{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.593 visninger | Oprettet:

Campagnolo adaptersæt: 8 - 9 tandhjul. {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har en gammel Bianchi Vento 606 racercykel, som vel efterhånden er 10-12 år gammel.

Cyklen er i de senere år udelukkende blevet brugt som "fritidscykel", så ikke noget med træning / løb eller lignende.

Da hjulene (nogle Mavic "et-eller-andet") efterhånden er blevet ret skæve, og der er skader på dem besluttede jeg mig for at købe nogle nye hjul.

Bianchi´en kører med Campagnolo Mirage geargruppe og har 8 tandhjul bagerst.

Jeg fandt hurtigt ud af, at det stort set ikke er muligt at finde nye hjul, hvor 8-tandhjuls sættet passer på, men at de nye hjul næsten udelukkende er til 9/10/11 tandhjul.

Jeg fandt disse hjul, som jeg var interesseret i - på en tysk web-shop:

http://www.campagnolo.com/jsp/en/wheelsdetail/item_Khamsin_catid_10.jsp

Jeg fik at vide, at man kan købe et Campagnolo-adaptersæt, som efter sigende skulle gøre det muligt at montere de 8-tandhjul på "rotoren" (eller hvad den nu hedder).

Jeg har nu fået alle dele hjem (hjul + adaptersæt), og det viser sig at adaptersættet består af 7 ringe/skiver hvoraf der er 6 skiver med en bredde på ca. 3 mm. og én smal skive med en bredde på ca. 1 mm. Disse ringe skal erstatte de nuværende ringe, således at tandhjulssættet får samme "bredde" som et 9-tandhjulssæt og dermed passer til de nye hjul.

Der er en forholdsvis god instruktion med adaptersættet, men da min evner på det tekniske område (efter min egen mening) er forholdsvis begrænsede håber jeg i lige vil komme med nogle kommentarer / inputs hvis i har prøvet det samme, og om der evt. er noget man skal være opmærksom på.

(Føler måske lidt, at jeg har rodet mig ud på dybt vand, men tænkte jeg jo nok selv kunne finde ud af det hehehe......;-))

På forhånd tak for kommentarer / inputs!

(PS: Jeg har ikke oprettet mine cykler herinde endnu, men må hellere se at få det gjort ;-))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Campagnolo adaptersæt: 8 - 9 tandhjul.
Kommentér på:
Campagnolo adaptersæt: 8 - 9 tandhjul.

Annonce