{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.036 visninger | Oprettet:

Nye dæk (GP4000) {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har lige bestilt et sæt Continental GP4000 dæk til min racer, da mine gamle dæk var helt mørnet ud og punkterede for et godt ord. Til mine gamle dæk har jeg så haft sådan noget punkter-fri plastik gøgl siddende i, så de skulle kunne modstå tegnestifter mv.
Mit spørgsmål er så, vil det være en fordel at flytte det med over i mine nye dæk - eller er GP4000 gode nok i sig selv til at holde sig punkterfri? Det skal siges at jeg primært kører i københavn hvor der tit ligger glasskår, småsten osv. :S

Mvh.
Steffen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye dæk (GP4000)
  • #1   15. apr 2009 Og lige en ting mere, hvor tit bør man skifte dæk? Ved 1.000 km? 10.000? Eller er der en defineret grænse hvor det anbefales at man skifter?

  • #2   15. apr 2009 Hej..

    Mine funker ok, men jeg styrer altid uden om de farezoner du omtaler. Jeg ville da gi dækkene en chance for at bevise om de kan tåle mosten, og så derefter smide ekstra bånd i hvis uheldet sku være ude.,

    nb. mine hedder conti GP 4000s (er dine de samme?)
    vh
    René E.


  • #3   15. apr 2009 Tilføjelse.

    Der er nogle indicator huller på dine conti dæk, når de er væk, kan du jo skifte. hvor mange km tjaa.. det er sku svært at sige.. men nok ca 5000km


  • #4   15. apr 2009 Jeg kører også med GP4000, og også i københavns området, og jeg er punkteret en gang på en hel sæson, så de holder fint. Og som René siger, så er der 2 huller i dækket, som viser hvor meget slidbane du har tilbage smiley rigtigt smart.

  • #5   15. apr 2009 Jeg køre med de samme dæk. På min vinterlåge har jeg indlæg i (de der plastic bånd du taler om). Jeg har kørt 2 vintersæsoner på dem, og jeg er ikke punkteret en eneste gang. Så skidtet virker altså.
    Når det så er sagt er det vigtigt at man husker at bytte om på dækkene for hver 3-400 km. Altså fordæk på bagfælg osv. Det giver dækkene betydeligt længere levetid, da bagdækket (hvor trækket fra kæden er) unægteligt vil blive slidt en del hurtigere.
    Summa sumarrum er at hvis du er ligeglad med 2x 45 gram, så er det en god ting at køre med. Personligt har jeg mere end 2x45 gram for meget rundt om "sækken", og jeg sys det er sjovere at se folk lappe slanger end selv at lappe dem smiley
    /Chr


  • #6   15. apr 2009 Jeg har gp4000 på min racer unde indlæg, og punkterer sjældent, men kører også udenom de fleste synlige sten og skår.. Holder du trykket i dine gp4000 på. 8 - 8.5 bar konstant, så er chancen for en punktering munimal, jeg skifter dæk når der kommer et stort hul i dækket, for derefter er de intet værd. har kørt hele sidste sæson med 3 punkteringer.. Dog har jeg også gp4000s på min københavnen city fixie, med indlæg, og ved at man skal holde trykket på 8-8,5 ellers bliver dæk trykket fladt af indlægget, og slider kraftigere på dækket.. Men har punkteret 1 gang på 3 år med indlæg..

    Ps. René E, forskellen på gp4000 og gp400s er bare at s modellen er nyere og lidt bedre vejgreb og rullemodstand, men fås vist kun i sort indtil videre. hvorimod de normale er i alle farver.. Og det er sammen pris..


  • #7   15. apr 2009 Mange tak for alle jeres svar - nu venter jeg blot på posten så jeg kan få skiftet de dæk så jeg kan få cyklet lidt igen smiley

  • #8   17. apr 2009 Jeg har snart kørt 3000 kilometer på mine GP4000 - jeg har intet at klage over, er ikke punktert på den endnu...

  • #9   17. apr 2009 Nu har jeg så fået de nye dæk der, sat dem på og pumpet dem - havde dog ikke noget udstyr til at måle dæk-tryk. Det har jeg så lånt af en af mine venner nu. Men jeg kan simpelthen ikke få mere end 7 bar i dækkene, selvom de er lavet til maks 8,5 - og pumpen skulle kunne pumpe 11-12 bar. Er der en speciel teknik til at få presset nogle flere bar i, eller er det bare mine arme der langt fra er stærke nok?

  • #10   17. apr 2009 Du er måske ikke "tung" nok til at puste luft i? jeg kunne kun pumpe 12bar i mine tufo, som kunne ta 15bar.

Kommentér på:
Nye dæk (GP4000)

Annonce