{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Wc afløb 500 kr.
  • Fastmontere opvaskemaskine 900 kr.
  • Opvaskemaskine lækker vand 1.378 kr.
  • Klippe hæk 1.000 kr.
  • Fjernelse af køkkenskab 1.200 kr.
  • Montage af vægophængt toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Saddelpind sidder fast i Carbon stel
  • #1   15. mar 2009 det er den ikke.. Men udvider den sig ikke bare når den bliver varm...?

• #2   15. mar 2009 nei ikke om du er forsigtig, du skal også passe på at du ikke ødelægger carbon med varmen

• #3   15. mar 2009 ja.. det er for dyrt at ødelægge...

• #4   15. mar 2009 prøv også at læse dette:

http://www.sheldonbrown.com/stuck-seatposts.html

• #5   16. mar 2009 jeg vil også sige WD40. men ved ikke lige hvordan det har det med Carbon.

Det skulle jo helst ikke gå i forbindelse med kulstoffet og opløse det.

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 5 Følgere: 7 Svar: 105
    #6   16. mar 2009 Hvis din pløk sidder fast i et carbon stel vil jeg næsten garantere, at det ikke har nogen effekt at fylde det med WD40.

Det der låser pløkken fast er højest sandsynligt skidt og møg mellem stel og pløk.

Den problem stilling er der to løsninger på (Hvis pløkken skal ud).

1. Spænd pløkken op i en skruesstik og forsøg at vride den forsigtig ud (Ikke bare volde, så risikere du at smadre rammen). Sav eventuelt toppen af pløkken og sæt en massiv stang ind i pløkken, så kan du holder hårdere på den.

2. Virker ovenstående ikke kan du alternativt save pløkken over lidt over bespændningen og forsigtigt med en nedstryger klinge "flække" pløkken på langs med saddelrøret.

Sidst nævnte tager tid og kræver at man er meget opmærksom på hvad man laver (har selv praktiseret denne metode på en carbon ramme med lsamme problem før).

For fremtidigt, at undgå problemstillingen kan jeg anbefale, at man påføre et lag fedt på pløkken når denne monteres i stellet og eventuelt en prop i toppen af pløkken under sadlen (hvis der er plads). Det forhindre skidt og møg i at komme ind til pløkken så denne sætte sig fast.
    Med et ordentligt stel og en ordentlig saddelbespænding burde der ikke være nogle problemer med at pinden glider pga fedtet.

• #7   21. mar 2009 Aldrig aldrig aldrig bare smid fedt på noget der skal i carbon, det går i forbindelse med carbonen, og så tør jeg love at hvis ikke rammen knækker så har du ihvertfald en sadelpind der sidder fast, man kan bruge noget "fedt" der er specielt lavet til carbon, og tror forresten heller ikke aat wd40 er særlig godt for materialet

• #8   21. mar 2009 Kim har fat i noget der omkring forbyggelse og fedt.. Brug fedt der er beregnet til carbon..

Kommentér på:
Saddelpind sidder fast i Carbon stel

Annonce