

• #6   17. mar 2016 En fordel ved et egentligt program er for mig, at man har "noget man skal nå" - jeg får ikke kæmpet på samme måde, hvis jeg "bare" skal lave nogen intervaller hist og her. Med et program får jeg kort sagt tvunget mig selv noget mere.

Har desværre ikke en watt måler (endnu) så jeg må nøjes med pulsen.. smiley

Er der nogen løb du kan anbefale?

• #7   17. mar 2016 Så længe "skal" ikke bliver en sur tjans hvis du forstår mig smiley

Bare husk at man ikke kan sammenligne puls med andre, det er meget individuelt. Jeg har en meget høj puls. Så det er svært og svare på om dine 165 i snit er ok.

http://motionscykellob.dk/index.php?Landevej_Mtb=Road

kig her så er det bare at tage for sig smiley

• #8   17. mar 2016 Det er helt fint med et program. Træning handler mest om systematik.

Er tiden ikke til 2-3timer i sadlen, kan du sagtens få ligeså god træning ved at lave nogle threshold eller sweetspot intervaller, som vil forbedre din syregrænse. Det er typisk af en varighed på 15 og optil min 40min.

Lad være med at kigge på din gns. fat. Årstiden taler imod det og den vil være alt for afhængig af ydre faktorer, såsom vind, temperatur og din position på cyklen.

Tænk hellere i tid; tid i pulszoner og tid du kører. Når vejret er mere stabilt, cyklen sommer klar osv, kan du bedre bruge fart som indikator.

• #9   17. mar 2016 Ok, men hvad med specifik det program jeg linker til, er det et OK program?

• #10   17. mar 2016 Programmet er et meget generelt program, ikke et ondt ord om det, men om det får dig til at nå dit mål er svært at svare på.

Nogle responderer bedre på træning end andre. Nogen har brug for mere restitution end andre.

Det vigtigste er at du er systematisk, kører varieret ift puls.

Kommentér på:
Træningsprogram med puls intervaller

Annonce