1.885 visninger
|
Oprettet:
Brugt Avenue Broadway eller ny MBK Concept? {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Da min gamle cykel er gået i stykker, har jeg været ude at lede efter nye cykler.
Jeg har et halvstramt budget, men har fundet to konkurrenter, tror jeg: En brugt Avenue Broadway, med tydelige brugsspor, især i lak og på dæk, og MBK Concept, splinterny.
Der er ca. 1000 kr. forskel, men hvis man ser bort fra det, hvad ville I så anbefale?
Jeg skal især bruge den til at pendle i KBH, 20 km hver vej - og det er både på store, lige cykelstistrækninger og i indre by.
På forhånd tak.
jul 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 16
På de afstande ville jeg ubetinget kigge i retning at noget mere raceorrienteret da de er langt hurtigere. Evt en crosscykel. Nu skriver du ikke noget om budgettet, men jeg formoder det er småt og jeg synes måske du skulle gøre dig selv den tjeneste at opjustere budgettet afstanden taget i betragtning
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 7 Cykler: 6 Emner: 47 Svar: 98
Det er klart de er lidt dyre end andre Man betaler for designet, jeg synes nu kvaliteten er udemærket, jeg har ikke oplevet rust på bolte eller lakfejl. Men man betaler jo også gerne for en bils udseende.
Hvis jeg skulle kører så langt ville jeg gå efter en med udvendige gear, altså en airbase. Det hele kører lidt lettere, og de har smallere hjul.
Lige nu er der generelt tilbud på nye cykler:
https://billigcykel.dk/shop/avenue-cykler-170c1.html
Du kan tit få samme pris eller billigere ved forhandleren, evt også få dem til at betale udstyr.
Et godt tilbud på en anden rimelig cykel, der vil være et godt bud til 40km om dagen kunne være denne.
https://www.xxl.dk/white-white-sc-comp-ff-ane-16-hybridcykel-dame-frpris-4499/p/1117973_1_style
Der skal naturligvis monteres smallere dæk.
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
De er ca. lige tunge og stort set ens når det kommer til komponenterne. Avenuen er brugt og endda med tydelige brugsspor, hvilket måske kunne betyde at der ikke er passet så godt på den. Den kan hurtigt blive en dyr fornøjelse, hvor MBK'en er ny og frisk.
Avenue er fede cykler at se på, men det fede går bare af hvis den er hakket i lakken og ikke vedligholdt. Så hellere en MBK.
Brugt Avenue Broadway eller ny MBK Concept?