{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

Nyt eller brugt? {{forumTopicSubject}}

Står i den situation, at jeg er blevet bidt af cykling..
Derfor vil jeg opgradere min gamle nishiki roadmaster til noget bedre.
Er blevet helt skudt i cyklerne fra Bianchi og har derfor en via nirone 7 med enten shimano 105 eller tiagra gear til 8500,- i kikkerten, eller en ca. 10-12 år gammel veloce med campagnolo centaur gear til små 3000,-
Cyklen skal udelukkende bruges til motionsture på små 30-40 km, og er stadig rookie så ved ikke så meget om mekanikken og kan derfor ikke skrue selv på den..
Hvad havde i valgt og hvorfor? 😊👍


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt eller brugt?
  • #1   28. aug 2016 Kig på noget andet end Bianchi, og kig på andre ting end de komponenter der sidder på cyklen.


  • #2   28. aug 2016 Tak for svar 👍
    kan jeg få dig til at uddybe, hvorfor jeg skal kigge på noget andet end Bianchi?
    Og hvad kan du anbefale, i det prisleje?


  • #3   28. aug 2016 Fordi der absolut intet sker ved udviklingen af rammerne hos Bianchi i de billige modeller.

    Der er masser af andre mærker som giver meget større køreglæde for de samme penge.

    Jeg vil ikke anbefale noget som sådan men jeg kan da skrive en liste med cykelmærker som rent faktisk tager deres produkter mere seriøst end Bianchi. (Med fare for at glemme et par mærker kommer der lige lidt her)

    Cannondale
    Scott
    Trek
    Merida
    Specialized
    Giant
    Willier
    De Rosa
    Ridley
    Stevens
    Genesis
    Focus
    Pinarello
    Norco




    Husk at de gamle 8-9 (og i Nogle tilfælde 10s )speed grupper er forældede og det kan faktisk være umuligt at få reservedele hvis noget går i stykker.

    105 bør være 11s, og tiagra bør være 10s. Begge grupper er fungere rigtig godt.

    Prøv at læse der her

    http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/review-cannondale-caad12-105-49861/


  • #4   28. aug 2016 tja hvis du har 8500 til en ny cykel. er der meget at vælge imellem.
    køb det du kan lide. det er dig der skal køre på den.
    og ikke hvad andre mener.
    alle de nyere geargrupper virker såmænd ganske fint, så længe det bliver passet.
    men som altid shimnao 105 og opefter går man aldrig galt i byen. men det koster osse lidt ekstra.

    tjek et par af dem her. kender ikke manden. men har hørt meget godt om stedet.
    http://www.alexandersencykler.dk/tilbud/

    canyon plejer at være gode køb. der får du som regel en del for dine penge.

    og jeg er altså ikke helt enig med FJ.
    der kan fås dele til det meste. og at ikke andet end det sidste nye 11 speed dur. argh. 11 speed jo jo. men det er osse dobbelt så dyrt som alt andet.
    bare tage en kæden.

    jo dyrere grej der sidder på dyret. jo dyrere er det at vedligeholde. tænk på det.
    jeg har selv xt m8000, på min nye mtb . jo det kører og virker. men for H...... det virker plastic agtigt.
    kunne bedre lide de gamle xt xtr serier. der var mere gods i. men det er jo en smags sag.
    hvis du finder en racer i 10 speed. til en god penge , skal du bare slå til.

    kig dig godt omkring . der er et kæmpe udvalg. og mener lidt det er købers marked. for der er godt nok meget tilsalg.

    held og lykke med at finde en


  • #5   28. aug 2016 Hvis der kan fåes dele til det meste så find mig lige et par klinger til dura Ace 7703 og et par skiftegreb til ultrgra 9speed. Eller en 105 kassette i 9speed

  • #6   28. aug 2016 Mange tak for jeres svar👍👍
    Kan godt se, at det sparede ved at købe en 10-12 år gammel cykel måske hurtigt kan blive brugt på reparationer hvor delene kan være svære at finde..
    Det er lidt en jungle, når man er helt grøn 😅


  • #7   28. aug 2016 9 speed casette tog 20 sek så havde jeg valgt denne
    http://www.wiggle.co.uk/shimano-ultegra-6500-9-speed-cassette/


    masser af casetter
    http://www.toppriser.dk/search.php?q=ultegra+9+speed+shifter&gclid=CjwKEAjwl4q-BRDtzJmSk-uGunkSJACmCOY-Wy7SFXgwpRGRZE3jU6lKAF47ESykIdKBVBSuA9YfhhoCA9vw_wcB


    http://www.ebay.com/bhp/dura-ace-7700-shifters

    nu er det jo ikke sådan. at hvis 105 casetten er slidt .
    så skal man smide cyklen ud. den kan jo køre med andre 9 speed casetter.
    dura ace hvor mange motionister kører med dura ace. ???

    køber manden en ny cykel. er der nok mest 10-11 speed monteret.
    men en 9 speed brugt cykel skal man så bare smide ud.???????

    men det er bare min mening.


  • #8   28. aug 2016 og nu skal vi ikke ødelægge manden indlæg med din og min holdning.

    hvis du er grøn . så få noget lokal hjælp.
    køb en ny med garanti hvis du vil være 100 % sikker og ikke kan skrue selv.
    kan du skrue lidt selv. så skal du altså ikke være nervøs for at fine en fin brugt.

    pøj pøj med det


  • #9   28. aug 2016 Der er ingen af de ting du linker til der har noget at gøre med det jeg efterspørger.

    Jeg prøver at vise at de gamle cykler kan være svære at få dele til, og jo, jeg har da en cykel med dura Ace 9s som motionist. En 11s 105 kører meget bedre( har jeg også)

    Derudover er revnede Alu rammer heller ikke et sjældent syn når cyklerne når en vis alder.

    Så er der hele problematikken med om der kan være 25 mm dæk i rammen osv osv.


  • #10   28. aug 2016 nej nej. du får altid det sidste ord FJ.
    ting jeg linkede til var som erstatning
    vi lader den ligge der.


  • #11   31. aug 2016 Hvor høj er du? - jeg har en stort set ubrugt Rivette R8 med ultegra 6700, Carbon kranksæt og lette Roval hjul til at stå - den vil jeg godt lade gå til 8500,- i en hurtig handel. Det er en 56 cm (passer typisk rytter mellem 175 og 185 cm)

    VH Kasper
    61652283


Kommentér på:
Nyt eller brugt?

Annonce