{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.916 visninger | Oprettet:

Ondt i nakke. {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg døjer tit med stivhed/ondt i nakken ved længere distancer pga. At jeg bøjer nakken tilbage
Jeg har prøvet en 40 mm frempind og en 70 mm frempind, samt en masse spacere til og fra. Jeg syntes jeg får det bedste resultat med dette setup på billedet.

Det ser forfærdelig ud, men har tænkt mig at prøve det i et stykke tid. Hellere en mindre pæn cykel end at få ondt..

Men hvad siger det jer? Cyklen er str. 18.5" og skulle passe til mine 186 cm. Ifølge trek, men den er i mit hoved for lille.. sadelpinden er også kørt i top. Mine ben er strakte når jeg har hælen i pedalen og strakte, men ikke med normal fod.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ondt i nakke.
  • #1   29. maj 2017 hvor længe har du kørt og hvor længe har du haft ondt....

18.5 i stel er det ikke noget med at trek har større stel størrelser...min er 19.5 men er vist rigtig 18.5. Jeg er 188 høj

• #2   29. maj 2017 Har haft ondt længe. 1-2 måneder. Det går stort set væk igen dagen efter cykelturen. Jeg har sværere ved at bøje nakken til højre frem for venstre.

Mht. Stelstørrelsen står der 19.5 i købspapirerne. Klistermærket er taget af på min, Så jeg kan ikke se virtuel/aktuel..

Har lige målt min seat tube, og den er 44, så den må være 18.5 actual og 19.5 virtual.

• #3   30. maj 2017 Tag fat i en fysioterapeut. Der kan være en masse årsager til du får ondt i nakken, men jeg tror ikke din cykel er årsagen.

Treks rammer er længere end "normalt"(for den årgang, nu er cyklerne blevet længere generelt. ). Derfor virtuel/ actual.

• #4   30. maj 2017 Fj : kan du ikke lige uddybe det med treks rammer?

Simon P hvor meget har du cyklet i den periode du har haft ondt?

• #5   30. maj 2017 Havde f.eks ondt hele søndag, der cyklede jeg 18 km om lørdagen og 25 om torsdagen.

• #6   30. maj 2017 Som jeg forstår det: længden af overrøret eller reach mål, svarer til en størrelse 19.5. Sadelrøret er lavere, 18.5.

De burde bare droppe deres virtuel/actual, ikke engang cykelhandlerne kan finde ud af det.

Den du har, svarer til en L, hvis det er en 18.5/19.5

Moderne geometrier er blevet længere, lavere og mere slack. Lavere sadelrør giver plads til længere dropperpost på mange rammer. Jeg har lige monteret en 185mm på min Btr ranger. Tjek fx mondraker, Nicolai, bird, osv de er endnu længere. Eller Btr fabrications.

• #7   30. maj 2017 Ja okay, det er nu lidt af en jungle at finde rundt i.. skal ud og cykle i dag, så må jeg se med nakken med de nye spacere på.

• #8   30. maj 2017 Hvor mange timer om ugen er det du bruger på geden og hvad laver du ellers... Arbejde, skole??

Jeg er personligt kommet frem til at hvis jeg gør noget for meget så vil det kunne mærkes et eller andet sted....ligger jeg for meget på sofaen en dag så kan jeg godt få ondt i ryggen. Sidste weekend fra torsdag til søndag cyklede jeg 125 km a 4 ture i roligt tempo alene og med ungerne og efterfølgende har jeg ømhed i det højre knæ og det er jeg ret sikker på er kommet af overbelastning. Jeg tager ikke så tungt mere som jeg har gjort... Hvis du kan følge mig.

Vil det så sige at en trek large er en xl i Specialized?

• #9   30. maj 2017 Bruger nok 3 timer på cyklen. Er mekaniker til daglig, men jeg kan mærke at det kommer efter cykling

• #10   30. maj 2017 Nej, en Trek L svarer ca til L i alle andre mærker, men geometrierne er forskellige.

• Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #11   31. maj 2017 Jeg får også ondt i nakken. Dette har hjulpet mig men husk det skal gøres ofte og ikke KUN når det gør ondt. http://vejlerygklinik.dk/ovelser/

• Jens Christian M
    Jens Christian M Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Svar: 1
    #12   31. maj 2017 Hvad vejer din hjelm? Prøv evt at låne en lettere hjelm og se om der hjælper. Det gjorde det for mig.

• Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #16   16. jun 2017 Snakkede med min cykel handler om nakkeproblemet. Han kendte godt til problemet og sagde at en mulighed som havde hjulpet flere var at skære et par centimeter af styret så man har smallere fat.

Kommentér på:
Ondt i nakke.

Annonce