{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.913 visninger | Oprettet:

Jakob L
Jakob L
Tilmeldt:
15. jan 2018
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1

Slange buler ud {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige sat en ny slange i, og den buler sådan ud. Det hjalp at tage luften af hjulet, presse ventilen helt ind i dækket og derefter pumpe luft i igen. Cyklen hopper dog stadig af hulen til når jeg cykler på den. Den gamle slange bulede ikke sådan ud. Har jeg sat en for stor slange i, eller hvad sker der her?


Kommentarer på:  Slange buler ud
  • #1   15. jan 2018 Er det en joke eller hvad???
    Dit dæk er jo fuldstændig mørnet væk, så det kunne du starte med at skifte.


  • VonZ
    VonZ Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 39
    #2   16. jan 2018 Vintage smiley

  • #3   16. jan 2018 Sjovt nok så er præcis det samme sket for mig forleden.
    Nye dæk og slanger samt den bule der bliver presset ud som på billedet.

    Nogen der har en løsning før jeg tager det hele fra hinanden igen?


  • VonZ
    VonZ Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 39
    #4   16. jan 2018 Med mindre der er en fejl på dækket, så start forfra! kan drille især på billigere dæk, det er min erfaring.. smiley

  • #5   16. jan 2018 Det er fordi i ikke får slangen sat ordentlig i, og så kommer den i klemme mellem dæk og fælg.
    Der skal være præcis nok luft i slangen når i monterer den til at den kan ligge inde i dækket, for meget luft og i kan ikke få dækket på, for lidt luft og slangen vil blive klemt og ligge dårligt.
    Så altid lidt luft i slangen når i monterer den, og så begynder man at sætte dækket på modsat ventilen og slutter ved ventilen, og så pres ventilen op i dækket når i krænger det sidste stykke over fælgen, så burde den sidde lige i øjet hver gang smiley


  • #6   17. jan 2018 #5
    Jeg syntes jeg havde sikret mig den ikke var i klemme mellem dæk og fælg.

    Prøvede at tage slangen halvt ud af dæk/fælg men med samme problem når jeg puttede luft i. Jeg afmonterede så hele hjulet og tog slangen ud og lagde den ind i dækket med lidt luft i, startende fra modsatte side af ventilen.
    Vupti, perfekt pasning.

    Jeg takker for hjælpen! Håber også trådstarter kommer i mål. smiley

    PS. Det er schwalbe marathon dæk og tilhørende slanger jeg har.


  • #7   17. jan 2018 Super at du kunne bruge rådet smiley
    Men ind imellem kan det nu være svært at få dækket til at sidde ordentligt, men så hjælper det at smøre kanten med lidt opvaskemiddel, men det er yderst sjældent på cykel dæk, det er mere knallert/scooter dæk hvor det er nødvendigt.


  • Jakob L
    Jakob L Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1
    #8   18. jan 2018 Det er ikke os alle der har penge til nye dæk, vi må klare os med hvad vi har smiley

    Mange tak for hjælpen alle sammen! Gode råd og tips i kommer med.


  • #9   18. jan 2018 Det er heller ikke alle der har råd til nye dæk på bilen. De bliver stoppet af synshallen fordi de er farlige. Hvis du ikke har 69 kr til ny slange ( http://www.thansen.dk/cykel/daek-og-slanger/daek/daek-til-voksencykler/cykeldaek-700x32c-hf-153-duro/n-243232022/pn-243231908/) skulle du overveje om det var værd at stoppe med at cykle. Det er kun et spørgsmål om kort tid inden de slange går i stykker igen fordi dit dæk er helt opslidt. Og med en lille smule uheld så ryger slangen i et sving og du vælter og slår dig. Måske endnu værre at andre kommer tilskade. Slange er ikke billige at skifte.
    Men det er dyrt at være fattig. Man kan spare sig ihjel...


  • #10   18. jan 2018 Biltema kan klare et dæk til 50kr....
    Harald nyborg har et til 40! kr... VIl gætte på det er prisen du har givet for en ny slange...


  • #11   18. jan 2018 Altså dit dæk kan springe når som helst så mørt er det, og så er det altså et spørgsmål om hvor meget du kommer til skade, hvis det sker mens du cykler på den smiley
    Køb et billigt dæk som de andre skriver, det er alt andet lige bedre og mere sikkert end det du har på nu smiley


  • #12   22. jan 2018 Jeg starter nu altid med at sætte dækket/slangen på ved ventilen

Kommentér på:
Slange buler ud

Annonce