{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
502 visninger | Oprettet:

MTB kassette - Billig vs dyr? {{forumTopicSubject}}

Drivlinen på min MTB skal skiftes og jeg sidder derfor og kigger på stumper. Gruppen er en 9speed XTR.

Når det kommer til kassetten, kigger jeg på disse to:

https://www.cykelgear.dk/reservedele/kassette/9-gears-kassetter/shimano-hg-400-kassette-9-speed

https://www.cykelgear.dk/reservedele/kassette/9-gears-kassetter/kassette-9-gear-shimano-xt

Hvis man ser bort fra vægt, er der så den store forskel? Vil den dyre holde længere, skifte bedre eller andet?

Kommentarer på:  MTB kassette - Billig vs dyr?
  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 5 Følgere: 2 Svar: 414
    #1   24. apr Den dyre holder ikke længere, kassetter bliver slidte hvis man bruger dem med en slidt kæde. Skifter du kæden inden den er slidt mere end 0.7 holder både den billige og dyre kassette næsten evigt.
    der er heller ikke væsentlig forskel på hvor godt de skifter. overfladebehandlingen er lidt bedre på den dyre, den billige får lidt lettere rust, hvis den står sølet ind i vand, skidt og salt.
    vægten er lavere på den dyre

• #2   24. apr Den dyre har spider og laver ikke 9 hakker dybe hakker i din body.

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Cykler: 2 Svar: 61
    #3   25. apr Enig med Jørn i at dure kassetter ikke nødvendigvis holder længere. De vejer mindre og skifter ofte bedre. De har måsle også en legering eller behandling der gør at de ikke ruster så hurtigt.
    Og så ser dyre ting som regel også lidt mere lækker ud

• #4   25. apr Jeg køre SRAM 9speed.
    PG 970 kassette.
    PC991 kæde.
    Det kan ikke rigtig ruste og skifter perfekt.
    I forhold til det er den dyre løsning mener jeg stadig det er tæt på gratis til 350kr.
    For sættet.

• #5   26. apr Mange af Srams kassetter kan skrues fra hinanden, hvilket gør dem super lette at rengøre.

• Karl G
    Karl G Tilmeldt:
    sep 2017

Følger: 13 Svar: 11
    #6   9. maj Bedste kombination til MTB er Shimano kassette + SRAM kæde, har testet mange gange.
    Shimano XT kassette er nickel plated kommer ikke rust på og stivere, lettere, stærkere.
    Jeg anbefaler 2stk. kæder og skift hver 500km så holder længere både kassette og kæder.
    Karl / O-bike.dk

Kommentér på:
MTB kassette - Billig vs dyr?