6.075 visninger
|
Oprettet:
Saddelpind sidder fast i Carbon stel {{forumTopicSubject}}
ja min saddelpind sidder fast i mit carbon stel. og har prøvet at vride den op med en rørtang, efter den har fået en del olie, men uden held.. Nogle der har nogle ider.:???
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Cykler: 2 Emner: 4 Svar: 22
mar 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Emner: 65 Svar: 584
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Cykler: 2 Emner: 4 Svar: 22
mar 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Emner: 65 Svar: 584
http://www.sheldonbrown.com/stuck-seatposts.html
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
Det skulle jo helst ikke gå i forbindelse med kulstoffet og opløse det.
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 7 Svar: 105
Det der låser pløkken fast er højest sandsynligt skidt og møg mellem stel og pløk.
Den problem stilling er der to løsninger på (Hvis pløkken skal ud).
1. Spænd pløkken op i en skruesstik og forsøg at vride den forsigtig ud (Ikke bare volde, så risikere du at smadre rammen). Sav eventuelt toppen af pløkken og sæt en massiv stang ind i pløkken, så kan du holder hårdere på den.
2. Virker ovenstående ikke kan du alternativt save pløkken over lidt over bespændningen og forsigtigt med en nedstryger klinge "flække" pløkken på langs med saddelrøret.
Sidst nævnte tager tid og kræver at man er meget opmærksom på hvad man laver (har selv praktiseret denne metode på en carbon ramme med lsamme problem før).
For fremtidigt, at undgå problemstillingen kan jeg anbefale, at man påføre et lag fedt på pløkken når denne monteres i stellet og eventuelt en prop i toppen af pløkken under sadlen (hvis der er plads). Det forhindre skidt og møg i at komme ind til pløkken så denne sætte sig fast.
Med et ordentligt stel og en ordentlig saddelbespænding burde der ikke være nogle problemer med at pinden glider pga fedtet.
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Cykler: 3 Emner: 3 Svar: 170
maj 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Cykler: 3 Emner: 58 Svar: 3.666
Saddelpind sidder fast i Carbon stel